Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har fiberbredbånd 500/500 og er veldig fornøyd med det, og da skal det godt gjøres å selge meg 500/20 kabelbredbånd til marginalt lavere pris pluss plunder med bytte. Måtte gjenta avslaget flere ganger og da ble selger sur. Hadde vært lurere å erkjenne nederlaget fordi nå vil jeg heller advare mot Telia enn å anbefale noen engang å vurdere muligheten...
Min samboer ble offer for en svært så pågående Telia-selger. Telia er kanskje et varemerke som innbyr tillit, men det vi har opplevd nå er det stikk motsatte. Lang historie kort; vi ender opp med å betale bruddgebyr på 1900 kr da angreretten på 14 dager er overskredet.
mye oppdateringer rundt kl 00:00. klager jeg har jeg blitt kompensert med gratis måneder med internett
Legger på prisen år for år. Er snart oppe i 20.000 pr år.
Har byttet til "trådløs bredbånd hjemme" som går via 5G nett med en en utendørs antenne. Siden jeg har en 5G basis stasjon som ligger med fri sikt kun 200m unna, får jeg bra fart (100/50 Mbit/s) og ein Ping fra routeren på rundt 10ms, noe jeg er fornøyd med. Men: Telia blokkerer alt port forwarding på denne tekniske løsningen (fikk bekreftet dette fra kundeservice), som fører til at en ikke får tilgang til sin router utenfra sitt eget WLAN, hverken med VPN eller via DDNS på port 8443. Jeg vil kalle dette en ikke fullverdig nettilgang og Telia burde opplyse om dette. Styr unna hvis du har behov for å bruke ressurser på ditt eget nett (bl.a. NAS, VPN server osv.)!
Fikk en selger på døra på slutten av fjoråret. Han overbeviste meg til å bytte fra Altibox, har ikke angret i det hele tatt. Sparer 500,- mnd og har en bedre løsning nå enn tidligere.
Det kom en mann på døra våres i går. Han sa ikke sitt navn, han bare pekte på jakken sin å sa han kom fra telia. Jeg prøvde å si at vi ikke er intrisert og at vi er opptatt med middagen. Han ble mer pågående å prøvde å komme seg lenger inn i gangen, å begynte messe om telia produktet ca 1/2 time. Min datter kom til, så vi var 2 som prøvde å få ham vekk. Han ga seg ikke han kunne ikke sende oss Mail så vi kunne lese litt om dette produktet. Det er ikke sånn at man bestemmer seg sånn helt plutselig. Når han endelig forsto at han ikke fikk solgt noe eller lurt oss til noe ville han ha tlf nr så kunne han ringe oss når vi hadde tenkt på saken. Vi har tenkt på saken, neste gang slår jeg ham helseløs. For sånn fremtiden fra telia ansatt på en privat grunn har ikke noe her å gjøre. Han sørget i værtfall på at middagen sto kaldt på bordet. Nok en gang styr unna telia å andre dørselgere!!! Han sa at han hadde jobbet for Altibox også for dem var svin dyre å dårlig med utbygging enda telia var best og billigst 🤬🤯🤮🤢