Brdy har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Måtte ha internett i min nye bolig på landet, eneste alternativ var mobilt bredbånd eller satelitt bredbånd. Tidligere eier hadde satelittbredbånd så da valgte jeg å fortsette den avtalen. Tidligere eier la igjen utstyret, så alt jeg trengte var et abonnement, så da ble jeg nødt å binde meg for et år (merk deg at jeg uansett må binde meg for et år). Etter et par uker kommer likevel nytt utstyr i posten, jeg er grei og sender det tilbake (tydelig at de ikke skjønner at jeg da har i realiteten 2 paraboler og modemer). Etter et halvt år vil jeg si at jeg hadde kanskje internett 1 av 3 dager, de dagene jeg hadde nett var det av lav kvalitet og lav hastighet. Modem og parabol streiket flere ganger og derfor ba jeg i en mail om å få avslutte avtalen 6 måneder før bindingstiden var over. Dette måtte være bedre for begge parter i stedet for å fortsette å sende meg utstyr som går i stykker. Uten å spørre så avsluttet de da abonnementet og ga meg bruddgebyr i tillegg til at jeg måtte betale for 3 måneder til, men parabol og modem blir krevd inn i løpet av få dager. Altså da måtte jeg betale for tjenesten i 3 måneder til, men får ikke bruke den! Akkurat nå krangler jeg fortsatt med de om betalingen for de 3 månedene jeg ikke får internett, men likevel må betale for. STYR UNNA!
Dårlig hastighet. For dyrt. Når det snør eller regner så mister jeg signaler.
Kommer til å nedsnakke Breiband 4500 ganger der det går an. Maken til dårlig service har jeg aldri vært borti. Breiband sørger for at du er lurt som kunde iløpet av abonnements tiden ved å endre vilkårene stadig slik at både abonnement. Har hatt dette abonnementet i 3 år og føler meg straffet og bøtelagt etter oppsigelsetiden.
Vi skaffet oss abonnement hos bredband.no, men det har vært tull helt fra starten, de sender ut faktura bare annenhver mnd, jeg tror de gjør dette med vilje, vi følger ikke med, vi betaler bare de regningene vi får i posten som vi vet vi skal betale, dette resulterer i at nettet blir stengt annenhver mnd uten purring eller stengevarsel, da presterer de å sende åpningsgebyr på 1000 kr i tillegg. Jeg tror de gjør dette med vilje for å svindle oss for penger. Vi ber om å få kopi av orginal faktura og purringen, da dette er noe jeg tror de er pliktig til å sende før stenging, men det gjør de aldri, bare nekter for at det kan være feil i systemet og legger all skyld på oss, men uansett hvor mye vi snur og vender på innboksen vår, finner vi bare faktura for annenhver mnd... Vi skal jo ha hver mnd... SVINDEL... Vi kommer til å dra det til forliksrådet om nødvendig.
Maka til usel og frekk kundeservice tror jag ikke det er mulig finne. Her må de fått fatt på som blitt sparket på alle andre jobber for frekk og uerhørt utriveligt oppførende. Tjafset med dem i ett halvt år. Der har du ikke noe å hente som kunde, de ser deg ikke som kunde heller, kun noen de vil bli kvitt fortest mulig. Så er de og noen riktige hønshjerner, trur vi er idioter som går på alt tull. De mener de sender full fart og stabil signal, for det måler dem. Men da jag måler rett i mottakeren får jag under helften av fart, og svarstiden er som til månen og tilbake. De nekter tru på meg og ment alt fra mitt utstyr, eplen i epletreet og tåke er skylle. Inklusive dems egen kabel. Bedt dem vise sine måleresultat, bedt dem komme og vise hvor feilen hos meg er. Men nejda..... Skal bare betale. Styr unna... Langt unna dette.. Og hvor er forbrukerrådet?
Helt forferdelig kundeservice! Dem bryr seg ikke om kunden. Hvor har dem klart og samle sammen en sånn gjeng egentlig! Veldig ustabilt nett. Man betaler full pris og får bare halvparten av den farten man betaler for! Forbrukerrådet eller noe skulle virkelig ha tatt dem hardt!
Fikk jo omsider denne paraboltingen som skulle monteres på ytterveggen. Tok forsåvidt litt tid, men det kom signaler etterhvert.. Da vi var ferdige med å montere og aktivere denne dingsen så får vi internett til å fungere. 1,300 ping opp mot vg (tidligere hadde vi 4ms ping mot samme nettsted). Dette er jo forståelig da pingen må reise fra min yttervegg og opp til verdensrommet for å så komme ned igjen og opp igjen osv.. Testet litt rundt og sjekket hastighetsresultater. Vi hadde god nedlastning og forsåvidt helt grei opplastning på nettet. Men pingen gjorde slik at vi bare kunne være 1 smart telefon på nettet for å unngå totalkræsj. Da vi ringte opp Breiband sitt kundesenter ble vi fortalt at vi har fått det vi har bestilt og det er ikke noe mere de kan gjøre med det. Vi valgte derfor å benytte oss av denne "14 dager full returrett" greia (hvor vi måtte betale frakt selv på 430kr). Breiband er lovpålagt å sende deg returlapp for denne kassa. Etter vi hadde sendt avgårde denne 32 kilo tunge boksen ble vi fakturert kr 2,515. Vi ringte opp og ble fortalt at fakturaen var kredittert, så den kunne vi bare se bort ifra. 2 uker senere kom enda en faktura på 2.945kr, fordi da hadde RENTER PÅLØPT. Disse folka er veldig flinke på å sende fakturaer. Det ble til slutt advokaten vår som rettet opp i dette. Ingen faktura ble betalt, og en unnskyldning fra dette svindelselskapet fikk vi jo også omsider. Styr LANGT unna. Kan ingen andre tilby bredbånd på din adresse tror jeg like greit du kan klare deg uten.