Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sbanken
1.3
1 544 verifiserte omtaler

Sbanken omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sbanken har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.3
Forferdelig
1 544 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Sbanken er rangert
#116 av 116 dagligbanker
41%
Middels
41% anbefaler Sbanken
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 1 544 omtaler om Sbanken

FILTRER OMTALER
534
89
46
115
760
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sbanken
Sbanken har 1 544 verifiserte omtaler på Bytt.no

Verste

Omtale av  Dag

Ifra best til verst på noen måneder…… Skandale at DNB fikk kjøpe dette .arrg

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sbanken?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Fra super til ubrukelig

Omtale av  Arne

Har vært kunde i over 20 år. Gjort alt selv i en utmerket nettbank og app. Etter at DNB tok over er alle smarte løsninger fjernet og man får ikke gjort de mest selvfølgelige ting. ApplePay er borte. Fondshandel er dårlig og man kan ikke få gjort selv de minste endringer i spareavtaler (som endre beløp eller bytte trekkdato) uten å slette hele avtalen å opprette den på nytt.

Sbanken - en saga blått.

Omtale av  Frederik

Etter at Sbanken ble kjøpt av DnB, har ikke EN endring vært til kundens eller min fordel. Alt virker til å være styrt av bankens interesser. Konkret: - Apple Pay forsvant på grunn av DnB's holdning til Apple sitt "monopol" på betalingsløsninger. Nå som Apple har åpnet opp og DnB har fått sin "seier" - vil de trolig innføre tæpping med Vipps, men tilbyr ikke Apple Pay. Jeg som kunde lider videre under deres monopol på Vipps. Jeg ser ikke annen råd enn å finne meg en annen bank da jeg mener at så lenge DnB kun vil tilby Vipps, vil dette bidra til å hindre innovasjon, skape færre valgmuligheter og gi mindre kostnadseffektive betalingsløsninger for meg som sluttkunde. - Nettbank/mobilbank. Jeg trodde en stund på det når de sa at de skulle utvikle en ny app, og trodde at dette kanskje ble spennende og nyskapende. Det de derimot gjorde var å ta en blåkopi av DnB's mobilbank og flyttet meg som kunde over dit - nettbanken var borte, og vi satt igjen med en nettbank som ikke var ferdig utviklet, med langt færre muligheter. Fra DnB's perspektiv forstår jeg at der er på jakt etter stordriftsfordeler og kunne kjøre alt på samme IT systemer, den ser jeg, men igjen, det er ikke meg som kunde som er i fokus, min opplevelse oppleves ikke som prioritert fra banken sin side. - Kredittkort. Sbanken hadde tidligere en sømløs integrasjon av Visa kredittkortet i nettbanken. Jeg overførte penger mellom konto og kredittkort på sekundet, og ny saldo/kreditt var synlig. Kjempeflott, enkelt og sikkert med netthandel eller på tur i utlandet - lett å holde kredittgrensen under kontroll og "fylle på". DnB avslutter dette og går over til sin mastercard løsning i stedet, ikke mulig å overføre med umiddelbar virking, det går i beste fall til neste døgn. Igjen, endring til fordel for banken, hvordan jeg som kunde opplever dette virker ikke til å være like viktig. - Barne og ungdomskort klarte de ikke lenger å tilby - da blir man henvist til DnB. - Priser på fond gikk opp, ikke minst ble det vanskeligere å holde oversikt og kontroll. En mobilapp holder ikke til formålet. For fullskjerm oversikt blir man sendt videre til DnB sin portal - den ligner for øvrig en nettbank fra tidlig 2000 tallet - men det blir en digresjon. Man skulle tro at når Norges minst likte bank, finner på å kjøpe Norges mest likte bank igjennom 25 år, at de lyttet, at noe lærdom skulle hentes, det ser ikke slik ut. Dette ser ut til å være en hostile take-over. Når de ytrer meningsløse setninger om at "endring kan være krevende", "Løsningen som vi har tilbudt Sbanken-kundene var kanskje ikke så optimal som vi hadde håpet at den skulle vær [.]" , "vi merker oss mye engasjement". Så er det for meg bare tegn på at de enten ikke forstår at de har gjort noe feil, ikke tørr å innrømme det eller pakker det inn på en svært gjennomsiktig og kronglete måte. Alt som har foregått er rett og slett en studie i skikkelig dårlig merkevarbygging. Sbanken framstår i beste fall som et kundeprogram i DnB - Sbanken finnes ikke lenger. Min spådom er at dette blir for dyrt å drifte i DnB etter at kundegrunnlaget forsvinner, og at dette blir lagt ned.

(U)lovlig trege!

Omtale av  Karin R

Er 8 uker siden jeg ba Sbanken flytte mitt fond over til ny bank, de har fremdeles ikke startet prosessen...

Ødelagt av DNB

Omtale av  Christian

Fjernet nettbank, mye dårligere app og fjernet flere tjenester. Man blir tvunget over til DNB sine tjenester, selv for noe så enkelt som nettbank.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

DNB har ødelagt SBanken

Omtale av  Anders

DNB konsept.... etter at DNB tok over er SBanken rasert. Betalinger må gjøres med bank ID hver gang, dvs du må indentifisere deg med bank ID for å få lov til å legge inn en betaling, enda du allerede er logget inn...med bank ID. Menyene er vanskelige å finne frem i, jeg sparer til ungene i fond, men jeg klarer ikke lengre finne hva jeg har spart per sparemål fra appen. Bare så vidt jeg får det til via nettleser. Fordi jeg har engelsk tlf får jeg engelsk språk, kan ikke bytte selv. Får oftere beskjed om teknisk feil når jeg beveger meg ned i menyene enn at de fungerer, men toppen av kransekaka er vel når en får beskjed om å ta kontakt med kundeservice så gir nettbanken beskjed om at du ikke får kontakt med kundeservice siden det er så mange som allerede forsøker ta kontakt. Anders

Trist

Omtale av  John

Jeg ble kunde i 2005, var glad i Sbanken hvor absolutt alt fungerte, kundeservice var super og dagligbank en fornøyelse. Nå er den ikke mer. Erstattet av "Et konsept fra DnB". Farvel og takk for mange år sammen.

Sbanken har 1 544 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sbanken mener
Har tilegnet profilen
Sbanken deltar på Bytt.no

Sbanken har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sbanken besvarer omtaler

Sbanken har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Sbanken henter ikke inn tilbakemeldinger

Sbanken benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR