Storebrand Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Storebrand har dessverre etter min mening markedets desidert dårligste nettbank. Nettbanken er lite intuitiv, har en del store mangler og dessverre er den også full av feil. Jeg ringer inn til storebrand minst 1 gang i måneden for å rapportere inn feil i nettbanken som de må ta videre. De største problemene med nettbanken jeg har er at jeg ikke kan stole på den. Eksempel. Du legger en regning til betaling, du signerer med bank id, alt ser OK ut og man før bekreftelse OK. Så går man i forfallsregisterert og regningen ligger ikke til forfall. Du aner derfor ikke om den er registrert eller ikke. Da må man selv følge med for å se om pengene går ut av konto. Til og med kundesenteret vet ikke hva som skjer. Noen ganger har jeg lagt den inn igjen og blitt trukket dobbelt, mens andre ganger blir den ikke trukket i det hele tatt. Denne feilen har jeg blitt utsatt for tre ganger. Det virker som noen av systemene de bruker ikke er helt i "sync" Søke på UTFØRTE BETALING er ikke mulig. Dette er en basis funksjonalitet andre steder. Her må du gå inn på siste transaksjoner og lete etter utførte regninger sammen med alle kredittkort kjøp du har. Hvis du leter veldig veldig godt så får du frem et filter du kan søke på mottagers kontonummer hvis du vet dette, men til og med her er ikke resultatet noe å stole på. Seneste i dag gjorde jeg et søk på et kontonummer siste måned og fikk ett treff. Jeg visste jeg hadde gjort to og gikk igjennom manuelt og fant den andre. Så søkefunksjonen kan man heller ikke stole på. Jeg har heller ikke lykkes å finne avtaledokumenter i nettbanken til for eks. boliglånet mitt. Hvor mye jeg for eks. betaler i renter og avdrag. Slik type informasjon fant man intuitivt i både Skandiabanken og DnB. Har forsikring og boliglån i Storebrand. De er gode på betingelser og raske til å svare på mail/telefon. Dessverre er nettbanken deres så lite intuitiv og full av feil og mangler at jeg får helt fnatt.
Helt grei lønnskontobank, men heller ikke mer enn det. Har lite boliglån i Storebrand Bank, men søkte likevel om litt lavere rente, på samme nivå som andre banker tilbyr. Men neida... Det fikk jeg ikke. Har annen brukskonto og ikke minst sparepengene på høyrentekonto i annen bank med det som antakelig må kunne sies å være topp rente i disse tider, nemlig 2,1%. Hva sparerenten er i Storebrand har jeg ikke undersøkt på en stund, men særlig mer enn 1% er det neppe. Kanskje ikke det engang...
Storebrand bank tilbyr svært gunstig boliglånsrente gjennom BLU41-programmet deres. Ved å bytte bank, sparer vi nå 5 års nedbetalingstid på vårt boliglån. Når det er sagt, ser det ut som at banken kniper igjen på nettbankløsningen. Det er ofte ustabil, og man bruker lang tid bare for å betale regninger. Savner i tillegg et grensesnitt der man kan betale flere regninger samtidig. Den kanskje mest tungvinte løsningen som vi må leve med nå er at til tross for at vi har felles konto der en av oss har disposisjonsrett på kontoen, er det likevel kun hovedeier som kan belaste kontoen med e-fakturaer. Hva er da vitsen med felles konto?? Nettbankopplevelsen er svært frustrerende!! Håper virkelig at Storebrand bank kommer opp med en bedre løsning på dette i nærmeste fremtid, det skal ikke mye til for å få full pott i tilfredsheten, hvis de kan tilrettelegge for enklere nettbankløsninger enn det de har i dag.
Storebrand Bank har gode og gunstige renter. Veldig god kundeservice, hvis det er noe man lurer på. Jeg har både bank, sparekonto, fondssparing og pensjonsparing hos Storebrand. Anbefales!