Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
En og en halv time i kø for å få chatte med kundeservice. Internettet nede siden søndag, de sender noen på onsdagen, og hvis de bestemmer at det er vår feil at nettet ikke virker, så må vi betale for dette. Kommer nok til å bytte leverandør.
Jar en bredbånd (borettslag, gratis ikke noe: pimp-meg-WiFi) som sluttet å funke, sønd. 13.06.21. Ringte 14.06.21 for å få hjelp. 30 minutter ventetid til noen tar opp. Fikk Operatoren. Hun kunne ikke hjelpe meg (ingen signal). "Da må vi sende tekniker! Hun " hvis det er din feil så må du betale 900.-". Jeg har ikke gjort noe sa jeg, og tekniker som komme kan faget sitt. Han vet at jeg ikke har peiling om dekning og kan lure meg, Moden er ikke knustav meg heler. Teknikker kommer om en uke sa hun (21.06.21)! Søkte på min hjelpegruppe i FB om hjelp. Ville låne Modem for å sjekke selv om min modem boks evt. defekt. Fikk ikke lånet utstyr, men 2 personer svarte at de ble lurt på samme måte med "ingen signal" - teknikker som kom 2, 3 ganger og skrev regning til 4000 kroner, men feilen kom likevel tilbake og forsvinner. Men de måtte betale regning. 2 personer uavhengig, kjenner ikke hverandre skrev dette! De sa vi ble lurt. Den ene personen vil klage. Hva skal jeg gjøre? Jeg avbestiller i morgen teknikker. Mvh S.
I overmorgen kommer tredje tekniker for å "se på" saken - Jeg er 100% overbevist om at han kommer like blank som de to tidligere - selv om de har målt og påvist såkalt "laserfeil" - slik de også kunne ha lest ut av routerloggen. Det kommer selvfølgelig ikke til å skje noe annet enn tidligere - teknikeren finner "noe" med målingen som løses av en annen avdeling (det er avdeling noc), og han kan selvfølgelig ikke si noe om hva og når...
Det er ganske enestående at en bedrift som Telia ikke klarer å levere et stabilt nett i den hastigheten folk betaler for sentralt i Oslo. Klager man, får man etter lang ventetid enten på telefon eller chat, et fantasifullt svar om årsaken. Men ingenting blir gjort. Det er "noe som forstyrrer i ditt område" har vært brukt de siste tre månedene. Et abonnement som skal levere 250 mbit og som, selv på kabel, ikke klarer mer enn 75 på en god dag, det er dårlig. Nå har jeg heldigvis fått med hele mitt sameie på å bytte leverandør, for dette er virkelig helt latterlig dårlig. Hva er det de holder på med i den bedriften? Det virker som de stort sett er fornøyde hvis de har klart å sette på seg buksa rett vei.
Betaler for 500mbps nedlasting og mottar rundt 200mbps. Kvaliteten vesentlig forringet etter overtakelse av Get. Leter etter ny leverandør.
Nettet er ustabilt, må betale for å få ny boks da den forrige er totalt ubrukelig
Når det funker funker det greit nok, men det er veldig ustabilt og faller ut ofte. Hvis du har mulighet ville jeg heller gått for vanlig bredbånd.