Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kundegrensesnittet i banken (nettbank, fond og aksjer) kunne vært hakket bedre. Det er lave gebyrer og systemet virker, men opplysninger om fond er mangelfullt og viser ikke alltid sine data, og noe vises ikke. Noen ganger svikter søkingen på bilag. Jeg blir kastet ut når jeg bruker VPN. Lånerente er bra, men innskuddsrente er dårlig. Jeg får 1,95% på innskudd et annet sted.
Har vel vært kunde i Skandiabanken siden oppstarten (ettersom Storebrands DOMINO? ble nedlagt etter test). Har vært fornøyd i alle år - og det UTEN BANKKORT. Det er gratis brukskonto. Boligrenta er vel kurant og uten gebyr. De gangene jeg bruker CHAT får jeg svar jeg trenger Innskuddsrenta demmes er latterlig med 0,90 % (2018), men det er bare å flytte innskudds penger til en annen bank eller kjøpe fond for å bøte på det. Må si meg enig med andre kommentarer om ny layout. Jeg likte det gamle bedre. Det så ikke så fancy ut, men det var lettere å bruke. Sliter alltid nå jeg skal se på gamle eller utførte efaktura hvor de er gjemt hen. Om man kan overleve uten bankkort? I gamle dager overførte jeg penger til Postbanken/DNB og tok ut i Post i Butikken, men idag blir det dyrt - dog tar de fleste steder Kredittkort og med (Cresco car) får jeg attpåtil 1% rabatt på alt :) Selvfølgelig betaler jeg alt ved forfall via autogiro.
Har vært kunde i snart 12 år og har ingen planer om å bytte. Suverene kundebehandlere, enkelt å forholde seg til siden og appen. Null klager.
Har vært kunde i ca 2 år. Var superfornøyd helt til de gikk over til å bli Sbanken. Var en bank jeg gjerne anbefalte. Den har blitt uoversiktlig og appen er kjempetreig. En tålmodighetsprøve. Håper inderlig dette blir bedre.
Ikke noe personlig bank, Tok lang tid før man får tilbakemelding, saksbehandler som ikke er i nærheten av løsningsorientert.
Skandianbanken er en rimelig og god bank om du har en ryddig og enkel økonomi. Om du er opptatt av personlig service og eller har spesielle behov er det andre banker som leverer bedre.
Har hadde denne banken siden 2000. Super bank på alle måter.
Banken fungerer på alle områder, ingen gebyrer og fantastisk service.
Dessverre har banken gått over til å bli driftet av Evry. Nettbanken er blitt kjempetreig og det er ofte tekniske problemer. Chat er veldig treigt. Er skuffet etter at de gikk bort fra Skandia-konsernet. Planlegger å bytte bank fra 2018, da de ikke lenger er best på noe. Lavere rente og gebyrfrie uttak kan man nå få andre steder. Aksjehandelsløsningen deres var en katastrofe da den ble lansert i ny løsning. Ingenting fungerte, kunne ikke selge / kjøpe eller bestemme over mine egne penger. Veldig lite vilje til å få erstattet tapene fra banken. Masse diskusjon. Ga meg til slutt 1 års gratis sanntidskurs. Er lei denne banken nå. Mye rot og brannslukking. Mangler kontroll slik de hadde i gamle dager.
Enkelt å være kunde her. Oversiktlige menyer som er lett å navigere i. Gunstige rentebetingelser får du uten å "prute". Kundeservice pr. tlf. er helt upåklagelig. Kan anbefales.
Bra så lenge alt går bra, men hvis man f. eks blir kortsvindlet, er de ute etter å ta deg. De legger alt ansvar over på kunden, og er ikke villig til å engang høre på argumenter.
Bra nettbank og mobilbank, innovative løsninger, enkle prosesser for lån og andre tjenester - og gebyrfri bruk i både inn- og utland i tillegg til gratis regningsbetaling. De fanget også opp et svindelforsøk etter en skimmingepisode og stoppet forsøket på å tømme kontoen min - der flere av mine kamerater i samme skimmeepisode fikk akkurat det. Chat til langt på kveld med ekte personer. Har vært med fra starten, og kan aldri se for meg å bytte til en annen bank.
Værste kunedsupporten (chat) jeg har vært borti. Svarer ikke på spørsmålene dine, kommer bare generiske uttalelser. Setter deg også ofte på vent hvor man blir sittende i 5 minutter og lurer på om de har forlatt deg. Banken timer ofte ut mens man sitter og venter, og da må man inn i kø igjen. Grusom opplevelse... Ved minibank uttak på kredittkort løper renter med en gang hvis man ikke betaler samme dag, hvis du leter i nettbanken finnes det ikke noe tall som sier "nåværende rentebærende beløp". Hvis du spør kundesupport forteller de deg ikke om det rentebærende beløpet. Og når de først gjør det så opplyser de gjerne feil, slik at rentene fortsetter å løpe.
Har vært kunde fra starten og spart mange penger! Gratis bruk av bankkort både her hjemme og ute. Billig årsavgift kredittkort. 😀
Sbanken er nok den beste privatbank i landet norge.
Du får veldig dårlige kurser på valutakjøp (både nett og kort) og boliglån kunne vært billigere. (De har som alle banker i Norge enorme marginer på så å si risikofrie boliglån som bare har økt og økt). Aksjehandel og aksjesiden er veldig begrenset. For folk flest er dette den billigste og beste banken. Ikke minst er de veldig gode på nettsideutforming og kundeservice. Har hatt de i mange år og skifter ihvertfall til Norges største bank, som er antagelig den grådigste banken for privatkunder i hele verden. Har jobbet i ING banken i 6 år, så dette er ikke bare tatt ut av løse lufta.