Telia Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forferdelig.!!! Lovnader holdes ikke, det tok kundservice mere en 1 måned å sende et sim kort som skulle brukes i en 5G bredbåndsruter. Nb jeg har enda ikke motatt denne og fikk beskjed idag at forsendelsen var kanselert. Skulle få gratis data til dette var ordnet og kortet var motat. Isteden fikk jeg regning på ekstra data. Fikk også beskjed ifra kundeservice at jeg måtte reise til nærmeste Telia butikk for å hente et simkort. det er 60 mil tur retur. Jepp denne personen var også virkelig sur og påståelig, og ville ikke høre om noe annet. De sendte feil extender og mente jeg måtte betale ekstra for å få den nye modemet som passet.
Jevnt over dyrt, og stadige dekningsutfall uten noen form for kompensasjon.
Dårlig nett ift at det faller ut hele tiden. Det er også en elendig service i selskapet generelt. Lite tilgjengelige, venter på tlf alt fra 30 min yil 60 min før man får svar.
Internettet faller støtt og stadig ut i timesvis, ikke mulig å fikse det på egenhånd- og telia kundeservice er ubrukelig. Chat bot er en vits, stegene som blir anbefalt for å fikse tilkobling har ALDRI fungert. Mistet nettet på nyttårsaften 2022, er fortsatt ikke tilbake over 12 timer senere, ikke mulig å ta kontakt med kundeservice på tlf da de selvvalgt er stengt første nyttårsdag.
I normal sendetid er hastigheten 1 - 4 mbit/s. Hadde raskere analoglinje for over 20 år siden. Mellom 1 og 2 timer i telefonkø før de svarer. Og når de svarer løses ofte ikke problemer. Rot og uoversiktelig faktura. Heller ikke imponert over den androide tvboksen og mulighet til å sortere programmene. Konklusjonen er: Dårlig kapasitet på linja. Håpløs kundeservice samt utrolig lang ventetid før svar på telefonen. Må hele tiden passe på faktura da de ALDRIG stemmer.
Forferdelig dårlig nett! Faller ut flere ganger for dagen og har bare problemer hele tiden. Angrer på at jeg gikk fra fiber.
Jeg fikk et godt tilbud på bredåndspakke TV/internett til kr. 869,- som jeg takket ja til. Det var en fast basispakke på de vanlige kanalene og man kunne selv velge hva man ville se på av andre kanaler, dette virket jo greit, t.o.m. Netflix var inkl. i denne prisen i følge selger. Men valg av kanaler og apper er et poengsystem der hver kanal og app har en poengverdi. Inkl. i abonnementet var det 50 poeng og Netflix alene er 50, så det vil si at man må kjøpe poeng for å velge ut andre kanaler. Jeg oppdaget etterhvert at 869,- kun var på 6 mnd, og da økte mnd. pris med 249,- og etter 12 mnd. så må man betale 49,- i leie av ruter. Jeg fikk heller ikke noe svar på hva poeng kostet etter telefonsamtale og chat, de visste ikke sa de. Telia driver å lyver og lurer folk for å kapre kunder og dette er 2. gang jeg er blitt lurt, så idag har jeg sagt opp mitt kundeforhold til Telia. Jeg har også brukt 2 timer på å få kontakt med kundeservice disse 2 siste dagene, ca. 45 min. vent idag på telefon. Når det er så vanvittig lang ventetid på telefon og chat, så må det være et tegn på ekstremt mange missfornøyde kunder. Hvis man ikke vil bli lurt og svindlet, så hold deg laaaangt borte fra Telia.