Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telia brebånd faller ofte ut. De tar langtid med feilrettning.
Etter en oppgradering i nærområdet sluttet modem/ruter å funke. Det samme opplevde naboen. Selv med nytt utstyr fikk vi ikke nettforbindelse. Ingen på service kunne noen ting, og sa at alt var bra - ingen driftsfeil i området. Men de kunne sende en tekniker hjem til oss. Måtte bare vent 1 ukes tid. Vi måtte belage oss på å betale dersom feilen lå hos oss. Ja, særlig! Relativt stabilt nett de siste par årene, men trenger man hjelp får man det ikke. I disse dager er man avhengig av nettforbindelse. Mange jobber hybrid og datapakkene flyr dersom man må bruke mobilen som hotspot. Ikke holdbart. De tilød ingen kompensasjon overhodet, men sender meg faktura for å forhånsdbetale juni måned. Jeg prøvde å forklare de at jeg ikke hadde hatt nettforbindelse så langt i juni takket være deres egen "oppgradering". Betale for ingenting er utelukket. Har nå byttet leverandør.
Det er 2 måter å kontakte kundeservice sitte i telefonkø eller chattkø. Begge tar flere timer. Svaret et alltid det samme restart ruter selv om du sier du har gjort det. Nå skal de sende en montør som kommer om flere uker. De fåreslår at jeg skal be arbeidsgiveren min om utvide surfepakka på mobiltelefonen min i mellomtiden.
Nettet har vært nede til sammen 8 uker i årets 6 første måneder…kunderservice kan lite gjøre.
Ble lovet at det skulle være god dekning. Var ikke dekning. Ble lovet gratis wifix, har blitt fakturert for dette hele tiden uten å være klar over det.
Det som er fint at de siste 3 årene har dette vært nogenlunde stabilt. Det som er dumt er at upload hastigheten er så lav, at "bredbånd"s teknologien ikke er fiber, og at det er brysomt for Telia å bygge ut fiber i Nydalen midt i svarteste Oslo. Hva er de redde for? At folk i Oslo skal få det bedre enn en øy i Nordnorge?
Dørselger som lirer av seg usannheter og funksjoner som jeg etterspurt, og som ikke støttes av komponentene de leverer. Bridge mode er ikke mulig på trådløst bredbånd fikk jeg vite 14 dager etter signert kontrakt. Inngikk kontrakt på feil grunnlag fra selger, kontakter kundeservice og ønsker heving av kontrakt, nei, de vil heller feilsøke (uvisst på hva? Ja greit det. Avtaler tidspunkt og må ta fri fra jobb. Venter og venter. Ingen ringer, sender mail. Ingen svar. Krever bruddgebyr når de selv har solgt inn feil produkt til meg. Min erfaring er at du bør unngå selskapet og heller finne en annen leverandør som ikke går dør til dør for å selge noe.