NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde oppstartproblem med ruter.Viste seg at den ikke var satt i riktig modus fra leverandøren.Ble rettet når vi etterhvert fikk kontakt med servicesenter.
Kunne sent montør for å sjekke feilene fått den rettet opp next gentel har overtatt linjene til telenor.
Oversiktlig og enkel app. Lite inkludert i månedsprisen, noe dyrt i forhold til konkurrenter. Vurderer å bytte da konkurrentene kan tilby høyere hastighet og streaming inkludert. Når man kjører speedtester så klarer man sjelden å oppnå betalt hastighet, selv med ruter bra plassert og forsterker. Stort sett helt ok tilfreds med nextgentel, men ikke noe wow faktor.
14 dager siden innstallasjon. Bokser var ikke tilsendt når mo tører var her så det måtte vi vente en uke på. Nå er det gått enda en uke og vi har fremdeles ikke nett… først var ikke linjen åpnet, så har de ikke kontakt med ruter. Rekning har de sendt da… 😝
Tok flere dager å komme i kontakt med de pga chatten alltid logget seg ut og de ikke tok telefonen. Kunne trykke en tast for å bli ringt opp igjen, men det skjedde ikke. De informerer forskjellig ut fra hvem man prater med og ønsker ikke finne en løsning for kunden. Må ut med flere tusen nå fordi jeg er nødt til å si opp abonnementet pga flytting, men hadde opprinnelig ønske om å flytte abonnementet med meg. (Måtte uansett betale bruddgebyr, men det opplyste de ingenting om på første samtale). De kunne ikke levere nett på ny adresse, likevel ble det min konsekvens. Styr unna og ikke bind dere til noen ting. Pengene rår!
Så langt har nettet fungert fint, men det tok 4 måneder fra bestilling til nettet var installert og brukbart.
Jeg ble lovet av selger at det var plug and play. Det viser seg å ikke være tilfelle. Må fortsatt benytte gammelt utstyr. Kundeservice og support er i beste fall mangelfull. Så foreløpig karakter stryk. Dessverre