Svea Finans har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
En liten forglemmelse på 19 dager på første betaling resulterte i over kr.6000,- i ekstra kostnader på mitt lån. Ingen beskjed ble gitt at dette skjedde. Men det står selvfølgelig med liten skrift. Oppdaget dette etter et år og da kvittet jeg meg med mine forhold hos dem. Skal du på død å liv bruke dem, les den avtalen nøye og merk deg hva det innebærer.
Svea Finans har et oversiktelige regnskap.Det er lett skjønne og forstå hva man har og hva man får. Er kjempefornøyd.
De gjør seg vanskelige når jeg krever å få tilbakebetalt inkassokrav som stammer fra faktura som skulle vært kreditert, en avtale jeg kan vise til skriftlig. Likevel skal de «undersøke saken» hver gang jeg purrer. Dette er respektløst og å holde kunden for narr. Jeg er ikke interessert i å bli svindlet.
1) Ufordøyelig, bevisst forvirrende programvaresystem på "mine side" hos Svea. 2) Da ble det kjøpt et levert produkt hos "bygghjemme" fikk jeg "kompanje pake" med delt betaling 6 mnd = ( det kostet 295 kr) Etter to måneder forandret Svea status fra "kompanje pake" til kreditt ( til tross for at jeg har overført beløpene). 3) Beløpet ( for tredje mnd) som ble overført fra min konto til Svea ble returnert til min konto tilbake og det startet å påløpe renter (Effektiv rente 57,74 % ) Jeg overført reste av beløpet for å bli kvitt med Svea. Men hos Svea tar det 5 transaksjons dager ! som igjen regner jeg ble gjort dette kunstig. Styr unna disse kjeltringene!
Betalte en faktura med en gang jeg mottok den, selv om det stod feil navn og ufullstendig adresse. Jeg mottok den mye senere enn betalingsfristen, antakeligvis pga ufullstendig adresse og posten kunne ikke levere til riktig person. Svea returnerte beløpet fratrukket kr 75. Jeg ringte Svea og de sa de returnerte beløpet pga jeg brukte feil kidnummer. Jeg betalte da fakturaen på nytt og informerte Svea om betalingen. Trodde saken var ferdig ds. En og halv måned senere dukket plutselig opp et brev fra Svea og ba meg betale inkassogebyr på kr 2050! I mellomtiden hadde jeg aldri mottatt noe betalingsoppfordring eller inkassovarsel. Svea nekter å slette gebyret selv om jeg har bestridet kravet skftlig mange ganger. Telefon deres er alltid opptatt. Ingen selvkritikk fra dem selv om de sendte fakturaen med feil info. God inkassoskikk har de ihvertfall ikke. De er egentlig mafia i finansverden. Jeg håper de går konkurs.
Jeg har i mange år fått regningen til en person med samme navn som meg. Hun er kunde hos chilli mobil. Etter gjentatte mailer, og telefonsamtaler over flere år, klarer de fremdeles å sende meg regningen tilhørende en annen person gang etter gang. Når jeg ringer er de enige i at det er en feil... likevel skjer det igjen og igjen. Kanskje de håper jeg vil betale andre folk sin regning??? GALSKAP En ting er sikkert, Jeg blir aldri kunde av hverken Chilli mobil eller Svea finans.
Har fått krav av Svea som fakturerer på vegne av Chili mobil. De sendte inkassovarsel uten purring gjentatte ganger. Når jeg ringte kundeservice angående dette, satt de enten meg over til noen andre eller avsluttet de samtalen for å «undersøke» saken. De ringte aldri opp igjen, og man måtte selv ta kontakt på nytt, men det var håpløst ettersom de bare kaster ballen fra hjørne til hjørne, helt til man må gi opp! Skjønner ikke at det skal være mulig å holde på sånt. Styr unna disse kjeltringene!