Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Vanskelig å få lån da de ikke betrakter styrehonorar som inntekt
Hei Steinar! Takk for fire fine stjerner :) Det er bare fast varig inntekt som taes med i beregningen, og styrehonorar kommer litt på siden av det. Hilsen oss i Sbanken
Bra: Det er veldig tydelig hva som er på konto. Dårlig: å betale eller overføre fra konto og så komme tilbake til oversikten er veldig tungvint. Appen er relativt treg til å starte opp og dette irriterer meg hver gang jeg åpner appen og må se på en S som har en animasjon. Dette gir meg en forbindelse mellom logo og irritasjon. Ikke så bra user experience og dårlig for oppfattelsen av banken.
Hei Thommy, Takk for tilbakemeldingene. Vi digger å høre fra dere, og tar til oss både ris og ros. Vi har noen forbedringer på trappene og håper de løser problemene etter hvert. Hilsen oss i Sbanken
Fantastiske websider. God service. Alltid tilgjengelig. Raskt svar. Høy oppetid. Raske løsninger.
Hei Joar! Tusen takk for en super anmeldelse. Utrolig kjekt å lese at vi har innfridd på så mange områder. Vi gleder oss til å gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd i framtiden også. Hilsen oss i Sbanken
Skiftet til S bank for en stund siden. Får ikke hentet ut kodekort med passet mitt, dessuten er dette med kodekort noe som de fleste er gått bort fra. Nå blir det ny bank med en lettere løsning, og id brikke.
Hei Aud! Det er strenge krav til å gi ut BankID. Siden vi er en ren nettbank er vi avhengig av hjelp fra Posten til å sjekke legitimasjon før vi kan utstede BankID. Det er utrolig kjedelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Vi jobber hele tiden med å gjøre løsningene våre enklere å bruke, og vi håper at du vil prøve oss ut igjen en annen gang :) Hilsen oss i Sbanken
Har vært kunde for så lenge og har ikke tenkt å bytte til en annen. Veldig satisfied happy customer.
Hei Rosemarie Q! Det er kjempekjekt å lese at du har vært med oss så lenge, og at du er så fornøyd med oss. Vi skal gjøre vårt beste for å holde deg like fornøyd i framtiden også. Hilsen oss i Sbanken
Jeg synes banken er bra generelt, men synes det er dårlig at man ikke får BankID når man er under 18, med tanke på at man kun kan logge seg på vegvesenet med bankID nå, så jeg får ikke sett min profil der uten å ha bankID.
Hei Victor! Takk for fin omtale :) Vi jobber med å få på plass BankID for de under 18 år også. Hilsen oss i Sbanken
Fornøyd, har vært kunde lenge. Litt høy rente på billån og boliglån i mellomsjikte. Ellers en bra bank med god service og brukervennlig nettbank, så og si gebyrfri.
Hei Bjarne H! Tusen takk for god tilbakemelding :) Hilsen oss i Sbanken
Treg App. Disponibel på konto ikke i sann tid! Vipps fra annen bank er ikke på konto i sbanken før dagen etter..?! Flyttet min Vipps tilbake til DNB. Dette er for dårlig og helt unødvendig i 2018!!
Hei Bjørn! Det har tatt litt tid å få på plass straksbetaling mellom alle banker i Vipps, men det er på vei. Vi får straksbetaling på kontoene våre i Vipps om veldig kort tid :) Hilsen oss i Sbanken
Jeg har vært kunde av Sbanken i siste nesten 4 år. Alt var bra til et veldig viktig øyeblikk da jeg og min samboer vant bud-runde ved kjøp av en bolig.. vi trengte veldig fort avgjørelse angående finansieringsbevis for kommune hvor boligen ligger, vi informerte om det banken, men pga veldig dårlig kommunikasjon (det tar veldig lenge før noen svarer i telefonen/chat) og enda lengre tid de tar på vurdering, vi mistet sjansen til å bli nye eiere av fantastisk bolig. Jeg anbefaler ikke Sbanken for de som forventer som kunde god og raskt reaksjon fra banken.. Det går ikke àn med Sbanken!!
Hei Krama! Tusen takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en omtale. I det siste har det vært veldig mange som har søkt om boliglån hos oss og det har vært lengre ventetid enn det vi er fornøyd med. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å bli bedre på det. Vanligvis blir søknad om finansieringsbevis automatisk behandlet i nettbanken og da får man svar med en gang. Noen ganger må det gjøres en manuell vurdering. For eksempel hvis man har gått mye opp i lønn, så skattetallene ikke stemmer overens med inntekten man oppgir. Hilsen oss i Sbanken
Er kunde og svært fornøyd, men tok en telefon idag for å flytte billån (ønsker å samle alt i en bank). Oi oi oi, fikk et tilbud på rundt 6,5% mot mine 4,4% jeg har i DNB idag. Sbanken er med andre ord ikke i nærheten av å være konkurransedyktig på billån.
Hei Eindride! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en kommentar. Vi skal være konkurransedyktig på billån, men her har du en svært god rente fra før av. Vi synes det er bra at du har sjekket ut hvilke betingelser du har i dag og hva du kan få hos oss. Bruk oss på det vi kan gi deg det beste tilbudet på :) Hilsen oss i Sbanken
Jeg har vært kunde i Sbanken (tidligere Skandiabanken) siden den ble etablert. Grunnen til at jeg valgte denne banken var gebyrfrihet på betalingstransaksjoner og gunstige rentevilkår på både innskudd og lån. Etterhvert har banken begynt å ta gebyrer på transaksjoner til utlandet. Utviklingen har ellers vist at banken fortsatt er konkurransedyktig på lån, men dessverre ikke på innskudd. At man stadig har sakket akterut på innskuddsrenter, er grunnen til at jeg nå vurderer å bytte bank.
Hei Olav! Takk for at du tar deg tid til å gi oss en anmeldelse :) Rentenivået er generelt lavt på både lån og innskudd nå, men det stemmer at du kan få bedre innskuddsrente i enkelte andre banker. De som har en betydelig høyere innskuddsrente er gjerne banker som finansierer innskuddsrenten sin ved å ha skyhøye renter på usikrede kreditter som forbrukslån og kredittkort. Vi har en annen driftsmodell og derfor er også rentene våre annerledes. Vi oppfordrer deg selvfølgelig til å sammenligne bankenes tilbud og velge det beste for deg. Og husk at hos oss slipper du fordelsprogrammer, så bruk oss på det vi er gode på. Du får samme vilkår uansett hvor mange produkter du har. Hilsen oss i Sbanken
Jeg lurte på hvorfor pengene mine i brukskontoen ble flyttet til en annen konto og fikk bare en generisk svar som ikke ga mening fra kundestøtte (chatteboble), så ble han borte og jeg ble logget ut av banken og måtte logge inn på nytt. Da jeg skulle skrive klage ble skjema bare borte da jeg var halvveis. Og evig lang telefonkø da jeg ringte. To dager på rad måtte jeg få kollegaer til å betale for meg, fordi brukskontoen jeg hadde satt flere tusen på dagen før var tomt. Og i oversikten sto det bare "overførsel". Og alt dette samme uke som jeg hadde tenkt å spørre etter boliglån, meget dårlig start.
Hei Håkon! Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss i en vanskelig situasjon. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å gi deg hjelpen du trengte. Vi lover at vi skal gjøre vårt beste for å være tilgjengelige for deg framover. Hilsen oss i Sbanken
Jeg har vært trofast kunde i Sbanken i vel 30 år og aldri hatt betalingsanmerkning. Jeg ble uføre trygdet og søkte om et lite boliglån. Det ble avslag og når jeg går inn i meldings innboksen og leser kredittvurderingen deres så er jeg risikovurdert til omtrent mitt på treet. Dette er en automatisk søkeprosess og kredittvurdering. Jeg er sjokkert over den behandlingen og kommer til å bytte bank.
Hei Knut! Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Kredittscoren du får er en del av søknadsprosessen. Kredittscoren blir levert av et selskap som heter Bisnode, og er ikke scoren vår på deg som kunde. Det er i tillegg mange andre faktorer som spiller inn på en søknad om boliglån. Når det gjelder uføretrygd så godkjenner vi fast uføretrygd som inntekt. Hvis du tar kontakt med oss kan vi se over søknaden din sammen for å forsikre oss om at svaret du har fått er riktig. Hilsen oss i Sbanken
Kvittet meg endelig med grådighetsbanken DNB etter å ha hatt et kundeforhold til dem fra jeg gikk med bleier. Rentebesparelsen ved å flytte det forholdsvis lille jeg har igjen av mitt DNB boliglån sparer meg for 54 000,- kr på en halvtimes arbeid. Kan skryte av at for den tiden jeg brukte på å bytte bank hadde jeg høyere lønn enn Rune Bjerke. I tillegg slipper jeg unna det meste av gebyrer som DNB pålegger på det meste av sine tjenester. Det er en enkel og kundevennlig å bytte bank på SBanken sine websider. Tragisk at titusener av norske bankkunder kan spare store beløp så enkelt og ikke gjør det. Heia Sbanken!
Dårlig service så jeg skal bytte bank så er det alt for langt tid, lang kø når ringe til dem og på chatten tok det lang tid, hva hjelper det når de sier at de er expert på nerrbank innlogging og mobilbankid ..
Hei! Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Veldig kjedelig å høre at du har hatt så store problemer med å få kontakt med oss. Håper at du har klart å få kontakt med oss etter hvert og at vi klarte å hjelpe deg med det du lurte på. Vi lover at vi skal gjøre det vi kan for å være tilgjengelige for deg senere. Hilsen oss i Sbanken
Bra tilbud. Men veldig mye styr og betale ekstra avdrag når man har råd til det.