⚠️ BLAKK WEEK
SPAR OPPTIL 20.000 KR
BLAKK WEEK ⚠️
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
NextGenTel
3.2
2 196 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 196 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 196 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
978
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nytt lavmål.

Omtale av  Ola

Har desverre vært nextgentel kunde i 2 år. Jeg betaler for 20mbs opp og ned men får som regel en hastighet fra 120kbs til 500kbs. det er ikke helt innafor spør du meg. når jeg skriver dette nå har jeg ukens rekord hastighet på hele 217.13 kbs. Så hvis du har lyst til å miste internett 5-8 ganger om dagen, ikke streame noe i mer en 240p med masse buffer. kjempe fan av selvpining eller få en tennåring til å bli ganske amper når han blir kobblet fra videospillene, så kan jeg anbefale nextgentel på det sterkeste. for min del bytter jeg til en annen levrandør, for det kan neppe bli like dårlig som dette. Ta dere sammen!

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uten nett i 12 dager

Omtale av  Mari

Vært uten nett i 12 dager. Kundeservice virker hyggelige men gir stadig nye frister for når det skal fikses, som ikke innfris. Får ikke datapakker til mobil eller mobilt bredbånd i mellomtiden. Leser på Google at mange har hatt samme problem. Stadig brudd på Internett og dårlig hastighet. Anbefales ikke, og er ikke billig i forhold til kvalitet.

Eneste forskjellen på ICE og NextGenTel er prisen men begge leverer Norges dårligste nett.

Omtale av  Emmanuel

Gjør deg selv en tjeneste og ikke bestill fra disse.

Lynforbanna

Omtale av  Sissel M. A

Har ringt, skrevet på Chat, ringt igjen, Chat igjen. Ingen respons på noen av mine henvendelser. Blir lynforbanna.

Svar fra NextGenTel
12.10.2020 14:51

Hei Sissel, Ventetiden på telefon for tiden er ikke akseptabel og noe vi jobber med å bedre. Ventetiden på chat skal derimot være betraktelig kortere og vi anbefaler at du forsøker der. Alternativt har vi MinSide-appen hvor du kan gjøre mye på egen hånd, eller opprette en sak til oss. Hilsen Samuel i NextGenTel

Varierende hastighet, og elendig kundeservice.

Omtale av  Tor

Har dessverre valgt NexGenTel som leverandør, veldig varierende hastighet. Har forsøkt å kontakte kundeservice, får beskjed om 20 minutter ventetid, men ga opp etter 95 minutter i telefon. Neste forsøk beskjed om 5 min ventetid, gav opp etter 40 minutter i telefon. Har forsøkt chat uten resultat. Hvordan kan disse ha konsesjon??

Svar fra NextGenTel
09.10.2020 08:30

Hei Tor. Det kan dessverre være litt ventetid på telefon, men chat har ofte kort ventetid. Usikker på hva som har skjedd med tanke på at du skriver forsøkt chat uten resultat. Hvis du gir det et forsøk til, så vil jeg tro at du skal få hjelp fra kundeservicen vår. Hilsen Christian i NextGenTel

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fornøyd

Omtale av  Jon

Har hatt Nextgentel i nesten 10 år med adsl, og har også samtidig hatt et dsl abonnoment nummer 2 fra andre leverandører, og samtlig har ikke vært nær like stabil som Nextgentel. Mens andre leverandører gikk ned, forble NGT oppe. Dette satt jeg stor pris på. Har aldri hatt noe problemer med kundeservice heller, skjønt har jeg hatt veldig lite behov for å kontakte kundeservice.

Svar fra NextGenTel
29.09.2020 14:10

Hei Jon. Takk for din tilbakemelding, veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss. Hilsen Christian i NextGenTel

Styr så langt unna dere bare kan komme.

Omtale av  Marius H

Jeg ble vel kunde for 1 -2 år siden hos ngt, og alt gikk helt smertefritt i starten. Helt til jeg begynte å rote meg borti fasttelefon, TV, Fast-IP du kan si mer eller mindre full pakke noe de kunne tjent på. Men det tok ikke lengre enn bare noen uker etter at jeg hadde fått oppkoblet fasttelefon før den var helt død. Jeg tok kontakt med ngt sin kundeservice via facebook for å høre hva som hadde skjedd. Det ble opprettet en sak på det, men jeg hørte aldri noe tilbake fra de. Det gikk uker og dager, og jeg purret på ngt sin kundeservice stadig, men de kom hele tiden med unnskyldninger om problemer og bla bla bla! Helt til jeg begynner å klager over dårlig service osv, da kommer de opp med en løsning om at jeg må over til en annen leverandør som også eiers av de. Jeg synes sånn sett at det var en syk løsning på ett problem, siden hadde dette vært en anen leverandør, så hadde de heller fikset det. Ok ting løste seg der etter mye om og men og litt sinte klager fra meg. Så kommer vi til 2019 rett før julen velger jeg å bestille TV tjeneste fra NextGenTel. Og her vi er på'an med akkurat det samme her som sist. Jeg gikk i mnd vis å ventet på at dette skulle bli levert eller bli aktiv, men hørte aldri noe fra de. Jeg tok igjen kontakt med kundeservice på facebook for å etterlyser hvor TV tjenesten min blir av. NextGenTel kommer akkurat med like dårlige unnskyldninger her bare enda VÆRE! Denne gang var det ordre som blokkere bestillingen min, og her også ble det oppprettet en sak på problemet. Men det gikk mnd og uker og jeg hørte heller aldri noe fra de. Jeg begynte å klage, men ting ble ikke løst, og jeg ga så og si i slutten helt opp hele tv tjenesten dems. Da det hadde godt over noen (nesten 1 år) så kommer det melding om at utstyr er på vei til meg. Da viser det seg at de endelig hadde fått fikset dette med TV også. Men tenk at det tok over 1 år nesten før NextGenTel klarte å levere dette. Vel vel greit nok. Vi er nå på fast IP som jeg la inn en bestilling gjorde vel dette sammen med TV tjensten egt, men det var akkurat samme problem her også med fast-IP bare at denne ble aldri levert enda til hvor mye jeg kontaktet NextGenTel sin kundeservice. Fast-IP ble etter ett år kansellert på grunn de klarte ikke levere det. De satte opp purrestopp i systemet slik at jeg ikke får inkassovarsel,purringer eller noe som helst av dette. Jeg gadd ikke betale fordi var ikke fornøyd etter alt den elendige servicen jeg hadde fått hos de. Nå i 2020 ligger vi på ett beløp på 7500 kr som jeg ville ha en liten reduksjon etter som jeg er FERDIG MED NEXTGENTEL FOR GODT, men tror du ikke at de kom med grunnlag for å ikke gi noe reduksjon på det. Jeg mener at de bør gi noe tilbake til en kunde som venter såpass lenge på en TV tjeneste og har fått såpass dårlig service noe reduksjon i det minste når han/hun forlater NextGenTel.Reklamasjonsavdelingen til NextGenTel er noe av dårligeste jeg har vært borti noen sinne. Svarte ikke på de spørsmålene jeg ga eller ville ha svar på, skylder på at det gjelder bredbånd og TV, og dermed hadde jeg ikke rett på noe av dette. Kommer at de kan ikke behandle min oppsigelse på faktura på grunn av de aldri fikk kontakt med meg over telefon, enda til jeg forklare at det finnes e-post her i verden dersom det står oppgitt feil telefonnummer. Jeg synes i det minste jeg kunne fått noe reduksjon på beløpet ettersom jeg ikke har vært fornøyd, og kundeservice har ikke akkurat vært helt på topp heller + ventet jeg nesten ett år på en tjeneste. Og her synes jeg NextGenTel burde gitt noe reduksjon som ett plaster på såre.

Svar fra NextGenTel
22.09.2020 13:44

Hei Marius, Jeg kjenner til saken din og som du gjerne har fått høre flere ganger skylles feilen du har opplevd en feil i systemet vårt - og vi har naturligvis ingenting å vinne på å ikke levere IP-telefoni til avtalt tidspunkt. Jeg beklager feilen som har skjedd, jeg ser vi har kommet til en minnelig løsning etter du skrev denne anmeldelsen og jeg håper du er fornøyd med resultatet. Hilsen Samuel i NextGenTel

NextGenTel har 2 196 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR