Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Det er meget tilbakevendt kundebehandling av DnB / Sbanken å ikke støtte apple pay. Jeg skal bytte bank nå så fort så mulig
Pga manglende Apple pay fremover: Takk for meg. De var en utfordrer, på gebyrer osv, men nå har de fleste fulgt etter.
Byttet til tidligere kun sbanken og har vært storfornøyd. Enkelt å legge inn i fond, enkel oversikt og mye bra. Nå har de blitt kjøpt opp av DNB som gjør banken verre og samme tomme argument for at de ikke har apple pay. Hade!
Dessverre er jeg skuffet over bankens beslutning om å ikke støtte Apple Pay fremover. For nå ser jeg meg nødt til å se etter en ny bank som imøtekommer mine behov, inkludert støtte for Apple Pay.
Har vært kunde i Sbanken nesten fra starten - altså i over 20 år. Var skeptisk til DNB's oppkjøp, men ville gi det en sjanse videre. Etter under en måned som ny eier fjerner de Apple Pay som de annser som en konkurrent til Vipps. Apple Pay har blitt svært viktig for oss som familie, betaler stort sett kun med klokke og mobil som alltid er med. Begynner nå leting etter ny bank med bra brukergrensesnitt på nettbank/app og Apple Pay.
Byttet til Sbanken i 2018 i forbindelse med at de fikk Apple Pay støtte, og alt har i utgangspunktet fungert fint, frem til det ble kjent at DNB ville kjøpe opp Sbanken. Jeg har tidligere brukt DNB, med varierte erfaringer med kundeservice, etc, som er en av grunnene til at jeg byttet bort fra de i 2013, men nå som DNB har fått kloa i Sbanken har skuta begynt å gå nedover, vi ble lovet at vi som kunder ikke skulle ha noen merkbare endringer, men i går fikk vi beskjed om at de velger å kutte ut Apple Pay fra 27 august, dette i strid med hva vi som kunder opprinnelig ble fortalt før oppkjøpet. Vi har dessverre mistet en god utfordrer i bankmarkedet, jeg flytter nå over til en annen bank og avslutter mitt kundeforhold til Sbanken fullstendig, på grunn av brutte løfter.
Sbanken var min drømmebank. Som datanerd, var jeg en av de aller første som begynte bruke dem på 90-tallet, siden de var en ren nettbank og fokuserte på den. De var først ute med bra iOS app, først ute med API med egne nøkler så utviklere kan integrere egen programvare mot sine egne kontoer, tidlig ute med Face ID (fra Apple) for å logge inn, tidlig ute med BankID. Så kom DNB og ville kjøpe dem opp. Dette ville ikke brukerne av Sbanken, men DNB fikk tvunget gjennom hostile takeover og nå ser vi resultatet: prisene øker, gebyrene øker, og nå spikern i kista: siden DNB vil at alle skal bruke Vipps, stenger de Apple Pay hos Sbanken. DNB gjemmer seg bak at Apple nekter dem å få tilgang til NFC-antennene på iPhone for sin Vipps-løsning, men om dette hadde vært årsaken, hadde Androidtelefoner i dag hatt Vipps over NFC, noe de ikke har. Jeg tør å trekke konklusjonen at dette bare er sedvanlig maktbrukt fra DNB. Har du en større bedrift er DNB veldig bra ettersom de har kompetanse og infrastruktur for å tilpasse og bygge løsninger du behøver - men da må du betale for det, og oh boy, vet de å ta seg betalt!