Sandnes Sparebank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Er oppriktig såret og skrekkelig redd over at denne bank, den gule bank, ikke evner å veilede sin gamle kunde som nå er 91 år til det riktige låneprodukt. Den gule bank! 10 år siden et senior lån ble avtalt med da en dame på 81. Hun forstår ikke så godt slike ting men stoler på at banken gjør det rette. Og det kan godt være at det var det riktige da! 10 år er gått. Kunden lever i beste velgående nå nesten 91. Frisk men med demens i lett grad. Uten å vite at hver måned øker hennes senior lån med over 13500 kr. Og det blir bare høyere og høyere. På et år økt med nesten 140 000. Neste år enda høyere. 3/4 av lån brukt men det som gjør det så gale er rentene på dette lånet. Det «forrenter helt vilt» seg så mye at alt av verdier spises opp. Ja for hun kommer til å leve lenge! Genene tilsier det Hun ønsker at et barn/oldebarn/barnebarn skal overta hennes hus en gang. Det som står på tomten fra hennes foreldres gård fra en gang i tiden. Hun har alltid bodd der. født og oppvokst der. Nå 91 år. Framtidsfullmakt er skrevet i den tro at alt er under kontroll, med sine døtre. Det mangler bare den setning som sier: rett til å endre/ta opp lån på vegne av fullmaktsgiver. Da hadde alt vært i orden. Status: Senior lånet kommer til å spise opp alt av verdi i den eiendom om hun lever så lenge som vi tror hun kommer til å gjøre. Ser vi på brødre og foreldre av henne, vet vi at det er veldig sannsynlig Vi de pårørende som nå skal ta vare på henne, er helt rystet at banken låser oss helt ute fra det lån. Vi får ikke tilgang til å endre lånet, vi får ikke se lånet. De vil ikke snakke med oss sammen med vår mor. @juridisk i banken: hva med verdighet? Hva med å gjøre det rette? Gi henne mulighet til å få et lån hun kan betale ned på med grei rente i stedet for å robbe henne for hennes verdier. Hvordan kan dere «stenge i begge ender»? Vi døtre får ikke se eller gjøre noe med lånet. Min mor med demensdiagnose får ikke se eller gjøre noe med lånet. Hvem kan da? Det er flere grader av demens. Og min mor er enda der at hun forstår hva som er rett og galt. Hennes verdier i livet og hennes identitet fullt tilstede. Hennes korttidsminne skorter. Banken vil ikke snakke med henne. «Hun har jo demens»…… Skremmende og ekstremt uverdig av en bank å ikke følge opp sine gamle kunder og tilby rett type veiledning og lån når de vet at «de ville gjort det anderledes om det var deres forelder»! Hvor kan vi få hjelp?
Avsluttet kundeforholdet etter sterk misnøye og manglende tillit til banken. Fikk brev i etterkant der jeg ble informert om at jeg hadde rett på kundeutbytte og ble bedt om å sende mitt nye kontonummer til banken på mail. Dette er i henhold til informasjonen på nettsidene. Problemet var at jeg sendte informasjonen til banken, men mottok aldri pengene til tross for gjentatte purringer. Til slutt sendte jeg saken til forliksrådet som heller aldri fikk svar fra banken. Banken dømt til å betalen utbytte og saksomkostninger ved fraværsdom. Synes det er graverende og uprofesjonelt at jeg måtte gå til retten for å få penger som banken var enig i at jeg hadde krav på. Anbefaler ikke denne banken...
Jeg er enig i omtale vedr dårlig kunderådgivning hvis du har penger til overs. Styr unna Den Gule Banken da. I henhold til telefonsamtale ble jeg anbefalt fastrente konto og jeg sa klart ifra om at rentene på den kontoen ville jeg ha overført hvert år, ingen problem fikk jeg til svar. Men problemet kommer når en vil ta ut renteinntekter for foregående år. De kan ikke tas ut ved å betale gebyr heller! Denne inntekten skal det betales skatt av. En kundeveileder skal etter min mening ikke villede kunder på denne måten.
Klargjorde en sprekonto med uttak på 8,65,- kr og ble regnet som ett av årets uttak Superkonto (ikke binding) noe som utløste gebyr på 2500,- kr for å overføre til fastrenteavtale. Unødig firkanta kundebehandling. Lokalbankers styrke er å bruke hodet, vise skjønn. Her stryker Sandes Sparebank.
Jeg ønsket å opprette en sparekonto hos Sandnes Sparebank. Dette skulle være en fastrente konto på et ikke ubetydelig beløp. Disse menneskene som jobber der er helt utilgjengelige, også på nett. Jeg fikk ingen hjelp, heller ikke kunde behandler. Det er umulig å få tak i disse menneskene. Jeg vil ALDRI i livet anbefale denne banken til noen. Styr unna hvis du har penger til overs 🥶
Gode folk, hjelpsomme og fleksible. Har vært kunde i over 10 år
Jeg fikk god hjelp med lån til ny bolig ved samlivsbrudd. Jeg kom ørlite over grensen til 5 ganger inntekt, men dette har banken lov til i noen prosent av lånene dersom sikkerheten ellers er god. Nå skal det også være klart at jeg synes det er urimelig at jeg skal stå til ansvar for hele lånet som faktisk da var delt med min eks. Det lån jeg melder i ligningen er jo bare halvparten. Det burde også vært en selvfølge at et lån kan deles i to ved samlivbrudd. Om det er banken eller regelverket som svikter her vet jeg ikke. Jeg er godt fornøyd med service. Det er lett å få hjelp raskt. På minus siden er jeg ikke fornøyd med kontoutskrifter som kommer i nettbanken. Før hadde jeg alt på papir i kronologisk rekkefølge og kunne gå tilbake til når som helst for å sjekke inn og ut av konto. I dag mister jeg de fortløpede ettersom det kommer nye meldinger inn. Å lagre kontoutskriftene er tidskrevende og upraktisk. Jeg skulle også ønske at nettbanken tillot meg å sette opp regnskap ved å gruppere trekk og innskudd. Jeg har ikke erfaring med andre banker så jeg vet ikke hva som tilbys av andre.