Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Telia Bredbånd
1.8
757 verifiserte omtaler

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
757 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#67
Forferdelig
Telia Bredbånd er rangert
#67 av 67 fiberleverandørerer
10%
Forferdelig
10% anbefaler Telia Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 757 omtaler om Telia Bredbånd

FILTRER OMTALER
46
21
36
117
537
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Telia Bredbånd
Telia Bredbånd har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ekstremt ustabilt

Omtale av  Benjamin B

Ekstremt ustabilt. Når det fungerer er det også veldig treigt.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Litt under par

Omtale av  Ole M. G

Jeg hadde leilighet med utleiedel, og derfor to Get-abonnementer. Mye styr rundt oppsigelse av disse. Kun ene abonnementet ble sagt opp, som førte til mye unødvendig korrespondanse. I etterkant ble det også styr rundt tilbakesending av utstyr, og det ble rettet inkassokrav mot meg for utstyr de egentlig hadde mottatt. Løste seg til slutt, men veldig lite trolig at jeg velger Get igjen. Stabilitet på bredbånd var også kritikkverdig.

Elendig kundeservice og svært ustabilt bredbånd

Omtale av  Misfornøyd

Elendig kundeservice og svært ustabilt bredbånd. I perioder funker det utmerket, men opplever til stadighet at det i perioder er svært tregt eller faller helt ut. Har vært mye i kontakt med kundeservice uten at noe hjelper, de virker faktisk ikke interessert i å hjelpe sine kunder da jeg ofte får som svar at de må sette meg over videre etc. Synes det er drøyt når du betaler for å ha 100mbit/s, men stort sett opplever å ha en hastighet nedenfor 40 mbit/s. Dårlig gjennomføringevne fra Get sin side, og de har virkelig noe å lære på kundeservice-fronten. Da jeg som kunde opplever å ikke bli trodd på, og nei jeg klager ikke for moro skyld kjære Get!

Bra tv tilbud og nett

Omtale av  Vangsviking

Jeg har akkurat betillt GET å er positivt fornøyd, etter all negativitet rundt GET, så må jeg si at jeg var skeptisk. Etter litt tull rundt oppstart så fikset GET allt innen en uke. Når er jeg oppe å går med supert tilbud!

Svært ustabilt

Omtale av  Marius

Helt ok priser sammenliknet med andre. Men veldig ustabilt her jeg bor, vi betaler såpass mye å bor på en lokasjon det bør være optimale forhold. Allikevell er det svært ustabilt og internettet hopper inn og ut veldig ofte.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig dekoder

Omtale av  Martin

Borettslaget hos min mor byttet fra Canal Digital til GET. Tidligere inkluderte fellesavtalen kun TV, men de valgte å bytte for å få en avtale som inkluderer bredbånd over kabel (ingen fiber dessverre). Det første man legger merke til er dekoderen, GET Box II. En ruvende, og langt høyere enn vanlig firkantet boks som i grunn ikke passer inn noe sted. En bitteliten fjernkontroll følger med. Denne kan visstnok kan bruke både IR og Wi-fi til å styre boksen. GET har ingen skikkelig bruksanvisning på nett som er oppdatert med bruk av den nye fjernkontrollen, kun videoer og litt sporadisk informasjon. Videoene er i grunn greie nok og kan også spilles av via dekoderen, men mer helhetlig dokumentasjon savnes. Etter at boksen har brukt en evighet på å starte opp, er de treige menyene det første man legger merke til. Ikke nok med at alt er sirup – du må navigere med ørten trykk på piltastene for å få til noe som helst. Det er forvirrende å få en oversikt over planlagte og pågående opptak, samt at det er for lett å plutselig starte et serieopptak uten at man er klar over det (to trykk på rec). Hvis du graver litt i menyene, kan du se at fjernkontrollen står på IR. Forsøker man å aktivere Wi-fi for fjernkontrollen, endrer ikke statusen seg der. Håpet var at menyene ble mer responsive via Wi-fi. I følge kundeservice bytter fjernkontrollen mellom Wi-fi og IR automatisk. Får teste mer neste gang når man er utenfor rekkevidde for IR og se hva som skjer. Uansett, menyene er fortsatt like treige. Det er uvisst om fjernkontrollen bruker 2.4 eller 5GHz-nettet i boksen. Kundeservice kunne ikke gi noe klart svar. GET har tydeligvis også en egen "start forfra"-funksjon for enkelte kanaler og programmer. Min mor brukte dette mye på CD sin dekoder. Det er helt umulig å vite hvilke sendinger man får start forfra på før programmet har startet. Virker som at det er knapt noe innhold man kan bruke den funksjonen med og GET har ikke brydd seg med å legge ut skikkelig informasjon. Her er CD langt foran med T-We som også har et arkiv. Boksen inneholder også en ruter med wlan på både 2.4 og 5GHz. Helt vanlig oppsett via en nettleser, men det tar virkelig en evighet å gjøre den minste endring via webgrensesnittet. Det skal knapt noe til før man får en timeout og må laste inn nettsiden på nytt, noe jeg ikke kan huske å ha opplevd på selv det billigste skrotet. Heldigvis er det ganske enkelt å aktivere bro-modus og koble til egen ruter. På den positive siden virker det som at ruteren er ok både med tanke på hastighet og dekning. For å oppsummere, hver beboer sparer nå et par hundrelapper i måneden fordi 25 Mbit (10 Mbit opplasting) Bredbånd nå er inkludert i fellesavtalen. Man får også den hastigheten som er annonsert og en dual-band ruter. Derimot er det uklart om besparelsen er verdt det pga. Den elendige dekoderen. Her synes jeg at CD sin T-we dekoder ligger milevis foran, på både innhold og brukervennlighet, selv om man må betale litt mer. I hvert fall klarte min mor å bruke den uten større problemer.

Forferdelig!

Omtale av  Cecilie S

Etter å ha vært uten nett i mange uker og Get som ikke vet hvor ledningen går slik at vi kan finne feilen....

Telia Bredbånd har 757 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Telia Bredbånd mener

Telia Bredbånd

Har tilegnet profilen
Telia Bredbånd deltar på Bytt.no

Telia Bredbånd har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Telia Bredbånd besvarer ikke omtaler

Telia Bredbånd har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Telia Bredbånd henter ikke inn tilbakemeldinger

Telia Bredbånd benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR