Santander har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Santander presterte å betale overskytende beløp, etter at lån var dekket, tilbake til kjøper av bilen. Da måtte kjøperen overføre til meg som selger i etterkant. Helt utrolig. Selv om bilen har byttet eier har de ikke slettet mitt lån enda. I tillegg er beløpet de har trukket for å dekke lånet høyere enn restlånet mitt. De har gjort for mange feil til at jeg tør å kjøpe noe med lån hos Santander igjen. Kundeservicen er dessverre ikke god nok til at jeg er trygg på at dette ordner seg. Jeg venter på telefon fra dem om at dette ordner seg etter å ha snakket med rundt 10 forskjellige personer hos dem. Man settes hele tiden over til en ny saksbehandler, og ingen av dem har et godt svar. Ikke bra.
Har byggkonto, men skal slutte å bruke den. De sender epost om faktura på f.eks. 3456 kr, men belaster kontoen med f.eks. bare 200 kr uten at det vises noen plass på forhånd at ikke hele beløpet blir belasta. Kredittkortet fra Sparebanken sender også epost om faktura, men der står det at f.eks. bare 200 kroner blir automatisk belasta om en ikke gjør noe.
Lett å få billån. Alt for lang ventetid på tlf. Mitt første billån fikk jeg med greie renter, rundt 6-7%. Ettersom jeg har betalt ned har de økt renta, effektiv rente er nå oppe i 17% og nominell rente på 13%. Svindel kalles det.
Betalte ned gjelden i kr 0,- 1 dag etter forfall fikk gebyr og renter for en hele påfølgende måned etterpå. Betalte dette ned etter at faktura ble mottatt så summen på kontoen sto i 0 påfølgende måned trakk de meg renter en tredje gang. De sender ikke faktura før rentene og gebyr har begynt å løpe. Faktura kommer i posten noen dager før forfall f.eks 15. i måneden hvor det står at den ble skrevet ut den 01. den måneden. Virker som om de har maksimert kynismen for at kunder skal komme dårligst ut av det.
Ikke bare skrudde de opp renten på under et år etter tegning av billån til 'lokkepris', men de har et system der du åpenbart ikke skal vite hvor mye du skylder. Det finnes faktisk ikke noe sted du kan få oversikt over hva du har i lån uten å ringe/sende en epost. Bonusen er at de ringer til stadighet når det passer minst. Best å holde seg unna!
Stort sett bare negative erfaringer med mitt billån. Var en god deal ved inngåelse med gunstig rente. Så begynte jeg å betale ned ekstra på lånet i et ganske høyt tempo. Virket ikke som Santander ikke likte det, da de jevnlig satte opp renta etterhvert som jeg betalte ned ekstra. Lånet gikk over 7 år i utgangspunktet. Jeg betalte ned på 2,5 år. Ved inngåelse var effektiv rente 5%. Mot slutten hadde de økt til effektiv rente på 10%. Dårlig og vanskelig kundeservice. Alt går via mail. Man må ta kontakt med Santander hver eneste gang man betaler ned ekstra. Ingen min side med info om mitt lån. Må etterspørre nye nedbetalingsplaner etc. selv. Santander gjør det vanskelig og dyrt for kundene sine. Jeg kommer aldri til å benytte meg av Santander igjen - elendig bank.
Elendig nettbank. Vanskelig å holde oversikt. Kanskje det er slik de tjener pengene sine.