Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fiberkabelen min ble kuttet 8. juni. Den 16 august (2 måneder og 8 dager), så er vi fortsatt uten bredbånd. Ringt kundeservice utallige gange med følgende forløp, hver gang: 1) Ringer opp kundeservice og blir satt på vent 2) Venter i 30 - 60 minutter før man får svar 3) Oppgir personalia 4) Kundeservice skal sjekk 5) Kommer med noe tull om, de skal sende en teknikker 6) Jeg opplyser om at det har vært en teknikker her og at kabelen er kuttet 7) Kundeservice sier at de skal sette det på høyeste prioritet 8) Ingen ting skjer. Fortsatt ingen bredbånd. Det er ikke mulig å nå noen som kan ta ansvar, ingen e-post adresse eller noe telefon for å nå høyere opp i systemet. Men betaling skal de ha, med en faktura som kommer hver måned. Må da ringe kundeservice igjen, for å klage, med mye om og men. Godt råd - hold dere unna Telia fiber bredbånd.
Tar altfor lang tid og komme på nett, etter pc-en er skrudd på. Bruker 3 til 4 minutter
Stabilt - Leverer avtalt hastighet ned og opp. - Litt lang ventetid på kundesenteret.
Ekstremt ustabilt nett, og ingenting som kan gjøres med det, selv om jeg bor svært sentralt (Storo). Latterlig lang ventetid på kundeservice.
Hvis jeg kunnet, skulle jeg gitt dem 0 stjerner. Fryktelig dårlig dekning, kan ikke strømme noe som helst. Roter bare, sender nye router i hytt og pine der den ene er dårligere enn den andre! Lite hjelp å få på kunderservice. Hvis en kommer gjennom på telefon da, uendelig lang ventetid på telefonen. Veldig (!) dyrt for det du får på trådløst bredbånd.
Er ikke fornøyd med TV fra Telia da jeg synes søker valg er vanskelig
På papiret ser løsningen, hastighet på 250mg ned og ca 200 mg opp. Ny smart ruter som man riktignok får med når går over til telia men må betale et "leie beløp" på ca 60 kr i måneden etter et visst antal gratis måneder. Okei ruter med en del gode løsninger og valgmuligheter for hvordan man vil ha den satt opp. Men for å få til dette må man manuelt koble på pc med ledning å logge in på ruter for å få best mulig sikkerthet og utbytte av telia Nye "råe" smart wifi ruter. Da ingen av appene som de har reklamert for fra dag en funker som de skal enda ca 1 lite pr siden. (smart wffi app, som man skal kunne styre alle innstillinger og passord foreldrekontroll osv ifra) hastigentsen ligger gjevne på ca 40 til 60mg ned når kablet meld inn om dette flere ganger, å med tv pakken ink tv boxn som ikke funker så kjører kanaler igjennom telia app på Apple tv. Bet i overkant 1300 i måneden, å føler ikke. Å verken få det vi betaler for , den hjelpen man trenger (Utrolig dårlig) el avslag på fakturaer når det avikker så mye fra det de lovet da vi søkte opp beste leverandør hit . Første besøk på bytt.no så k¨skal lese videre å se om det evt blir et bytte hær.