yA Bank har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg flyttet forbrukslånet sitt hit, etter at Lendo viste at disse hadde tildels mye lavere rente enn banken lånet stod i, nedbetalingstiden var det samme. Dette hørtes lovende ut. Første problemet kom da lånet gikk igang; foreslått betalingsdag var satt noen dager før ordinær lønningsdag og passet dårlig. På spørsmål til kundesevice om en omgående kunne bytte betalingsdag, så ble det svart at dette gikk fint og skulle ikke koste noe da lånet var nytt. Likevel viste informasjonen at lånet plutselig hadde økt flere tusen, og den lovede besparelsen kom ikke med det første. Var dette registrert som om det var en utsettelse?Merkelig. Først etter 6-7 måneder med punktlige betalinger var jeg tilbake der jeg startet i saldo, i forhold til det forrige lånet. En mistanke om at det brått var lagt inn såkalt «forsikring» på forbrukslånet ble avvist av Yabanks kundeservice. Nå har jeg hatt dette lånet i ca. et år. Alle nedbetalinger har blitt foretatt punktlig, og ingen avdragsfrihet er valgt. Lånet går ned med sneglefart, og jeg har spurt om det ligger inne «forsikring» eller annet gebyr for tilleggstjeneste på ny. Banken sier nei. Idag, oktober 2022 viser banken at den månedlige nedbetalingen på ca. 3700 på et lån på ca. 290 000 gir 9 kroner (..) ned fra forrige måned. Nedbetalingsplanen forsvinner også fra forrige måned i nettbanken fra måned til måned, så hva som skjer er ikke lett å holde regnskap med. Det må jeg tydeligvis passe på selv. En sjekk med en åpen lånekalkulator for annuitetslån viser at lånet egentlig skulle krympet med over 600 kroner per måned…. Noe er alvorlig galt her, og/eller informasjonen banken sender ut er helt ute å kjøre. Frarådes på det sterkeste!
Jeg fikk tilbud som var rimelig så signerte jeg. De tok ingen kontakt og hadde ikke tatt en beslutning for å vise hensyn til deres søkere/klienter. Jeg har vært en kunde før og var fornøyd. For en eller annen grunn måtte det være meg som tok kontakt for å få oppdatering om situasjonen. Etter jeg tok kontakt, oppførsel fra YA Ressurs sin sida var diskriminerende. Vil aldri anbefale YA Ressurs Bank og oppfordrer alle kundene til å nedbetale deres lån så fort som mulig eller refinansiere med tilbud fra bedre steder med bedre kunde service og saksbehandlere.
Kundevennlig hurtig svar meget kundevennlig anbefales
Har hatt 2 samtaler med dem,bare rot og kommer meg ikke inn på nettbanken, blir å ringe en gang til for å overføre det jeg har på mine kontoer og så avslutte kontakten med banken,
Søkte lån og fikk innvilget sp skulle sende dokumenter så ringte og sporte om alt var i orden og det var detog skulle utbetales dagen etter. Ringte igjen om 2 dager og alt var helt i orden og lånet skulle utbetales til uka. Så om en ukes tid med ventimg fikk beskjed at lånet kan ikke utbetales allikevel. Jeg er så glad at jeg fikk ikke lån fra så forferdelig banken!
Ya banken har god rente på sparekonto. Ingen gebyrer. Å man kan ta ut kr 9900,- fra minibank hver dag uten gebyr.
Det virker ikke som dere som lager nettsidene , prøver ut hvordan de fungerer for en vanlig kunde som bare vil ha kontakt med sine egne kti. Hvis dette gjentar seg neste gang jeg har bruk for å ko.mme inn pånettbanken, er det over og ut for meg