Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Du trenger en hel arbeidsdag for å tak i noen på "kundeservice". Etter det tar det uker og mnd med oppringninger hver gang det er noe galt
Klarer ikke å fikse feil, disse feilene bruker de gjerne veldig mange timer på. I dagens samfunn er det veldig viktig å ha internett slik at man får gjort jobben sin og skole arbeidet. Jeg anbefaler å velge et annet bredbånd som faktisk leverer.
skulle ha med telefon, men det klarte de å rote til slik at vi ga det opp å ta med telefon på bredbånd. skulle først kvittere et telefonnr. som var helt ukjent og aldri ble rettet opp. men likevel sendte de regning for portering.-
Tv-bilder som daglig varierer i kvalitet, menyer som henger. Internett som varierer i hastighet og stadig faller ut. Tv-boks som stadig må resettes. Ingen oppfølging fra kundeservice etter gjentatte problemer over flere år. Tar ekstra betalt for dyrere tv-boks som tekniker måtte sette inn for i det hele tatt å få tv-bilde. Dessverre ingen alternative leverandører pr nå.
Jeg lot overtale til å bytte fra Viken Fiber og Altibox til Telia av en selger for to uker siden. Dagen etter ringte en fra Telia for å avtale tidspunkt for installasjon, som ble to uker senere. Uken før installasjon ringte en fra Telia og spurte om jeg kunne utsette installasjon én dag pga overbooking. Da burde jeg nok at "sett tegningen", men jeg svarte ja. Jeg fikk vite at montør ville komme tidlig på dagen fordi installasjonsjobben er ganske stor (må bl.a. trekke kabel fra nærmeste kontaktpunkt i gata), men de ville ikke komme senere enn kl. 16:00. Klokken 12 ringte jeg Telia og lurte på i løypa montør var, men det kunne ikke de svare på. Jeg fikk telefonnummer til montørfirmaet, og ringte. Der fikk bare til svar at montør ville komme etter kl. 12:00, men før kl. 13:00. Klokken 16:05 ringte montør og sa at kunne komme kl. 17:00. "Glem det", svarte jeg og sendte inn angrerettskjema til Telia. Det måtte jeg sende til supportavd. for bredbånd, fordi kundeservice ikke har egen e-postadresse, bare chat. Alternativet var vanlig post. Håpløst. Jeg holder meg til Viken Fiber og Altiboks, selv om de også har sine feil.
Ble direkte kalt "lat" fordi jeg sa at prisreduksjonen fra altibox ett år ikke er nok til at jeg gidder å grave opp halve gårdsplassen selv.. Kommer til å bli værende hos Altibox på trass selv om jeg kunne spart litt penger.. makan...!
Har hatt problemer med internettet i over et år nå. Det er svært vanskelig å komme i kontakt med kundeservice og de er mer opptatt av mer salg enn å hjelpe. De sendte etter hvert en servicemann hjem til meg som byttet hussentral da de mente at den jeg hadde var utdatert. Dette kostet meg kr.1.000,-. Dette hjalp ikke med ny hussentral og jeg mister kontaktet med internett ca. hvert 10 sekund slik at det er umulig og jobbe hjemmefra. Telefonsamtaler over Teams/Skype blir brutt hver gang man mister kontakten med internett og utført jobb man har gjort på dataen blir ikke lagret og må gjøres på nytt. Det er foreslått for borettslaget og bytte leverandør ved neste anledning, noe som ser ut som vil bli gjort da samme problem gjelder flere beboere og Telia ser ikke ut til å ha interesse av å løse problemet. Kan også nevne at man ikke får den hastigheten som man betaler for.