Altibox Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Kommer stadig opp med prisøkning - lei av å betale for mye! På tide å bytte til annet selskap!
Styr unna! Ok så lenge man ikke trenger hjelp eller ønsker å komme i kontakt med kundeservice!
Prisene bare øker og øker. Må få en slutt på monopolet deres.
Meget imponert over de som installerte fiber og koblet til nettet. Her fungerer alt som det skal. Meget god hastighet 500/500 og stabilt. Stor forbedring fra Canal Digital kopper nett. Anbefales.
Blir ikke klok på Altibox. Hadde Telenor sin kobberlinje tidligere, byttet til Altibox for mer fart og at flere og flere dingser skulle kobles til wifi - trodde jeg trengte bedre kapasitet. Når jeg brukte den ruteren på kobberlinjen så spredde den signalene godt i hele huset, til og med over tre etasjer. Ruteren sto i tredje etasje. Fikk installert hjemmesentral fra Altibox og koblet til samme ruter som før ...Da! kollapset alt av wifi signaler. Har grovt sett brukt tett på 10 000kr på ny fantastisk råeste ruter opptil flere ganger for å få bedre signaler og av en eller annen grunn så suger det sammenlignet med signalstyrke og spredning av wifi som jeg hadde på kobberlinjen... Ikke vet jeg hva som er feil og er ingen fan av konspirasjonsteorier, men man kan begynne å lure om altibox kveler wifi på en måte for å få oss til å handle ekstra utstyr hos de ... Jeg har blitt anbefalt og spurt om så mye sykt av kundeservice at det finnes ikke grenser - rart egentlig at de ikke har anbefalt at jeg skal bruke piggfridekk fordi piggene kan forringe wifisignalene .... Riv badet! Kast kasserollene ...osv. Jeg prøver en siste ting før det blir oppsagt og da bikker jeg over 10 000kr. Skal prøve google wifi mesh greiene. Når det virker så er hastigheten bra. Kundeservice er bra, de hjelper til så godt de kan, men det strekker ikke til på wifi biten(det er bare kablet som gjelder). Har lineær tv gjennom Altibox og det fungerer utmerket.
Har 500/500 og hastigheten er jeg fornøyd med. Tv boksen er bra. Så ting fungerer som de skal, så det eneste jeg er misfornøyd med er at det koster 1100,- per måned. Jeg trenger egentlig ikke tv pakken og jeg trenger egentlig ikke 500/500, men altibox har priset produktene slik at det nesten ikke svarer seg å velge bort tv pakken og lavere hastighet koster marginalt mindre.
Det virker som om nettverket hjemme blir dårligere og dårligere. Hvis man ringer å klager får man en lang rekke tips om å reboote osv og at feilen ligger hos meg. Dette er i de fleste tilfeller ikke riktig. Altibox 2G nettverket har vært stabilt dvs bedre enn 5G og først var anbefalingen og gå for 2G ikke 5G nå er 2G også ustabilt. Jeg får helt konkret ikke nettradio til å fungere der det fungert før og det hjelper ikke å boote systemet. Det som er nytt er at jeg har kjøpt nettforsterkere for å bedre det trådløse nettverket og her indikerer replikatoren om han får signal eller ikke. Jeg ser på replikatoren at 2G nettet faller helt ut dvs går i 0 i perioder. Jeg har vært 1m fra hovedsentralen og sett dette. Hvis du klager setter Altibox opp farten men dette er jo ikke rett du skal jo få den hastigheten du betaler for jeg har fiber og aksepterer IKKE å ha hastighet på 20 der jeg tidligere hadde 80 eller at nettet ikke fungerer i det hele tatt. Det blir for dumt at nettradioen blir stille i 2-3 minutter for så komme tilbake igjen når han får signal. Altibox vil først si at det er ditt problem, så vil de si at de ikke kan se noen feil, og så ser du likevel at hastigheten går tilbake til 80 dvs Altibox styrer exakt hva du får, og gjør som Apple dårligere produkt over tid. Har ikke fått tilbud om ny ruter men den kommer nok. NB har også opplevd at TV ikke får godt nok signal dvs bildekvalitet forringes eller at apper som Nettflix ikke fungerer.