NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
14 dager siden innstallasjon. Bokser var ikke tilsendt når mo tører var her så det måtte vi vente en uke på. Nå er det gått enda en uke og vi har fremdeles ikke nett… først var ikke linjen åpnet, så har de ikke kontakt med ruter. Rekning har de sendt da… 😝
Tok flere dager å komme i kontakt med de pga chatten alltid logget seg ut og de ikke tok telefonen. Kunne trykke en tast for å bli ringt opp igjen, men det skjedde ikke. De informerer forskjellig ut fra hvem man prater med og ønsker ikke finne en løsning for kunden. Må ut med flere tusen nå fordi jeg er nødt til å si opp abonnementet pga flytting, men hadde opprinnelig ønske om å flytte abonnementet med meg. (Måtte uansett betale bruddgebyr, men det opplyste de ingenting om på første samtale). De kunne ikke levere nett på ny adresse, likevel ble det min konsekvens. Styr unna og ikke bind dere til noen ting. Pengene rår!
Så langt har nettet fungert fint, men det tok 4 måneder fra bestilling til nettet var installert og brukbart.
Jeg ble lovet av selger at det var plug and play. Det viser seg å ikke være tilfelle. Må fortsatt benytte gammelt utstyr. Kundeservice og support er i beste fall mangelfull. Så foreløpig karakter stryk. Dessverre
Hurtig oppkobling hjemme. Problemfritt overgang fra gammel leverandør
Har ingenting nevneverdig å klage over. Nettet funker bra å er stabilt. Ikke hatt noen problemer så langt, så er fornøyd til nå.
Knotete å komme igang, først fikk jeg ruter og tv boks rett før pinse men IKKE hentekoder så de ble liggende til over pinse, så ser jeg tv er fakturert før de engang har SENDT tv boksen, rikstv kobler ikke at tv kan virke bedre MED internett aktivt. Så da alt skulle være koblet opp får jeg null livstegn og hele dagen ikke svar fra support. Hele natten uten nett, neste dag finner de ut at heimgard mesh ruter er steindød og må byttes 3 dager etter får jeg ny ruter som virker. Utrolig mye knot med registrering og verifisering for alle ledd , minside og, spesielt reg tv boks, innen du finner første program har du kastet opp og orker ikke tenke på tv engang, bare marerittet for å programmere alt inn manuelt og verifisere igjen og igjen og feilmeldinger som ingen vil hjelpe med. Omtrent umulig å komme i kontakt med noen form for support. Og alt må foregå med sms til telefon. superfestlig får de som får nytt nummer og må gjennom samme mareritt for å få nytt tlf nr registrert istedetfor ett simpelt login / passord. På ngt sine sider finner jeg ut de har sendt FEIL passord for ruter login. Og alle henvendelser blir man sittende i beste fall hele dagen i tlf og høre på at man kan løse ALT selv på min side. Spesielt givende å høre på når 80% av henvendelsene gjelder at man ikke kommer inn på min side og dermed ikke kan sende melding om feilen. Burde ikke ta mange dager uten hjelp for å komme igang. Telenor var langt lettere , da plugget man boksene inn og var på nett og dessuten kunne forholde seg til ett firma for tv og internett. Selve nettet later til å være ok men kundesupport er bortimot umulig å finne spor av.