Sparebanken Sør har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Må mase seg til de betingelsene man har krav på, ingen oppfølging fra banken/rådgiver, ringer IKKE tilbake slik de lover, håpløst å få tak i den man søker, lang kø på telefon, kan absolutt ikke anbefale denne banken.
Det har til tider vært lang kø på telefonen grunnet stor pågang fra kunder. Husk at du kan velge ''tilbakering'' så ringe vi deg opp igjen. Vanskelig å svare på hva som er årsaken til at banken ikke ringer tilbake, men vi bestreber oss alltid på å tinge tilbake når det er avtalt. Ta gjerne kontakt med oss, slik at vi kan få anledning til å forbedre oss. /Stig
Hatt Sparebanken Sør i snart 29 år og det har bare vært problemer etter jeg fikk boliglån hos dem. Ikke er de noe særlig konkurransedyktige mtp. renter. Ene søknaden min på avdragsfrihet tok det tre måneder før jeg fikk svar, og da etter at jeg spurte om når jeg fikk svar på det.. Mulig de glemte den.... Styr unna denne banken, med mindre du setter pris på å betale mer enn du trenger.
Hei Ida. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse av oss! Vi vil gjerne høre fra deg i våre kanaler slik at vi kan undersøke hva som har skjedd i denne saken og slik at vi kan forbedre oss! /Maylinn
Hatt sparebanken sør hele livet, alltid vært fornøyd med kundeservice og tjenester!! Veldig fornøyd.
Ble kunde her men byttet fort til annen bank. Signeringsprosessen hadde fokus på å få inn mest innskudd og flytting av gjeld kunne jeg bare glemme for det ville de ikke ha. Greit kok for meg, men måten det ble fremstilt på var at om det var løsning på gjeld så kunne jeg bare forlate banken. Signerte på konto for å se litt hvordan de er i bruk, men flyttet til spareskillingsbanken som jo er i ett helt annet skikte. Hadde stedet vært hyggeligere med forståelse for at folks økonomi går opp og ned så er det sikkert en grei plass.
Hei. Det var leit å høre at du oppfatter Sparebanken Sør som en bank som ønsker å få inn mest mulig innskudd og at du oppfatter oss slik at vi ikke har forståelse for at folks økonomi er svingende. Ser at du har byttet bank til Spareskillingsbanken, men vil gjerne at du tar kontakt med oss slik at vi kan bli nærmere informert om hvilke områder som vi muligens kan bli bedre på. Mvh Sparebanken Sør, Stig
Ingen besvar! Veldig tilfreds med alt. God raadgiving. Bra service.
Så hyggelig at du er fornøyd med oss, Wolfgang. /Åse
Siden du er en sørlandsbank er det nok lettest for de som bor på Sørlandet og kan møte opp i filialene dems når det er større ting som skjer. Men jeg har flyttet vekk fra før landet selv, og fortsatte som kunde. Kjøpte nettopp ny bolig - og selv om jeg ikke kunne møte opp i banken fikk vi ordnet opp i alt på en god måte over telefon og e-post. Fikk og konkurransedyktig rente. Min rådgiver ga meg og veldig god oppfølging underveis. Synes løsningen for aksjer og fond i nettbanken er litt knotete og uoversiktlig, men her har jeg ikke noe å sammenligne med.
Hei Steffen! Så utrolig hyggelig tilbakemelding å få både for rådgiver og for oss på Kundesenteret. Ha en god uke! /Maylinn
Blir forbannet og skuffet over liten og treg nedsettelse av renten.
Sparebanken Sør er en sparebank, hvor det meste av bankens overskudd legges til bankens egenkapital. Denne egenkapitalen danner grunnlag for bankens soliditet og dermed evne til å stå støtt i stormfulle tider. Sparebanken Sør er 200 år i 2024. En bank har mange «interessenter» man skal forholde seg til. Vi må selvfølgelig til enhver tid være konkurransedyktige ift våre kunder. Samtidig må vi vise lønnsom og trygg drift overfor obligasjonsmarkedet som låner banken penger (som igjen banken låner ut til sine kunder). I tillegg er norske myndigheter ekstremt opptatt av at norske banker driver trygt da bankene er kritisk viktig ift norsk økonomi. Banken gjør nå alt den kan for å bidra overfor sine kunder. Vi innvilger avdragsutsettelser i vanskelige tider, øker kreditter til bedrifter som får stram likviditet, osv. En bank foretrekker normalt at lånet er delvis nedbetalt før avdragsfrihet innvilges. Vanligvis innvilges avdragsfrihet for kortere perioder, men banken har valgt inntil hele seks mnd. Banken justerer altså sin kredittpolitikk i en periode for å møte kundenes behov i en kritisk situasjon. Sparebanken Sør var en av de første bankene i Norge som varslet å sette ned renten etter Norges banks rentenedsettelse. Dette til tross for at selv om Norges bank satte ned renten, så ble ikke bankens innlån billigere. Vi finansierer oss som nevnt i det nasjonale og internasjonale obligasjonsmarkedet, og der ble pengene faktisk dyrere. Når vi besluttet å sette ned rentene med 0,35% prosentpoeng, representerer dette et tap for banken dersom ikke prisene i penge- og obligasjonsmarkedet reduseres. Vi vil følge dette markedet løpende og vil tilpasse våre priser deretter. Noen har reagert på at banken ikke setter ned renten med 0,5 prosentpoeng slik Norges bank gjorde, spesielt når banken hadde et resultat på 1,46 mrd kroner i fjor. Ja, det er riktig at banken hadde et godt år i 2019, men med en forvaltningskapital på 130 mrd kroner er ikke et slikt resultat uvanlig høyt. Dessuten trenger banken også gode år slik at den er godt rustet til dårligere år, som det kan se ut for i 2020. Vi prøver å gjøre det beste for våre kunder i denne situasjonen, men må til enhver tid drive ansvarlig. Det er på denne måten vi har overlevd og vært en viktig bidragsyter i vår region i snart 200 år. Sparebanken Sør Kundesenter/ Frode