Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Tv-bilder som daglig varierer i kvalitet, menyer som henger. Internett som varierer i hastighet og stadig faller ut. Tv-boks som stadig må resettes. Ingen oppfølging fra kundeservice etter gjentatte problemer over flere år. Tar ekstra betalt for dyrere tv-boks som tekniker måtte sette inn for i det hele tatt å få tv-bilde. Dessverre ingen alternative leverandører pr nå.
Jeg lot overtale til å bytte fra Viken Fiber og Altibox til Telia av en selger for to uker siden. Dagen etter ringte en fra Telia for å avtale tidspunkt for installasjon, som ble to uker senere. Uken før installasjon ringte en fra Telia og spurte om jeg kunne utsette installasjon én dag pga overbooking. Da burde jeg nok at "sett tegningen", men jeg svarte ja. Jeg fikk vite at montør ville komme tidlig på dagen fordi installasjonsjobben er ganske stor (må bl.a. trekke kabel fra nærmeste kontaktpunkt i gata), men de ville ikke komme senere enn kl. 16:00. Klokken 12 ringte jeg Telia og lurte på i løypa montør var, men det kunne ikke de svare på. Jeg fikk telefonnummer til montørfirmaet, og ringte. Der fikk bare til svar at montør ville komme etter kl. 12:00, men før kl. 13:00. Klokken 16:05 ringte montør og sa at kunne komme kl. 17:00. "Glem det", svarte jeg og sendte inn angrerettskjema til Telia. Det måtte jeg sende til supportavd. for bredbånd, fordi kundeservice ikke har egen e-postadresse, bare chat. Alternativet var vanlig post. Håpløst. Jeg holder meg til Viken Fiber og Altiboks, selv om de også har sine feil.
Ble direkte kalt "lat" fordi jeg sa at prisreduksjonen fra altibox ett år ikke er nok til at jeg gidder å grave opp halve gårdsplassen selv.. Kommer til å bli værende hos Altibox på trass selv om jeg kunne spart litt penger.. makan...!
Har hatt problemer med internettet i over et år nå. Det er svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice og de er mer opptatt av mer salg enn å hjelpe. De sendte etter hvert en servicemann hjem til meg som byttet hussentral da de mente at den jeg hadde var utdatert. Dette kostet meg kr.1.000,-. Dette hjalp ikke med ny hussentral og jeg mister kontaktet med internett ca. hvert 10 sekund slik at det er umulig og jobbe hjemmefra. Telefonsamtaler over Teams/Skype blir brutt hver gang man mister kontakten med internett og utført jobb man har gjort på dataen blir ikke lagret og må gjøres på nytt. Det er foreslått for borettslaget og bytte leverandør ved neste anledning, noe som ser ut som vil bli gjort da samme problem gjelder flere beboere og Telia ser ikke ut til å ha interesse av å løse problemet. Kan også nevne at man ikke får den hastigheten som man betaler for.
Vi har på ingen måte de største behovene for nett, og derfor ble det aktuelt å fortsette hos Altibox når de økte både hastighet og pris til over det dobbelte på 4 år. Telia har vært en trygg, serviceminded og forutsigbar leverandør både hjemme og på jobb i mange år - så vi valgte de som ny leverandør fremfor Altibox uten å sjekke øvrige alternativ. Så langt har alt gått veldig fint, nettet er stabilt, tilnærmet like raskt (målt på WiFi) som det vi betaler for, og selv om det var et par misforståelser i oppstarten er vi totalt sett veldig fornøyd. Gjennom mange års kundeforhold kjenner jeg Telia som en pålitelig, trygg og god leverandør - og jeg er glad vi er kvitt Viken Fiber til fordel for en aktør som leverer etter avtale, uten bråk, feil, brutte løfter eller irriterende tull. Telia bare funker, de imponerer når de kan, og de tar eventuelle problemer på alvor - og det er derfor vi beholder de - år etter år.
Elendig, dårlig service , bare rot, sender regninger på summer som ik skal eksistere. Frustrerende både med bredbånd og mobil. Krever ditt å datt på regninger. Dårlig dekning ..vil ut dette. Vi flyttet å ga beskjed i god tid. Ble bare tull med alt...å fortsatt tull...går snart til anmeldese for ufin å elendig behandling som kunde. Dette må ordnes opp i. Snakket med mange på Telia å ingen klarer rette opp så dette blir riktig
Til Telia , Først må Dere fornye tv grensesnittet deres betraktelig for å i det hele tatt konkurrere med andre aktører på markedet. Dere ligger milevis etter.. og Ja, dere har kanskje konsumert store deler av landets "hybridfiber", gammel coaxial kabel infrastruktur gjennom oppkjøp eller lignende, men dere vet like godt som alle andre her at dette nettet er vanvittig upålitelig og ikke minst så ustabilt da det blir lett påvirkelig av vær og vind. Der også ligger dere milevis etter. I tillegg evner dere jo ikke i det hele tatt å supportere på de elendige kundesenterne deres og ute i felten. Det er tydelig at selskapet et blitt styrt(et) av en gjeng med Kyniske ledere som kun er ute etter en ting, nemlig få høyest verdi på selskapet og selge når den tid kommer. Dere har sikkert godt rykte B2B, men konsumermarkedet er det ingen tvil om dere driter i! Jeg hatt flere leiligheter med forskjellige aktører som Telenor fiber, get hybrid og Altibox hvor GET/Telia har kommet dårligst ut både på nett og tv tjenester. Ustabilt nett, meget dårlig hardware, klumsete grensesnitt og lite responsiv, om ikke vanvittig treigt og tungvint tv-system. Konkurrerende aktører kom ut med nye kontroller, dekodere og ikke minst innhold og portaler for 5+ år siden!! Snakk om å ikke følge med liksom. Nettet har garantert ikke mer enn 70% oppetid og det er helt elendig kundeservice på toppen av det hele. Oppgradert nettet, etter eller annet og SLUTT å kalle dette hybridfiber. Det er bare idiotisk salgstriks og SCAM!!!