Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Sbanken var min drømmebank. Som datanerd, var jeg en av de aller første som begynte bruke dem på 90-tallet, siden de var en ren nettbank og fokuserte på den. De var først ute med bra iOS app, først ute med API med egne nøkler så utviklere kan integrere egen programvare mot sine egne kontoer, tidlig ute med Face ID (fra Apple) for å logge inn, tidlig ute med BankID. Så kom DNB og ville kjøpe dem opp. Dette ville ikke brukerne av Sbanken, men DNB fikk tvunget gjennom hostile takeover og nå ser vi resultatet: prisene øker, gebyrene øker, og nå spikern i kista: siden DNB vil at alle skal bruke Vipps, stenger de Apple Pay hos Sbanken. DNB gjemmer seg bak at Apple nekter dem å få tilgang til NFC-antennene på iPhone for sin Vipps-løsning, men om dette hadde vært årsaken, hadde Androidtelefoner i dag hatt Vipps over NFC, noe de ikke har. Jeg tør å trekke konklusjonen at dette bare er sedvanlig maktbrukt fra DNB. Har du en større bedrift er DNB veldig bra ettersom de har kompetanse og infrastruktur for å tilpasse og bygge løsninger du behøver - men da må du betale for det, og oh boy, vet de å ta seg betalt!
Har alltid vært fornøyd med Sbanken, men når de etter DNBs oppkjøp (på tross av løfter om ingen endringer i tjenester) fjerne Apple Pay er det ikke lenger mulig for oss å benytte Sbanken som dagligbank. Jeg har startet prosessen med å bytte bank.
Etter å ha lett etter en bank som støtter alle digitale tjenster jeg trenger og som hadde gode kundeomtaler valgte jeg å opprette konto i Sbanken. Alt sammen gikk svært knirkefritt, jeg hadde konto på få minutter, kort etter et par dager, og alt jeg ønsket å sette opp lot seg sette opp. Så ble Sbanken slukt av DNB. De lovet at alt skulle forbli som før, men jeg satte hele flyttingen av bank på pause for å vente og se. Nå, en tid senere, begynner DNB sine endringer å gjøre seg gjeldende. De har allerede kuttet én digital tjeneste (Apple Pay), og det er nok bare et tidsspørsmål før de kutter andre. Jeg valgte derfor å avslutte kundeforholdet og finne en annen bank å flytte til. Som andre omtaler påpeker, å avslutte er ikke like enkelt som å opprette, og informasjonen ligger ikke akkurat opp i dagen i avtaler eller villkår (dog er det svært detaljert om hvordan DNB kan avslutte kundeforholdet fra sin side). Fant etterhvert en hjelpeartikkel hos Sbanken på temaet, men denne dukker merkelig nok ikke opp i eksterne søkemotorer når en søker "Avslutte kundeforholdet Sbanken". Her er direktelink: https://sbanken.no/sporsmal-og-svar/konto/hvordan-avslutter-jeg-kundeforholdet-mitt-i-sbanken/
Er sjelden jeg skriver en omtale. Kundeservicen og appen er meget bra, men apple pay er for viktig for meg for å ikke måtte skifte bank. Har også vært meget fornøyd kunde i mange mange år.
Har vert kunde i over 20 år, men ser hvilken vei det går. Kundeservice har blitt dårligere. Er igang med å bytte bank, det finnes nå bedre der ute. Som alle sier nå er det slutt på Apple pay, dette er vel bare begynnelsen på DNB sitt regime. Best å dra før det blir verre. Veldig synd
Fra strålende fornøyd kunde av banken Sbanken i 20+ år til et dårlig DNB konsept som går i mot alt Sbanken sto for..At Sbanken nå legger ned Apple pay sier alt om det nye konseptet…
Har egentlig vert fornøyd med Sbanken siden jeg ble kunde der. Men etter de besluttet å kutte Apple pay kan jeg ikke si at det er en bank som bryr seg om kundene sine. Da DNB kjøpte Sbanken sa de "Du kan fortsette å bruke de digitale løsningene du er vant til, og betingelsene blir overført som de er". Det tok bare 22 dager før de brøt dette. Hva er det neste de kommer til å endre. Tviler på at jeg er kunde lenge nok til å finne ut da jeg allerede ser på andre banker å bytte til som faktisk tibyr de tjenestene jeg ser etter.