Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Brdy
2.6
279 verifiserte omtaler

Brdy omtaler og erfaringer

Ingen trend

Brdy har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
279 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#24
Forferdelig
Brdy er rangert
#24 av 29 bredbåndsleverandører
22%
Dårlig
22% anbefaler Brdy
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 279 omtaler om Brdy

FILTRER OMTALER
42
15
6
27
189
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Brdy
Brdy har 279 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig kundebehandling

Omtale av  Per

Hastighet så lav til tider at hele Internett ramler ut. En på kundeservice gav meg beskjed om at det er ingenting å gjøre med, iallefall ikke i disse corona tider. Har hatt kontakt med kundeservice i dag 19.06.20 ut fra dagens samtale har jeg faktisk tro på at noe skjer med det gjenstår å se.

Svar fra Brdy
23.06.2020 10:24

Hei Per, Dette hørtes ikke bra ut. Vi skal selvfølgelig hjelpe deg slik at du får den hastigheten du skal ha. Dersom du ikke har fått hjelp kan du sende en mail til [email protected], så skal jeg se på saken. Mvh Trude

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Brdy?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Var bra i starten, nå elendig. Betaler for 20 Mbps får ca 3 til 5 Mbps

Omtale av  Jan G

Var utmerket i starten, fikk faktisk mer enn jeg betalte for, og utmerket kundeservice. Siden slutten av mars 2020 har det bare gått en vei, utenfor stupet. De sier at det er kun navnet som er skiftet ellers er alt som før. I så fall var de særdeles uheldig med tiden de skiftet navn. Nettet nå: Download varierer fra 3 til 5 Mbps, Har vært helt nede i 0,2. Da jeg har IP TV er jeg uten TV. Ble fortalt ved inngåelse av kontrakt at dersom de ikke greide å levere det de lovet, skulle det bli reduksjon i pris. Betaler det samme, så lovnaden var en vits. I de siste dagene har Download vært oppe i 13,2 Mbps , men det er jo et stykke til 20 Mbps so jeg betaler for. Vurdere å skifte.

Svar fra Brdy
23.06.2020 10:24

Hei Jan, Dette høres ikke bra ut. Send meg en mail på [email protected], så skal jeg hjelpe deg. Mvh Trude

Velg en annen leverandør!

Omtale av  Andreas

Hovedproblemet med breiband.no nå bigblu, er manglende vilje eller evne til å gjøre nødvendige tekniske oppgraderinger i kjernenettet. Noe som resulterer i lav hastighet og dårlig kvalitet på forbindelsen når det er mange kunder tilkoblet samtidig. Og da jeg endelig hadde sagt opp søpla, ble jeg fakturert for en mnd. ekstra. Ikke nok med det, så er kundeservicen ganske arrogant. Nå er heldigvis Telenor og Get/Telia godt i gang med utrullingen av trådløst bredbånd, noe som vil gjøre internett-standarden for oss uten kabel-tilgang mye bedre. Starlink prosjektet til Elon Musk er også verdt å følge med på.

Svar fra Brdy
12.06.2020 05:37

Hei Andreas, Takk for din tilbakemelding. Så trist at du opplever kundeservice som arrogante. Våre kundebehandlere blir målt direkte på kundetilfredshet for de som rapporterer misnøye, undersøker vi hva vi kan gjøre bedre. Vi har nokså stor evne og vilje til å oppgradere våre nett, noe vi ofte også gjør, men det er likevel en del begrensninger ettersom vi har et omfattende nett over hele Norge, der det mange steder er begrenset kundegrunnlag. Dette er bl.a påvirket av hvilket type utstyr som er benyttet ved opprinnelig utbygging. Opprinnelig utbygging av mange av våre nett har i blant vært subisidiert ettersom områdene som dekkes ikke har vært kommersielt lønnsomme å bygge ut bedre bredbånd i. Enkelte av våre nett har vi overtatt fra tidligere leverandører. Noen eldre nett med få kunder er dessverre ikke bedriftsøkonomisk forsvarlige å oppgradere, på grunn av begrenset kundegrunnlag. Store deler av våre sendere er oppgradert, sånn at kunder som er tilknyttet de oppgraderte senderne, kan få opptil 100 Mbps nedstrøms hastighet. Som de fleste andre leverandører må vi oppgradere og investere basert på lønnsomhet og økonomi, og løpende har vi gjort mange oppgraderinger de siste årene. Det kommer vi til å fortsette med, samtidig som det vil være områder der vi ikke vil kunne forsvare slik oppgradering. Ønsker deg en fin dag. Mvh Trude

Styr laaangt unna

Omtale av  Michael S

Hastighet og oppetid holder ikke mål. Feilretting tar evigheter da de nedprioriterer områder med lav fortjeneste. Måten de jobber på er rett og slett kundefiendtlig, med prisøkninger flere ganger per år og skyhøye stengegebyrer de nekter å kreditere, selv om kunden har null skyld i stengingen. Anbefaling før man blir kunde her er å lese vilkårene nøye. Har man litt mellom øra så styrer man unna bare man leser vilkårene, for de er helt hårreisende. Snakket med en kundebehandler der nylig i forbindelse av at mine gamle foreldre sitt abo ble stengt pga en misforståelse. Hun kundebehandleren sa stengegebyr er en inntekt som er veldig høy. Vil tro de gjør sykt bra butikk bare på å stenge kunder! Ikke rart de senker terskelen for stenging og som flere andre sier, sender kun en fattig sms for å minne om at det kan bli stengt. De vil jo at det skal stenges! Kapasiteten i deres radionett er oversolgt til de grader, men likevel melker de kunder for full pris, og er gjerrige på kompensasjon. Skylder på «inntil-hastighet»....og det elendige satellittgreiene de leverer er enda værre. Snakket for moroskyld med en av selgerne deres for satellitt og de sa dette var et bra alternativ til fiber. Tenk å prestere og si noe slikt, og faktisk mene det?! Var innom der for å levere utstyr i forbindelse med feilretting, og til og med hun som kom og tok i mot sa seg enig i at utstyret er dårlig. Vil tro dette her er en sykt bra arbeidsplass...not! Styr unna!

Svar fra Brdy
12.06.2020 05:37

Hei, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du og dine foreldre ikke er fornøyd med oss. Vi stenger kunder etter tre forsøk på å få innbetaling: Først vanlig faktura, deretter purre sms og til slutt inkassovarsel om vi ikke mottar betaling da blir abonnementet stengt. Vi mener at om du ikke kan få fiber så er satellitt et godt alternativ. Mvh Trude

Leverer ikke det de lover/dårlig kundetjeneste

Omtale av  Carl

Tidligere var jeg svært fornøyd med både tjenesten og support, de siste par årene har det gått rett nedover. Vi er stadig uten nett, blir ikke kompensert for nettbortfall og får ikke levert datamengden vi betaler for. Styr unna!

Svar fra Brdy
10.06.2020 13:07

Hei, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss, ta gjerne kontakt på [email protected], så skal vi se hva vi kan gjøre for deg. Mvh Trude

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig selskap

Omtale av  Bent S

Dyrt. Faller ut uten at en får kompensasjon for tiden en har vært uten nett. Hakkete nett. Folk som ikke ordner opp, men skylder på at de ikke kan se noen feil der hos de. Kan ikke kjøre speedtest på linja over lengre tid. osv osv

Svar fra Brdy
07.05.2020 08:54

Hei, Takk for din henvendelse. Vi krediterer for nede tid om det er feil på nett ditt fra vår side. Send oss gjerne en mail på [email protected]

Styr unna!

Omtale av  Pål

Dette er virkelig en bedrift som du burde styre unna! De lurer deg trill rundt og stjeler bokstavelig talt pengene dine. Du får ikke kreditert feil, når nettet er nede. De sender ikke ut fakturaene, og du får et stenge gebyr på 1000,-. Dette nekter de å kreditere, siden du da har fått en "purre" sms. Og dette er ikke det eneste som er problemet her, dette er bare noe av det. Kan du velge noe annet så gjør det. Synes synd på menneskene som sitter på kundeservice og tar i mot all den dritten de får av kunde, da det ikke er de som er problemet, men bedriften i seg selv. STYR UNNA

Svar fra Brdy
07.05.2020 08:52

Hei, Vi krediterer for nede tid på nett. Vi sender ut faktura hver måned rundt den 10, i tillegg får man en sms med påminnelse om betaling ca 10 dager etter forfallsdato. Mvh Trude i bigblu.

Brdy har 279 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Brdy mener
Har tilegnet profilen
Brdy deltar på Bytt.no

Brdy har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Brdy besvarer omtaler

Brdy har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Brdy henter ikke inn tilbakemeldinger

Brdy benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR