Svea Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Their aim is to destroy and taunter with hidden costs. If you want to pay your loan early, you are unable to until due date with additional fees. I payed all my loans at once, yes two weeks too late, but still, a big sum of money at once. I guess they didn't like it because fees were moved to inkasso, that shouldn't be there until, as customer service promised on the phone, next month and actually should not be there at all because I used sum provided by customer service that same day. I would never know about additional hidden fees growing unless I checked Gjeldregisteret. I wonder if I pay it, will there be additional hidden fees again.
Finansterroristene Svea Finans skyr ingen midler for å drive inn krav på uriktig grunnlag. Etter å ha fått sitt krav mot meg avvist i Forliksrådet, fortsatte de å forsøke å drive inn kravet med stadig nye fakturaer. Disse burde undersøkes av Økokrim.
Det er sjeldent enkeltpersonforetaket mitt får slike forespørsler, sannsynligvis fordi det 1) alltid har betalt regninger i tide og 2) dessuten er satt passivt ettersom det ikke har vært i drift på over et år. I natt kom det en, ut av det blå, uten noen forklaring. ENKet har ikke ett løpende kundeforhold i Norge lenger, så dette kan umulig dreie seg om noe annet enn forsøk på dyneløfting?
Jeg forstår ikke at det er mulig for et selskap å være så ubegavet. Jeg bestiller et objektiv på Amazon til min kone. Det leveres med en faktura for innførselsmoms. Det er altså her Svea kommer inn, de har et samarbeid med Fedex, som leverte pakken. Jeg betaler umiddelbart fakturaen for innførselsmoms selv om det ikke er kidnummer på fakturaen. Så går det 2 uker og ny faktura på nesten samme beløp kommer fra Svea med referanse til samme pakke. Siden jeg har betalt gjør jeg ingenting og tenker at denne kanskje ble sendt ut før den forrige ble betalt i forhold til forfallsfrist, eller denslags. Så får vi purring 2 uker etter dette igjen og vi ringer inn til Svea på kundeservice. Siden jeg bestilte dette til min kone som gave må hun identifisere seg på tlf før jeg får røret tilbake. Jeg opplyser da, etter å ha vært på vent og blitt oversendt i systemet (de driver hele tiden og forteller oss om hva som er Svea AS og NUF - som om vi skal måtte forholde oss til hvordan de er organisert) at vi har fått faktura og så purring på et beløp som er betalt for lengst og om de vennglist kan sjekke dette. Noen dager etter får jeg en kort mail fra en mannsperson i Svea at beløpet, etter at han sjekket med regnskap, er lokalisert men at han ikke kan gi ytterligere informasjon siden fakturaen står i konas navn (hun fikk pakken i gave). Så tenker vi at alt er i orden. 2 uker etter får vi en ny faktura, denne gang med et stort gebyr og trusler om betalingsanmerkning og rettsak. Jeg blir rasende og ringer straks til Svea. Igjen må min kone låne røret for å identifisere seg. Så forteller jeg hva som er skjedd, sender over eposten fra hans kollega, hvor kollegaen hans sier at han fant beløpet og spør hvorfor ikke kravet er fjernet når kollegaen hans selv har innrømmet at de har funnet beløpet. Det kan han ikke svare på fordi de er AS og de andre er NUF, eller noe i den duren. Men ta det med ro, sier han, jeg skal sette fakturaen i bero og så skal jeg undersøke. Dere hører fra meg. Så går det 2 uker til og vi har ikke hørt noe og jeg ringer igjen til Svea kundeservice. Min kone identifiserer seg 2 ganger, først på det første stedet vi ringte og så på inkasso. Så får jeg igjen tlf røret og forklarer at dette er 3. gangen vi ringer inn og vi har betalt dette og nå begynner vi å bli rimelig forbanna. Hun forklarer da at da vi ringte inn sist så ville hennes kollega sette saken i bero, men ble stoppet i neste omgang av saksbehandler fordi at mailbevisene jeg hadde sendt kom fra meg og ikke min kone og vi ikke hadde signert en fullmakt eller noe sånt. Det spilte tydeligvis ingen rolle at min kone ble bedt om å ta røre og bekrefte i samtalen underveis, de kunne tydeligvis likevel ikke sjekke om pengene var kommet inn og om deres krav var feil uten en slik fullmakt. Dette fikk vi jo ikke beskjed om på tlf, og ikke fortalte de oss at de ikke kunne se på saken uten fullmakt, min kone identifserte seg jo på tlf og de kunne svare oss på enkelte ting. Så endte det med at hun siste vi snakket med på tlf fikk eposten til min kone og skal sjekke kravet og om pengene er betalt inn. Alt dette altså, selv om vi har betalt inn og en ansatt i Svea sjekket og bekreftet at fakturaen var betalt momentant. På slutten var jeg fristet til å droppe hele greia og invitere dem til en rettsak, for her kan jeg båd bevise at faktura er betalt, men også at deres egne ansatte har bekreftet dette, for å så sende nye krav. Fullstendig ubrukelig selskap, kan ikke tro at store norske nettbutikker samarbeider med slike. Heldigvis har jeg også navn på flere av medarbeiderne her og epost-korrespondanse hvis noen er i tvil om dette er reelt, osv.
Betalte to faktura to ganger med et uhell. Kostet 75kr per faktura å få pengene igjen.
Ble lokket til å åpne sparekonto med bra rente. Men like etter går renten ned, og nå er ennå en rentenedgang meldt. Dette i tider hvor Norges Bank styringsrente har vært uforandret i snart et år. Føler meg lurt.
Jeg vil trekke frem veldig god erfaring med Klarna som opptrer på en brukervennlig måte og som er lydhøre når det oppstår eventuelle utfordringer. Jeg kommer ikke til å benytte Svea igjen. De sier/bekrefter vilkår både på tlf og pr mail, men når faktura er tilgjengelig så fremstår det i disfavør for meg som kunde (beløpet hadde jammen rukket å stige også). Heldigvis er jeg istand til å betale raskt tilbake, men undrer meg på hvorfor jeg ikke er gjort oppmerksom på at faktura faktisk foreligger. Jeg må logge meg på for å finne den.