Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Dårlig
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig internettleverandør

Omtale av  Lars

Har aldri opplevd maken til mer ustabilt nett. Ringer de ukentlig og ingenting skjer. Betaler for 100mbps, men ligger som regel på 5-14mbps...

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:56

Hei Lars, Leit å høre at du opplever problemer med linjen din. Når det kommer til hastighetsmålinger anbefaler vi å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/hastighetstest/. Her finner man masse nyttig informasjon som er grei å vite før man foretar en måling. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (3)

Elendig responstid på feil med fibernett

Omtale av  Jar

Fiber nede 2 ganger på samme uke. Uten internett og TV fra mandag kl 12.00 til onsdag 14.00. Så fra fredag kl 18 over helgen. Kundeservice opererer med 3-5 virkedager responstid (tid det tar før de sjekker tilbake til deg) så feil på bredbånd en fredag kveld tar fort mer enn en uke å fikse. Hvis tekniker må inn i leilighet tar det antagelig enda lenger tid. Har på toppen av det nå sittet mer en 20 min i telefonkø for å komme gjennom til kundeservice. Levert hastighet er også langt unna hva man kan forvente-de kommer med alle mulige forklaring på lav levert hastighet. Styr unna HomeNet hvis du har andre alternativer!

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:56

Hei Jar, Takk for ærlig tilbakemelding. Vanlig behandlingstid på innmeldt sak er 1-3 virkedager. Dersom det må sendes ut en montør kan dette ta noe lengre tid. Vi forstår at det er frustrerende å være uten internett, men kan forsikre deg om at saken din vil bli løst så fort som mulig. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (2)

Helt for jævlig dårlig nett !!

Omtale av  Åge

Møkka firma, frekke ansatte !! Tar 2 uker før montør kommer og skal fikser nettet. Hjelper lite at de kommer for det faller ut etter noen dager !! Kundeservice har bare kunnskap om og slå av og på nettet!! Slutt og kommenter innlegg her inne og bruk heller tiden der dere burde bruke den !!! J*** kjeltringer!!

Svar fra HomeNet
08.12.2020 08:54

Hei Åge, Dette hørtes jo ikke bra ut... Det er leit dersom du har en slik oppfatning av vår kundeservice. Vi takker for ærlig tilbakemelding og tar selvfølgelig med oss dette videre. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Minner om piratvirksomhet

Omtale av  Ole

1. De lover ting de ikke kan holde, tvinger gjennom kontraktsskriving, og når det til slutt blir klart at de ikke kan levere nett, krever de likevel at du overholder abonnementet du har undertegnet, evt et gebyr på 18000(!)... Dette gjelder installasjon av fiber. 2. Når de graver fiber, gjør de dette i HAGEN til beboerne, altså på privat grunn, UTEN å høre med grunneier om dette først. Dette er da ikke fiber som går til huset, men hovedkabel i gaten. LIGG LANGT UNNA

Svar fra HomeNet
03.12.2020 11:22

Hei, Vi prøver så godt vi kan å overholde de datoer vi går ut med når det kommer til leveranse av nett, og vi skal heller ikke tvinge igjennom noe kontraktskriving. Man står helt fritt til å tegne avtale med oss som vi leverer nett i ditt ommrådet eller om vi planlegger å bygge ut til ditt ommrådet. Om det er slik at vi ikke kan levere til deg så er man da ikke bundet av noe avtale på fiberutgygging. Gebyret du snakker om kan være gebyret man kan få om man tegner avtale og gå ut av den avtalen etter angrefristen har gått ut i ommrådet som er i salgs og/eller utbyggingsfasen. Men dette ligger 9000 kr. Vi graver normalt ikke på privat tomt, dette gjøres normalt av kundene våre som en del av egeninnsatsen, normalt graver vi til din tomtegrense også graver man selv videre inn. Men om det er noe som er uklart eller noe som har blitt gjort feil er det bare å ta kontakt med oss slik at vi kan få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)

Forferdelig tid på feilretting

Omtale av  Lars

Har nå vært uten nett i 6 dager. Feil ble meldt inn til HomeNet på søndag, og på nytt på mandag. Ga da også beskjed om at det så ut til å være modemet som vår gåent. Men HomeNet brukte uansett to dager i sin egen teknisk avdeling, før de tirsdag ettermiddag sendte sak til montør, som skulle kontakte meg. Har nå ventet tre dager, uten å høre noe fra montør, og er i ferd med å gå inn i en ny helg uten internett. Siste unnskyldning til HomeNet går på Covid-19-situasjonen, og økt bruk av hjemmekontor. Kan ha forståelse for at dette påvirker pågangen etter teknisk kundestøtte, men ser ingen logikk i at det skal føre til flere fysiske reparasjoner/feilrettinger. Ser fram til at Telenor leverer fiber i området.

Svar fra HomeNet
03.12.2020 11:21

Hei, Dette høres ikke helt unormalt ut, men jeg er enig at det begynner å bli noen dager. Anbefaler at du tar kontakt med oss slik at vi kan sjekke status på saken din. Det er normalt 1-2 virkedager ventetid på vår teknisk 2.linje og det samme gjelder normalt når den sendes videre til montørselskapet. Men det er bare å ta kontakt så kan vi få sjekket statusen. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (2)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna!

Omtale av  Simen

Forferdelig kundeservice. Frekke kundebehandlere. Bindingstid når du skriver avtale, bindingstid om du flytter avtalen over på noen andre. Vi fikk 12 nye måneder med bindingstid etter at vi flyttet abonnementet fra kjæresten min over på meg. Ingen andre leverandører med respekt for segselv gjør slikt. Styr unna! De er kun ute etter å ta pengene dine. I tillegg hadde vi store problemer med ustabilt bredbånd. Vi ble veldig fornøyde etter at vi byttet.

Svar fra HomeNet
02.12.2020 13:44

4663 Hei Simen, Meget leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Vi brenner for kundeservice og ønsker alltid å hjelpe våre kunder. Håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden, og håper du tar kontakt dersom du skulle ha noen spørsmål rundt avtalen du har hatt med oss. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (2)

Bra nett men kanskje litt høy ping

Omtale av  John

Har vært veldig fornøyd med fiber de siste 2 årene, Har bare hatt problemer med nettet en gang og da var det bare en kjapp telefonsamtale til kundeservice og de fikset problemet (feil på deres side). Men som tittelen sier så er kanskje ping tiden litt høyere en jeg var vant med. gikk fra ADSL linje fra Telenor med 2ms ping tid 25/5 hastighet til 27ms ping tid 1000/1000 hastighet. Så merker det litt når jeg spiller multiplayer online spill. Men eller jeg strålende fornøyd med Homenet sit Fibernet.

Svar fra HomeNet
23.11.2020 08:27

Hei John, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd. Vi setter stor pris på din tilbakemelding, og tar naturligvis med oss dette internet, slik at vi kan bli bedre. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener
Har ikke tilegnet profilen
HomeNet deltar ikke på Bytt.no

HomeNet har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
HomeNet besvarer ikke omtaler

HomeNet har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
HomeNet henter ikke inn tilbakemeldinger

HomeNet benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR