Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg er styreleder i et borettslag og ønsker å endre abonnementet. Jeg har nå snakket med fire forskjellige kundebehandlere. På veien har jeg måttet vente i like mange telefonkøer og måttet høre på utrolig mange "beroligende og hyggelige" poplåter. Har også opplevd dette med Get tidligere, så nå ser jeg etter en annen leverandør.
.. Men ikke stort mer, da de har en underleverandør av IP-telefoni som ikke er stabil; Ibidium.
Faller ofte ut, spesielt på natten uten grunn. Og veldig ofte har de "reparasjoner" hvor det er nede fra 1-5 timer.
Har hatt GET i 3 år i Gamlebyen i Oslo. Det er kjekt med en multimodem (som har en innebygget Wi-Fi, altså en AP -- access point). Så man har bare en boks. Har opplevd kanskje kun 3-4 ganger i løpet av hele 3 år at boksen måtte restartes, og til og med da tror jeg ikke det var noe i veien med den, bare at GET var og oppgraderte under bakken så man måtte bare restarte for å få økt hastighet eller noe sånt. Altså, linjen er bra, kan ikke si noe på det. Kundeservice har jeg heldigvis ikke noe nevneverdig negativt å si om. Det eneste problemet, som forble uløst, tross flere samtaler med kundeservice, er at min vanlig Google Nexus 5 telefon som fungerer utmerket med sin oppdaterte Android system, får noe sinnsykt høyt latency på all Wi-Fi kommunikasjon. Tipper det er kombinasjon av boksen og telefonen som bare ikke har en bra dialog, men i hvert fall man må vente ett minutt for å starte hver eneste connection -- laste ned en nettside eller en installasjonsfil, osv. Når man først får opp siden eller filen begynner å laste ned, så går det raskt nok, men det problemet drev meg til vanvidd, og forble uløst fram til jeg flyttet. Boksen ble oppdatert av GET via telefon, så det var jo positivt, men det hjalp jo ikke på problemet. Eller så synes jeg GET tar seg mer betalt enn de bør -- men det er spekulasjon siden jeg ikke sitter på deres budsjetter og utgiftslister. Også driver de og pusher unødvendig høye priser på alt og alle -- 30 Mbit minimum for en enkel person? Regner de med at ingen er klar over at en Full-HD film via Netflix tar aldri mer enn 6Mbit? Musikk kan du høre på med 1Mbit, med type halvparten av båndbredde til overs. Siden når ble "video og lyd" assosiert med hastigheter over 10 Mbit? Det er bare propaganda. Har du 5 mennesker i huset som ser på Netflix samtidig -- da trenger du kanskje 30 MBit. Men da vil jo GET selge deg 75 Mbit i stedet! Og nei, det er ikke så mye Ultra HD innhold som de vil ha det til. Sånt synes jeg er dårlig stil :P
Get bredbånd over kabel-tv er stabilt og fungerer bra. Veldig nyttig at man kan hente ut/levere inn utstyret i vanlige butikker, i stedet for å måtte vente på postgang Kundeservice er alltid raskt tilgjengelig på chat.
Fikk varsel om prisøkning fra Get og undersøkte alternative leverandører for bredbånd. Da jeg spurte om Get kunne matche tilbudet jeg fikk var svaret nei, men tilbud om 2 måneder gratis. Til nå ok! Så hørte jeg fra en bekjent som var tidligere Get-kunde at han fikk tilbud om 200kr lavere pris per måned og 5 ganger min hastighet. Prøvde å ta kontakt på mail for å spørre om hvorfor, men fikk beskjed om at jeg måtte ringe da de jeg skulle prate med ikke hadde mail. Etter 1 time i telefonkø fikk jeg klar beskjed fra en irritert ansatt om at Get forskjellsbehandler kundene sine opp mot tidligere kunder. Noe rart at det er tidligere kunder som får beste tilbudene... Takket ja til 2 måneder gratis bredbånd og sa deretter opp avtalen min med Get som jeg hadde hatt siden UPC ble kjøpt opp i 2006.
Teknisk virket allt bra med flott app og allt det der. Men opplevde med et problem at flere e-poster ble neglisert. Da flyttet jeg.