Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har byttet til "trådløs bredbånd hjemme" som går via 5G nett med en en utendørs antenne. Siden jeg har en 5G basis stasjon som ligger med fri sikt kun 200m unna, får jeg bra fart (100/50 Mbit/s) og ein Ping fra routeren på rundt 10ms, noe jeg er fornøyd med. Men: Telia blokkerer alt port forwarding på denne tekniske løsningen (fikk bekreftet dette fra kundeservice), som fører til at en ikke får tilgang til sin router utenfra sitt eget WLAN, hverken med VPN eller via DDNS på port 8443. Jeg vil kalle dette en ikke fullverdig nettilgang og Telia burde opplyse om dette. Styr unna hvis du har behov for å bruke ressurser på ditt eget nett (bl.a. NAS, VPN server osv.)!
Fikk en selger på døra på slutten av fjoråret. Han overbeviste meg til å bytte fra Altibox, har ikke angret i det hele tatt. Sparer 500,- mnd og har en bedre løsning nå enn tidligere.
Det kom en mann på døra våres i går. Han sa ikke sitt navn, han bare pekte på jakken sin å sa han kom fra telia. Jeg prøvde å si at vi ikke er intrisert og at vi er opptatt med middagen. Han ble mer pågående å prøvde å komme seg lenger inn i gangen, å begynte messe om telia produktet ca 1/2 time. Min datter kom til, så vi var 2 som prøvde å få ham vekk. Han ga seg ikke han kunne ikke sende oss Mail så vi kunne lese litt om dette produktet. Det er ikke sånn at man bestemmer seg sånn helt plutselig. Når han endelig forsto at han ikke fikk solgt noe eller lurt oss til noe ville han ha tlf nr så kunne han ringe oss når vi hadde tenkt på saken. Vi har tenkt på saken, neste gang slår jeg ham helseløs. For sånn fremtiden fra telia ansatt på en privat grunn har ikke noe her å gjøre. Han sørget i værtfall på at middagen sto kaldt på bordet. Nok en gang styr unna telia å andre dørselgere!!! Han sa at han hadde jobbet for Altibox også for dem var svin dyre å dårlig med utbygging enda telia var best og billigst 🤬🤯🤮🤢
Fikk dette satt opp av en urolig fin selger på dør! Ikke bare sparte vi halvparten av hva vi betalte hos Altibox, men fikk de 2 første månedene mine gratis som var relativt betryggende/ kompensasjon for oppsigelsestid hos tidligere leverandør. Har aldri vært mer fornøyd. Hastigheten er mye raskere enn fiber jeg brukte før hos altibox og jeg rekomanderer denne løsningen på det sterkeste!
vi har hatt flere ganger problemer med nettet og i det verste hadde vi ikke internett i 4-5 dager. Kompensasjonen er ikke sammenlignbar med kostander de påfører og irritasjonen. Dårlig kundeservice + Dårlig kvalitett (senekt spesielt i det siste)
Det er helt umulig å komme igjennom til Telia. Som kunde sier jeg at jeg aldri vil bruke de igjen, de er faktisk ikke til stede for sine kunder
Betaler for 500mb, men aldri i nærheten av å oppleve hastigheten.