HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bestilte fiber via telefon, ventet tre uker - ringte for å høre når det kommer og fikk vite at det ikke var registert noen bestilling på min adresse. Bestilte på nytt, passet på at jeg fikk verifikasjoner på epost og sms, alt var på stell. Ringte etter fire uker for å finne ut om jeg måtte grave noe selv, det må jeg sannelig! Ikkeno' problem; jeg har spade. De skal sende kart med hvor på epost. Får ikke kart på epost, ringer dem etter en uke for å få det, det skal bli sendt nå. Fem dager etterpå får jeg kansellering fordi de ikke har grunnrettsavtale. Jeg har ventet på fiber siden September. En annen (mye eldre) HomeNet-Horror story; Bodde i Alnagata i Oslo og hadde HomeNet. Vi mistet Internett (!?) en dag - jeg passer på at det ikke er hos meg (utdanna nettverksadmin fra back in the day) før jeg ringer inn feilen. Jeg og de to jeg bor med ringte dem ofte, de var ganske sikre på at feilen var inne hos oss. Jeg vet fakta fanden at den ikke er det. Det går *en måned* med frem og tilbake på telefon. Jeg skrev til dem at det virkelig var helt forjævlig å ikke ha nett så lenge, jeg hadde begynt å bli kjent med de jeg bor med fordi vi ikke hadde nett! Grøss! De sender endelig en tekniker. Jeg kødder ikke; det var en CAT 6 (en Internett) som hadde falt ut av et skap i kjelleren kun de hadde nøkkel til.. Jeg kan ikke fordra HomeNet.
Var en relativ fornøyd NextGenTel fiber kunde inntill en selger kom på døra med ett ganske bra tilbud. Vi kunne få samme hastighet som i dag, billigere, og med en splitters ny mesh wifi ruter! Gratis! Ruteren klarte de å levere i allefall… Jeg er nå på dag 4 som Homenet kunde og kan ikke si noe om hvor bra nett det er hos dem fordi jeg venter FORTSATT på en tekniker å komme å ordne. De klarer ikke å sende meg status meldinger over sms. De er helt uintresserte, på grense till frekk og ikke noe særlig hyggelig når jeg ringer og. Uansett hvor bra nettet er hos Homenet, jeg bare gidder ikke dette elendig kundeservice. Jeg har bedt nå at avtale heves.
Hei! Vi beklager på det sterkeste opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vi håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Stadig problemer med stabilitet. Detter ut av internettet stadig vekk selv om det er fiber
Hei Anders, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat når du er hjemme og har tilgang til utstyret ditt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet
Oppsummerer med at de ikke følger opp noen ting. "Tilbyr" kunden å avslutte avtalen mot at kunden skal fortsette å betale for en tjeneste du ikke lengre får. Hyggelig kundeservice medarbeidere med pusekatt stemme, men ingen følger opp med noen ting. De svarer ikke på vesentlige spørsmål som setter dem i et dårlig lys skriftlig og klarer åpenbart å leve på å få kunder til å bli slitne og lei og gi seg, slik at de fortsetter å få inn månedsbeløp uten å levere et tilfredsstillende produkt til kunden. Har snart brukt et årsverk på å snakke med forskjellige medarbeidere, hvor folk skal ringe tilbake og følge opp. ALDRI skjedd..
Hei Ozz. Først vil jeg beklage for oppleveslen du har hatt med oss. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Fint om du kan kontakte oss direkte slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet
Vi var fornøyde kunder av Telenor fiber i mange år, før det kom en selger fra HomeNet på døra med et "gullkantet" tilbud. Det ble gitt lovnader om at jeg kunne beholde alt eget utstyr, og at jeg ikke ville merke at det ble endret fra Telenor til HomeNet. Problemene startet allerede fra dag EN! Jeg har flere servere hjemme som jeg jobber mot eksternt, og har også et fullautomatisert hjem som er satt opp med eget nettverksutstyr og faste IP-adresser. Dette fungerer ikke lenger! Etter at HomeNet tok over, så har alt gått til helvete. Har vært utallige timer på telefonen med HomeNet, og HomeNet har visstnok sjekket linjen over flere dager. Konklusjonen var at det ikke var noe feil. Men da betyr det kanskje at HomeNet er fornøyd med å levere Ping på mellom 20 og 267 ms i snitt på en fiberlinje? Eller Download/Upload mellom 20 og 250 Mbit på en 300/300 linje? Til og med deres egen diagnose på min side fungerer ikke. Sønnen min gamer, og er avhengig av stabil linje når han gamer online. Dette funker ikke! Etter å ha forsøkt en stund med mitt eget utstyr, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det fungerte med utstyret HomeNet har levert. Routeren her er låst til 192.168.1.1-255, noe som betyr at jeg må endre IP på alt av mitt utstyr. Det er heller ikke mulig å koble seg på routeren for å endre annet enn navnet på trådløst nett og passord. TOTALT UBRUKELIG. Fortsatt så kan vi ikke lese artikler i nettaviser på mobilen. Det kan ta opp til to minutter å laste inn en enkel artikkel, etter at vi har skrudd Wifi av/på på mobilen. Samme skjer hvis vi skal sjekke epost, ingen epost lastes ned før vi har skrudd Wifi av/på på pc. (Dette gjelder både pc og Apple) Bare det at dere ikke har en epostadresse dere kan ta imot klager osv. viser hvor useriøs bedrift dere er. Best om du ringer, skriver dere, det har jeg forsøkt i flere uker nå! Kanskje på tide at folk får vite hvor dårlig service og fibertjeneste dere faktisk leverer!
Hei Thomas! Dette hørtes ikke bra ut. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Med det sagt kan du ta kontakt med oss per mail på [email protected], vi har også en egen klageavdeling i vår bedrift, så dette stemmer ikke. Vennlig hilsen Karina | HomeNet
Har vært kunde av homenet i noen måneder nå og har hatet hvert eneste sekund. For det første kunne de bare tilby det tregeste nettet i min leilighet, som ikke er stor, men nettet er treigt uansett hvor nærme routeren jeg er. Utenom dette virker det som om alle på kundesenteret har blitt opplært i å virke så behjelpelige som mulig for så å nekte å følge opp noe som helst. Og jeg har spurt om hjelp til alt ifra abonementspørsmål til fakturabehandling. Hver eneste gang svarer de blide og hyggelige i telefonen og sier at «jada, du skal selvfølgelig få all hjelpen du trenger.» sekundet du legger på er det hele glemt, de tar ikke kontakt med deg med mindre du purrer på de og da må du gjerne starte alt på nytt med my kundebehandler. Gleder meg til å ikke være medlem her lenger, dessverre må jeg vente ut bindingstiden. Ikke gjør samme tabbe som meg.
Hei Kristin, Jeg ser dessverre ikke kjent med din sak, men vi ønsker gjerne å hjelpe dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer. Det skal ikke være slik du beskriver det nå, så jeg vil absolutt anbefaler deg å kontakte oss slik at vi får rettet opp i inntrykket du har fått. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net
Det var en del utfall det første året, men etter at de byttet ut utstyret sitt i området har det vært dønn stabilt i ett år nå uten utfall. Veldig fornøyd totalt sett med hastighet, kundeservice og pris!
Hei Bjarne, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig pris på! :-) Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net