Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Sparebanken Vest
2.6
51 verifiserte omtaler

Sparebanken Vest omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
51 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#103
Forferdelig
Sparebanken Vest er rangert
#103 av 116 dagligbanker
35%
Dårlig
35% anbefaler Sparebanken Vest
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, 2.000.000, kr o/25 år. Kost 1.717.847 kr, tot 3.717.847 kr.

Utforsk 51 omtaler om Sparebanken Vest

FILTRER OMTALER
9
7
3
8
24
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Vest?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeveilederne virker som de kan lite og bryr seg ikke.

Omtale av  Konrad

Ikke stol på kundeveilederne, hverken på bedriftsmarkedet eller privat. Banken kjører en politikk med lav rente på innskudd og gjennomført dårlig veiledning for deg som kunde. Utlånsrenter økes raskt og med høyere marginer enn det som er banken sine økte kostnader. På innskudd er det motsatt. Om dette skyldes gjennomført politikk fra banken sin side eller dårlig opplæring til rådgiverne vet jeg ikke, men det er du som kunde som må betale for dette. Stol derfor ikke på at du har de beste betingelser.

Ikke for "vanlige" folk

Omtale av  Ronny L

Sparebank eiet av Kong Salomo. Livslangt kundeforhold avsluttet. Fra meget bra til mindre bra. Flotte banklokaler, nettbanksider og mobilapp, men "innholdet" står ikke i forhold. Stikkord er dårlig kundebandling. Vanskelig og tidvis umulig å komme i kontakt med "rett person". Følger ikke avtaler, svarer ikke på mail, ringer ikke tilbake. Har følt meg som en kasteball i en i en kunnskapsløs og arrogant organisasjon. Egentlig utrolig at en slik bank har livets rett. Hilsen Jørgen H.

Hurtig, riktig og god personlig behandling fra rådgiver. Fikk utbytte på ca. 8000kr

Omtale av  Viking75

Stor oppgradering hva som gjelder service og tilgjengelighet fra tildelt rådgiver, kontra banken jeg brukte. Den beste mobilbanken jeg hatt - enkel oversiktelig, og gjør deg selvhjulpen. Får i tillegg utbytte, og banken engasjerer seg i lokalmiljøet med sponsing av ildsjeler, idrett og kulturarrangementer. Svært fornøyd på alle punkt

God kundeservice.

Omtale av  Arne D

App meget god. Oversiktlig. 300 kr i årsavgift på bankkort. Litt for dyrt.

Totalt fraværende ang kundeservice

Omtale av  Dag

Har ikke fått svar på enkle spørsmål på snart 3 mnd. Ringer du "kunde service " sender de saken videre til en så kallet "personlig kunde rådgiver" som da aldri svarer. Elendig rente på boliglån om du da ikke bor i Vestland fylke.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Det går bare nedover med dem

Omtale av  Ragnhild B

50 år som kunde,og ingenting verdt for dem overhodet.En kommer ikke igjennom på telefonen,de svarer på mail først etter purring,og 4 dagers venting.Ved oppmøte i banken,fikk jeg beskjed om å ordne mitt ærend i nettbanken hjemme(?)Det er ikke alle som er født i 2004,og har fått data inn med tåteflasken...Etter en særdeles nedslående samtale idag,med en kundebehandler som ikke kunne svare på den enkleste ting,er jeg igang med å finne ny bank.Det skal bli en befrielse.

Dessverre, det holder ikke!

Omtale av  Wenche

Dessverre er dette en bank hvor man ikke får svar på telefon, kommer du i banken kan ingen kunderådgiver ta i mot deg, før om noen dager - for de er ikke der. Det holder ikke!! Har en bank til ett annet sted i landet, opplever aldri sånne ting der.

Spv har blitt dårlig !

Omtale av  Glenn

Før var jeg kjempe fornøyd med denne banken, fikk altid hjelp veldig fort. Nå er det helt elendig, har sendt mail ringt purret på kundebehandler og kundebhandleren svarer ikke på hendvendelser, jeg har prøvd veldig mange ganger , så da jeg fikk en kanon kunderådgiver i dnb så var valget enkelt. Betaler heller mer for å få noe som helst service !

Seriøs

Omtale av  Vidar R. S

Jeg er svært fornøyd med SPV som er min bedriftbank og privat bank. Som bedriftbank er de blitt en meget god bank som er med og hjelper oss som småbedrit. Vi har en personlig kontaktperson som følger oss tett opp når vi treng hjelp.

Null hjelp å få

Omtale av  Dag

Dette er en bank som gjerne gir deg lån og kreditt. Men forventer du noen som helst hjelp underveis, så er dette ikke banken for deg. En blir bare avvist uten noen som helst form for ønske om å hjelpe til eller komme frem til en løsning. For mange kunder er kundeservice viktig, men det et altså her helt fraværende.

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

En god lokalbank, også for oss i byen

Omtale av  Egil

Jeg har brukt Sparabanken Vest hele mitt liv, og opplever at banken henger godt med i et tøft bankmarked. Nettbanken syns jeg er bra og har mye funksjonalitet. Det eneste jeg savner er bedre muligheter for fondsforvaltning. Gjør dere et grep her, så får dere fort flere kunder. Banken er ikke best på boliglånsrente. Men har du et bra tilbud fra en annen bank eller gjennom en fagforening så matcher de fort dette når du tar kontakt.

Gammeldags bank

Omtale av  B

SPV støtter ikke gratis og automatisk straksoverføringer for alle transaksjoner slik at det kan ta flere dager før mange av betalingene til andre banker blir gjennomført. SPV støtter heller ikke innovative tredjeparts-løsninger som Google Pay. Her gir SPV inntrykk av å være en lite løsningsorientert bank som bare gjør det de må for å fungere som en bank og intet mer.

Fornøyd

Omtale av  Tobias

+Løsningsorientert bank som gitt meg god støtte ved to boligkjøp. +Grei boligrente hvis du spør om å få lavere. +Flott med utbytte. +Grei nettbank. -Sku hatt bedre fondshandel-plattform.

Svar fra Sparebanken Vest
17.12.2020 14:10

Takk for positiv tilbakemelding, Tobias! Kjekt å høre at du har fått god hjelp med boligkjøp. Vi jobber stadig med å forbedre fondsløsningen i appen vår – ny funksjonalitet kommer snart :) Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest

Frekke spørsmål

Omtale av  Jonathan

Sparebanken Vest har nylig (i mai 2020) bedt om at kunder oppgir alle mulige personlige detaljer om bruk av tjenestene deres. Disse opplysningene har de bedt om uten å referere til norsk lovverk, og dermed anser jeg slike spørsmål som illegitim snoking i private affærer. Dermed har jeg avsluttet konto i banken etter 36 år som kunde. De er heller ikke særlig hjelpsomme i lånesammenheng. Hvis du ikke er rik, så er du ikke verdt mye som kunde hos dem. Jeg bytter til Sbanken, da denne banken til tross for svært mange omtaler har en temmelig god gjennomsnittlig score per i dag.

Svar fra Sparebanken Vest
14.08.2020 10:04

Hei Jonathan. Det var veldig leit å høre at du har avsluttet kundeforholdet ditt i Sparebanken Vest. Vi skal være en bank for alle, så her må vi nok gå litt i oss selv. Du etterlyser en forklaring på hvorfor vi stiller spørsmål i nettbanken og appen. Her kommer den (om enn litt sent): Norske styresmakter krever at vi, og andre norske banker, til enhver tid har oppdatert informasjon om identiteten til kundene våre og hvordan de ønsker å bruke banktjenestene våre. Dette er et viktig ledd i å motarbeide økonomisk kriminalitet. Vi må ha kunnskap om hvor penger kommer fra, og hvilke behov den enkelte har til for eksempel kontantinnskudd og utenlandsoverføringer. Denne kartleggingen blir gjort ovenfor alle kunder ved at de med jevne mellomrom må svare på spørsmål før de skal logge seg inn i nettbanken eller appen vår, eventuelt kontakter vi kundene per brev eller telefon. Når det gjelder jussen, så har Norge, USA og OECD-landene inngått en avtale som innebærer at norske finansielle virksomheter skal gi opplysninger om sine kunder til de nasjonale myndigheter i overensstemmelse med amerikansk lovgivning Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) og Common Reporting Standard (CRS). Avtalen betyr at Sparebanken Vest er forpliktet til å undersøke saker der det er indikasjoner på at våre kunder er skattepliktige til andre land. Ifølge avtalene skal vi opplyse Skatteetaten om en kundes inntekter og formue, hvis kunden kan være skattepliktig til USA eller OECD-landene. Skatteetaten videresender opplysningene til de aktuelle myndighetene. Jeg skjønner at du syns at noen av spørsmålene er for personlige og utleverende. Til det vil jeg si at du kan være helt trygg på at informasjonen som du deler med oss blir behandlet på en sikker og konfidensiell måte i samsvar med rutinene til banken for personvern og informasjonssikkerhet. Opplysningene blir for eksempel ikke brukt i markedsføringssammenheng. Svarene på de ulike spørsmålene vi stiller er med på å gi et totalbilde av kunden, og vi stiller kun de spørsmålene som er nødvendige. Noen ganger oppdager vi vesentlige avvik mellom det som er oppgitt av kunden og faktiske forhold. I slike tilfeller kan det være at vi kontakter kunden direkte for å få en forklaring på avviket. Som oftest ligger det en helt naturlig forklaring bak, og det får ingen følger for kunden. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din – det skjerper oss. Du skal vite at du er velkommen tilbake til oss når som helst. Ønsker deg en god helg! Hilsen Marthe, Sparebanken Vest

En bank som ikke bryr seg om lojale og trofaste kunder

Omtale av  Trofast

NEGATIVT: Jeg vært kunde i snart 40 år, og har i alle år var fornøyd med banken til rundt 2010 da banken reduserte antall kunderådgivere, og endret struktur pga innsparing. Personlig har jeg god økonomi og svært god sikkerhet, samt aldri hatt noen betalingsvansker eller betalingsanmerkninger. Kort og godt en kunde som alltid følger avtaler og gjør opp til avtalt tid. Imidlertid da jeg ville endre mitt boliglån var det helt umulig å få til, og opplevde kun motvilje til å finne løsninger eller gode alternativer. Det var også tidkrevende og lange dialoger i.f.b. dokumentasjon på inntekt og boligverdi, uten at det førte til noe som helst, også etter gjentatte forsøk igjennom flere år til jeg til slutt fikk nok. Jeg opplevde det rett og slett som om banken hadde liten interesse for å beholde sine trofaste og lojale kunder, tok med resten av familien og skiftet derfor til en større og mer profesjonell, kundevennlig bank, som i tillegg tilbydde en langt bedre lånerente. Personlig synes jeg dette var både vemodig og trist. POSITIVT: SPV er lokalbanker i nærområdet, for de som foretrekker det. Jeg har alltid opplevd de fleste ansatte som både trivelige og hyggelige. Nettbanken er oversiktlig, intuitiv og logisk lagt opp, og dermed enkel å forholde seg til, noe som også gjelder mobilbank. (Fun-fact: Banken tilbyr eget valgt motiv på betalingskort om ønskelig, og kredittkortene er forøvrig relativt tiltalende i gull).

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,76 %, lånebeløp 2 000 000 kr, nedbetalingstid 25 år, kostnad: 1 717 847 kr, totalt: 3 717 847 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Fornøyd kunde

Omtale av  Snorre

Har vært god kunde av Sparebanken Vest i mange år.

Sparebanken Vest

Har tilegnet profilen
Sparebanken Vest deltar på Bytt.no

Sparebanken Vest har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Sparebanken Vest besvarer omtaler

Sparebanken Vest har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Sparebanken Vest ønsker tilbakemeldinger

Sparebanken Vest benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR