Sparebanken Vest har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kunde med boliglån i SPV. Etter å ha vært kunde en periode (vi kom fra Nordea Direct/Nordea) så kan jeg si at i det store og hele har det vært en veldig positiv opplevelse! I SPV er det raskt og enkelt å kommunisere med egen rådgiver eller via chat. Chatten er faktisk tilgjengelig (med et levende menneske) på tider hvor så og si alle nettbanker enten ikke har chat eller kun gir deg en håpløs chatbot (ja, ser på dere Sbanken!). Det må også nevnes at sist vi var på boligjakt (og dermed grunn til flytting) fikk finansieringsbevis på flekken slik at vi kunne kjøpe huset vi ønsket oss. Mens Nordea viste seg å være tidens mest håpløse og tragiske bank noensinne i den prosessen. Snakker da om at jeg hadde fagforeningsavtale og allerede hadde vært boliglånskunde i Nordea Direct over flere år. Men likevel klarte de ikke å gi oss finansieringsbeivs i nærheten av det vi ønsket. Selv om ikke denne anmeldelsen handler om Nordea så må jeg advare alle om å bli kunde i Nordea. Fullstendig håpløs bank, på linje med hvordan Sbanken er nå (er også kunde i Sbanken fremdeles.. dessverre) Men i SPV ordnet det meste seg, og vi er veldig fornøyde så langt. De HAR faktisk en grei nettbank som har et enkelt og fint brukergrensesnitt (i motsetning til f.eks Nordea/DNB.. og Sbanken som tenkte at det var "lurt" å legge ned egen nettbank for å gi "bedre" tjenester.. total katastrofe). De har en APP som faktisk fungerer sånn noenlunde greit og som har et ganske OK og enkelt brukergrensesnitt når det gjelder de viktigste funksjonene (Sbanken.. lær noe her). I tillegg har de boliglån UNG fordeler og i SPV kan man også få kjøpeutbytte. Kanskje ikke noe man tenker så mye på i hverdagen, men det er positivt at banken i hvert fall har et LITE insentiv til å gi noe tilbake. Vi ble heller ikke "tvunget" til å ha alle forsikringer og lønnskonto i SPV, noe jeg var tydelig på da vi ble kunder. Man får bruke banken slik VI har behov for. Helt supert. Hvorfor er akkurat dette så vanskelig for (særlig) DNB og Nordea å forstå? Jeg er aktiv med renteradar og sammenligner våre betingelser opp imot konkurrentene. SPV scorer totaltsett så bra på kundeopplevelsen at det foreløpig ikke er aktuelt å vurdere Nordea hvor min fagforening har avtale. Enda jeg kan få minimalt bedre boliglånsrente, men hvor totalpakken er dårligere løsninger på ALLE fronter (i tillegg til ikke noe kundeutbytte). Vi vil fortsette vårt kundeforhold i SPV og jeg kan anbefale denne banken videre!
Søkte boliglån for å se om vi kan låne for å kjøpe en bolig, da vi ble ringt av dem. Jeg avslo fordi jeg er døv, da må vi kommunisere ved å skrive og lese. Fikk e-post fra dem, og sa de forsøkte å ringe, jeg forklarte hvorfor jeg ikke kunne ringe og sa vi kunne ta det opp på e-post istedenfor. Ingen svar fra dem siden da, komplett dårlig og trangsynt kundeservice. Jeg fikk boliglån fra andre banken. De mistet en kunde på grunn av manglende kunnskap. Skam på dem.
Inhabil og lite kompetent og høflig kundeservice, dårlige rutiner og oppfølging i alle anledninger. Useriøs bank som på INGEN MÅTE kan anbefales dessverre.
De belastet meg dobbelt på et betydelig beløp, og selv om jeg klaget og snakket med flere og brukte mye tid på saken, sier de at alt er riktig fra deres side. Det er ikke mulig å sende noe skriftlig til dem. Selv om det er et skjema på nettsiden deres, fungerer det ikke. Å snakke på telefon om en mer komplisert sak eller vise bevis på det, er det umulig. Jeg ble lei av dem og klaget via finkn.
Jeg ble tatt imot på en god måte. Vi fikk lån til leiligheten vi hadde mest lyst på, og opplevde at han som hjalp oss med råd om forsikringer osv var veldig god på å forklare og veldig opptatt av at vi tok beslutningene.
Kunne ikke vært mer fornøyd med banken. Søkte boliglån, fikk avslag hos en hel rekke med banker. Sparebanken Vest, som har vært min bank siden jeg var liten, hjalp med en gang. Takket være dem eier jeg nå min egen bolig! Aldri hatt problemer, bistått ved hver minste ting uansett om det gjelder kort, pensjon, sparing, lån eller hva det måtte være. Til og med svindel. Alle jeg kjenner som bruker dem er fornøyde.
🚨STYR UNNA🚨 Elendig kundeservice, har aldri blitt behandlet så dårlig, ble kastet utav banken for null grunn, fikk 30 dager på å finne meg en ny bank. SKIKKELIG MISFORNØYD. Årsavgift er 300kr, har blitt trukket 600kr hvert eneste år, tatt kontakt med de men de bryr seg ikke i det hele tatt. Gjeng med kjeltringer spør du meg!