Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har 500/500 og hastigheten er jeg fornøyd med. Tv boksen er bra. Så ting fungerer som de skal, så det eneste jeg er misfornøyd med er at det koster 1100,- per måned. Jeg trenger egentlig ikke tv pakken og jeg trenger egentlig ikke 500/500, men altibox har priset produktene slik at det nesten ikke svarer seg å velge bort tv pakken og lavere hastighet koster marginalt mindre.
Det virker som om nettverket hjemme blir dårligere og dårligere. Hvis man ringer å klager får man en lang rekke tips om å reboote osv og at feilen ligger hos meg. Dette er i de fleste tilfeller ikke riktig. Altibox 2G nettverket har vært stabilt dvs bedre enn 5G og først var anbefalingen og gå for 2G ikke 5G nå er 2G også ustabilt. Jeg får helt konkret ikke nettradio til å fungere der det fungert før og det hjelper ikke å boote systemet. Det som er nytt er at jeg har kjøpt nettforsterkere for å bedre det trådløse nettverket og her indikerer replikatoren om han får signal eller ikke. Jeg ser på replikatoren at 2G nettet faller helt ut dvs går i 0 i perioder. Jeg har vært 1m fra hovedsentralen og sett dette. Hvis du klager setter Altibox opp farten men dette er jo ikke rett du skal jo få den hastigheten du betaler for jeg har fiber og aksepterer IKKE å ha hastighet på 20 der jeg tidligere hadde 80 eller at nettet ikke fungerer i det hele tatt. Det blir for dumt at nettradioen blir stille i 2-3 minutter for så komme tilbake igjen når han får signal. Altibox vil først si at det er ditt problem, så vil de si at de ikke kan se noen feil, og så ser du likevel at hastigheten går tilbake til 80 dvs Altibox styrer exakt hva du får, og gjør som Apple dårligere produkt over tid. Har ikke fått tilbud om ny ruter men den kommer nok. NB har også opplevd at TV ikke får godt nok signal dvs bildekvalitet forringes eller at apper som Nettflix ikke fungerer.
Om du vil ha Internett så ikke velg altibox. Jeg kan sitte helt kliss inni ruteren men likevel må bruke mobilnettet. Om det ikke blir bedring før 2020 så blir det nok byttet Internett.
Meget fornøyd med stabilt og raskt internett med 99,9% oppetid. Aldri noe tull og lurer vi på noe er kundeservice kun en telefonsamtale unna, med liten kø og hyggelig personalet. TV virker også bra, rask kanal skifte og god opptaksmuligheter. Eneste negative er at de er relativt dyre. Men alt i alt, meget fornøyd.
Har avtale på 200/200 linje, og en ruter som er ca 6 mnd gammel. Ruteren står i stuen med lite hindringer. Tester nettet jevnlig, får resultat fra 9MB til 193MB. Klager til Altibox og får samme beskjed, de kan ikke garantere det trådløse nettet. Men de skal selvsagt ha full betaling.
Prøver å få nytt passord da jeg ikke kommer inn på min side??? Kommer ikke noe nytt passord, er så drittlei og vente 30-40 min på tlf hver gang det er noe, ligg unna.
Har fiber fra Altibox gjennom borettslaget, har oppgradert kapasitet til gigabit. Får over 990 Mbit både upstream og downstream når jeg kobler en PC rett i hjemmesentralen. Stabiliteten er bra, og de få gangene jeg har hatt problemer har kundeservice vært spot on i forhold til å veilede meg til løsning. Har satt hjemmesentral i bridge mode og kjører egen router på innsiden, kablet nett til TV og multimedieutstyr, trådløst til mobiltelefoner og PCer. Må restarte hjemmesentral ca. en gang i måneden, som er bedre enn det meste annet jeg har hatt (men ikke like godt som bedriftsløsninger, selvsagt).