Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ikke stol på kundeveilederne, hverken på bedriftsmarkedet eller privat. Banken kjører en politikk med lav rente på innskudd og gjennomført dårlig veiledning for deg som kunde. Utlånsrenter økes raskt og med høyere marginer enn det som er banken sine økte kostnader. På innskudd er det motsatt. Om dette skyldes gjennomført politikk fra banken sin side eller dårlig opplæring til rådgiverne vet jeg ikke, men det er du som kunde som må betale for dette. Stol derfor ikke på at du har de beste betingelser.
Sparebank eiet av Kong Salomo. Livslangt kundeforhold avsluttet. Fra meget bra til mindre bra. Flotte banklokaler, nettbanksider og mobilapp, men "innholdet" står ikke i forhold. Stikkord er dårlig kundebandling. Vanskelig og tidvis umulig å komme i kontakt med "rett person". Følger ikke avtaler, svarer ikke på mail, ringer ikke tilbake. Har følt meg som en kasteball i en i en kunnskapsløs og arrogant organisasjon. Egentlig utrolig at en slik bank har livets rett. Hilsen Jørgen H.
Stor oppgradering hva som gjelder service og tilgjengelighet fra tildelt rådgiver, kontra banken jeg brukte. Den beste mobilbanken jeg hatt - enkel oversiktelig, og gjør deg selvhjulpen. Får i tillegg utbytte, og banken engasjerer seg i lokalmiljøet med sponsing av ildsjeler, idrett og kulturarrangementer. Svært fornøyd på alle punkt
App meget god. Oversiktlig. 300 kr i årsavgift på bankkort. Litt for dyrt.
Har ikke fått svar på enkle spørsmål på snart 3 mnd. Ringer du "kunde service " sender de saken videre til en så kallet "personlig kunde rådgiver" som da aldri svarer. Elendig rente på boliglån om du da ikke bor i Vestland fylke.
50 år som kunde,og ingenting verdt for dem overhodet.En kommer ikke igjennom på telefonen,de svarer på mail først etter purring,og 4 dagers venting.Ved oppmøte i banken,fikk jeg beskjed om å ordne mitt ærend i nettbanken hjemme(?)Det er ikke alle som er født i 2004,og har fått data inn med tåteflasken...Etter en særdeles nedslående samtale idag,med en kundebehandler som ikke kunne svare på den enkleste ting,er jeg igang med å finne ny bank.Det skal bli en befrielse.
Dessverre er dette en bank hvor man ikke får svar på telefon, kommer du i banken kan ingen kunderådgiver ta i mot deg, før om noen dager - for de er ikke der. Det holder ikke!! Har en bank til ett annet sted i landet, opplever aldri sånne ting der.
Før var jeg kjempe fornøyd med denne banken, fikk altid hjelp veldig fort. Nå er det helt elendig, har sendt mail ringt purret på kundebehandler og kundebhandleren svarer ikke på hendvendelser, jeg har prøvd veldig mange ganger , så da jeg fikk en kanon kunderådgiver i dnb så var valget enkelt. Betaler heller mer for å få noe som helst service !
Jeg er svært fornøyd med SPV som er min bedriftbank og privat bank. Som bedriftbank er de blitt en meget god bank som er med og hjelper oss som småbedrit. Vi har en personlig kontaktperson som følger oss tett opp når vi treng hjelp.
Dette er en bank som gjerne gir deg lån og kreditt. Men forventer du noen som helst hjelp underveis, så er dette ikke banken for deg. En blir bare avvist uten noen som helst form for ønske om å hjelpe til eller komme frem til en løsning. For mange kunder er kundeservice viktig, men det et altså her helt fraværende.
Jeg har brukt Sparabanken Vest hele mitt liv, og opplever at banken henger godt med i et tøft bankmarked. Nettbanken syns jeg er bra og har mye funksjonalitet. Det eneste jeg savner er bedre muligheter for fondsforvaltning. Gjør dere et grep her, så får dere fort flere kunder. Banken er ikke best på boliglånsrente. Men har du et bra tilbud fra en annen bank eller gjennom en fagforening så matcher de fort dette når du tar kontakt.
SPV støtter ikke gratis og automatisk straksoverføringer for alle transaksjoner slik at det kan ta flere dager før mange av betalingene til andre banker blir gjennomført. SPV støtter heller ikke innovative tredjeparts-løsninger som Google Pay. Her gir SPV inntrykk av å være en lite løsningsorientert bank som bare gjør det de må for å fungere som en bank og intet mer.
+Løsningsorientert bank som gitt meg god støtte ved to boligkjøp. +Grei boligrente hvis du spør om å få lavere. +Flott med utbytte. +Grei nettbank. -Sku hatt bedre fondshandel-plattform.
Takk for positiv tilbakemelding, Tobias! Kjekt å høre at du har fått god hjelp med boligkjøp. Vi jobber stadig med å forbedre fondsløsningen i appen vår – ny funksjonalitet kommer snart :) Ønsker deg en fin dag! Hilsen oss i Sparebanken Vest
Sparebanken Vest har nylig (i mai 2020) bedt om at kunder oppgir alle mulige personlige detaljer om bruk av tjenestene deres. Disse opplysningene har de bedt om uten å referere til norsk lovverk, og dermed anser jeg slike spørsmål som illegitim snoking i private affærer. Dermed har jeg avsluttet konto i banken etter 36 år som kunde. De er heller ikke særlig hjelpsomme i lånesammenheng. Hvis du ikke er rik, så er du ikke verdt mye som kunde hos dem. Jeg bytter til Sbanken, da denne banken til tross for svært mange omtaler har en temmelig god gjennomsnittlig score per i dag.
Hei Jonathan. Det var veldig leit å høre at du har avsluttet kundeforholdet ditt i Sparebanken Vest. Vi skal være en bank for alle, så her må vi nok gå litt i oss selv. Du etterlyser en forklaring på hvorfor vi stiller spørsmål i nettbanken og appen. Her kommer den (om enn litt sent): Norske styresmakter krever at vi, og andre norske banker, til enhver tid har oppdatert informasjon om identiteten til kundene våre og hvordan de ønsker å bruke banktjenestene våre. Dette er et viktig ledd i å motarbeide økonomisk kriminalitet. Vi må ha kunnskap om hvor penger kommer fra, og hvilke behov den enkelte har til for eksempel kontantinnskudd og utenlandsoverføringer. Denne kartleggingen blir gjort ovenfor alle kunder ved at de med jevne mellomrom må svare på spørsmål før de skal logge seg inn i nettbanken eller appen vår, eventuelt kontakter vi kundene per brev eller telefon. Når det gjelder jussen, så har Norge, USA og OECD-landene inngått en avtale som innebærer at norske finansielle virksomheter skal gi opplysninger om sine kunder til de nasjonale myndigheter i overensstemmelse med amerikansk lovgivning Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA) og Common Reporting Standard (CRS). Avtalen betyr at Sparebanken Vest er forpliktet til å undersøke saker der det er indikasjoner på at våre kunder er skattepliktige til andre land. Ifølge avtalene skal vi opplyse Skatteetaten om en kundes inntekter og formue, hvis kunden kan være skattepliktig til USA eller OECD-landene. Skatteetaten videresender opplysningene til de aktuelle myndighetene. Jeg skjønner at du syns at noen av spørsmålene er for personlige og utleverende. Til det vil jeg si at du kan være helt trygg på at informasjonen som du deler med oss blir behandlet på en sikker og konfidensiell måte i samsvar med rutinene til banken for personvern og informasjonssikkerhet. Opplysningene blir for eksempel ikke brukt i markedsføringssammenheng. Svarene på de ulike spørsmålene vi stiller er med på å gi et totalbilde av kunden, og vi stiller kun de spørsmålene som er nødvendige. Noen ganger oppdager vi vesentlige avvik mellom det som er oppgitt av kunden og faktiske forhold. I slike tilfeller kan det være at vi kontakter kunden direkte for å få en forklaring på avviket. Som oftest ligger det en helt naturlig forklaring bak, og det får ingen følger for kunden. Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din – det skjerper oss. Du skal vite at du er velkommen tilbake til oss når som helst. Ønsker deg en god helg! Hilsen Marthe, Sparebanken Vest
NEGATIVT: Jeg vært kunde i snart 40 år, og har i alle år var fornøyd med banken til rundt 2010 da banken reduserte antall kunderådgivere, og endret struktur pga innsparing. Personlig har jeg god økonomi og svært god sikkerhet, samt aldri hatt noen betalingsvansker eller betalingsanmerkninger. Kort og godt en kunde som alltid følger avtaler og gjør opp til avtalt tid. Imidlertid da jeg ville endre mitt boliglån var det helt umulig å få til, og opplevde kun motvilje til å finne løsninger eller gode alternativer. Det var også tidkrevende og lange dialoger i.f.b. dokumentasjon på inntekt og boligverdi, uten at det førte til noe som helst, også etter gjentatte forsøk igjennom flere år til jeg til slutt fikk nok. Jeg opplevde det rett og slett som om banken hadde liten interesse for å beholde sine trofaste og lojale kunder, tok med resten av familien og skiftet derfor til en større og mer profesjonell, kundevennlig bank, som i tillegg tilbydde en langt bedre lånerente. Personlig synes jeg dette var både vemodig og trist. POSITIVT: SPV er lokalbanker i nærområdet, for de som foretrekker det. Jeg har alltid opplevd de fleste ansatte som både trivelige og hyggelige. Nettbanken er oversiktlig, intuitiv og logisk lagt opp, og dermed enkel å forholde seg til, noe som også gjelder mobilbank. (Fun-fact: Banken tilbyr eget valgt motiv på betalingskort om ønskelig, og kredittkortene er forøvrig relativt tiltalende i gull).
Har vært god kunde av Sparebanken Vest i mange år.