Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg har lang fartstid i Sbanken og liker både rentepolitikken og nettbankløsningen godt. Problemet er BankID for de under 18 år. Jeg så nettopp et annet tilsvar på denne nettsiden fra Sbanken om at de jobber med en løsning. Fint, men det svaret ble gitt for 4 måneder siden. For tiden har jeg forsøkt å opprette kundeforhold for min sønn i Sparebank1 BV fordi de tilbyr BankID for barn over 13 år (tror jeg det var). Det var ikke særlig enkelt å få til via linker jeg fikk tilsendt, og ikke reagerer de på utfylte nettskjemaer før jeg purrer og klager. Det går såpass dårlig med prosjektet at jeg nok dropper hele forsøket. Blir bare mer og mer forbannet for hver gang jeg må fylle ut det samme skjemaet nok en gang fordi ett-eller-annet-skjedde. Så jeg håper at Sbanken kommer opp med en bedre løsning, og jeg håper de gjør det snart. Både min sønn og jeg selv begynner å bli utålmodig og vi må vurdere andre banker med ønsket tilbud på plass. Så Sbanken, får dere dette på plass veldig snart er bedre score sikret.
Hei Hogne! Takk for gode tilbakemeldinger. Vi deler ønsket ditt om å få til en ordning for BankID for kundene våre under 18 år. Selv om det er på ønskelisten vår så vil det nok dessverre ta litt tid før det er på plass, så vi håper at dere finner en løsning som funker for dere i mellomtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Ikke mulig å få søkt om førekort hos Statens vegvesen uten at man logger inn med Bank id (eller Buypass, men det koster ekstra penger noe som burde være unødvendig), man må søke om å ta førekort før i god tid før man skal ta førekortet. Om man har Sbanken er det ikke mulig å ta førekort på bursdagen sin eller den første måneden etter.
Hei Magnus! Leit å høre at du har fått problemer fordi vi ikke tilbyr BankID til deg under 18 år. Vi jobber med å få på plass en god løsning, men det vil dessverre ta litt tid. Hilsen oss i Sbanken
Skandiabanken som nå har blitt Sbanken er helt unik når det gjelder kunde service og betingelser. Stå på å fortsette i den stilen dere har :)
Hei Rune! Tusen takk for veldig fin tilbakemelding, det setter vi veldig stor pris på. Vi skal gjøre vårt beste for å fortsette å gjøre deg fornøyd i framtiden :) Hilsen oss i Sbanken
Beste bank, god service, hyggelige folk, ingen gebyrer.
Banknæringen er gjennomregulert, de skal alle takle grunntjenestene og det gjør Sbanken også. Dette er temmelig binært, de klarer det og ferdig med det. Ingenting å utsette på den biten altså. Når det derimot kommer til f.eks åpen api for tredjepartsstøtte og den type tekniske nyvinninger som flere storbanker i europa tilbyr gjennom åpen api regelverk i EU så står Sbanken svakt. Det samme gjelder attraktive renter og fordelaktige vilkår for gearing i egen aksjebeholdning, hvis en diversifiserer nok og er svært forsiktig med gearing så er det ingenting i veien for å tilby en rente under 2% i dagens klima. Dette er mulig fra andre leverandører av finansielle tjenester. De er dog helt topp på kundeservice og hvis dette er viktigst for deg så er Sbanken for deg :) På den andre siden er det vanskelig å anbefale Sbanken til dem som ikke allerede har Sbanken fordi de har en tilknytning til fysisk bank. De krever en fysisk filial de kan sette kontanter inn i.
Hei Alexander! Takk for en grundig omtale. Åpne API er på frammarsj også i Norge, og vi ser absolutt mulighetene det gir både oss og kundene våre. Vi noterer oss at du ønsker mer avanserte greier :) Hilsen oss i Sbanken
Sbanken kjøre falsk reklame, de prøver å lokke kunder til dem. Når man så kontakter de, er servicen ekstrem dårlig. De gjør ikke engang kreditt vurdering av en, de bare gir avslag på 2 sekunder for en søknad. Useriøs bank, med ansatte som ikke tåler kretikk. Styr unna!
Hei Klaus S. Veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen hos oss. Vi forsøker alltid å hjelpe så godt vi kan, og behandle alle søknader på en god måte. Vi tar til oss tilbakemeldingen din og skal gjøre det vi kan for at ingen skal føle det slik etter å ha vært i kontakt med oss senere. Hilsen oss i Sbanken
Sbanken har lite gebyrer og det de tar betalt for, er rimelig nok. Jeg har ikke boliglån, kun spare- og lønnskonto hos de, men det er jeg veldig fornøyd med. Lett og oversiktelig hjemmeside og det er lett og ordne alt med kort og betalinger. De få gangene jeg har trengt kundeservice, har de vært raske til å svare og veldig hjelpsomme. Jeg har ingen planer om å bytte bank. Jeg har vært kunde hos de fra de startet i Norge.
Hei Grethe! Tusen takk for fine ord. Vi skal gjøre det vi kan for at du skal være like fornøyd med oss framover også. Hilsen oss i Sbanken