⚠️
Blakk Week på
strøm mobil bredbånd forsikring lån
Spar opptil 20 000 kr
Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2024
NextGenTel
3.2
2 200 verifiserte omtaler

NextGenTel omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.2
Middels
2 200 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#4
Utmerket
NextGenTel er rangert
#4 av 67 fiberleverandørerer
37%
Dårlig
37% anbefaler NextGenTel
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 2 200 omtaler om NextGenTel

FILTRER OMTALER
463
334
227
194
982
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel
NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no

Elendig

Omtale av  Bananmann

Har aldri hatt dårligere nett, og kundeservicen er EKSTREMT dårlig. STYR UNNA.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Skjer ingen ting

Omtale av  Twix

Finner ingen positive ting med det selskapet. Har vært uten nett i en uke og dem skriver 5 dager på å fikse feil. Nå må jeg i følge sms i går vente i 3 dager til.

Elendig, styr unna!!

Omtale av  Torkil A

Umulig å komme i kontakt med kundeservice. Sier de har sendt meg en faktura på mail. Kan ikke se den noen steder. Vil bare at man skal ringe det 5-sifrede nr. som koster en formue og hvor du aldri kommer fram.

Verste 'kundeservice' jeg noensinne har vært borti

Omtale av  Norunn

Helt ubrukelig kundeservice. Umulig å komme i kontakt med, når man endelig får snakket med noen, klarer de ikke ordne opp. Jeg har prøvd i 1 1/2 måned å få endret faktureringen til månedlig, noe som er alt for vanskelig tydeligvis. Så nå har de sperret mobilabonnementet mitt! Som er betalt! Styr langt unna dette selskapet. De er også mye dyrere enn andre.

Dette er ikke et seriøst selskap!

Omtale av  Tor H. L

Ønsker ikke NextGenTel at kundene deres skal kunne komme i kontakt med dem? Jeg ble kontaktet av NextGenTel etter å benyttet meg av Flytteportalen.no, da jeg skulle melde flytting tidligere i høst. (jeg hadde krysset av for at jeg ønsket tilbud fra leverandører av internett) Da jeg ble kontaktet, spurte jeg om det ikke var mulig å få fiber på min nye adresse. Svaret var at det ikke var mulig. Jeg takket derfor ja til deres tilbud på raskeste ADSL. Ikke mange dager etter snakket jeg med forrige huseier, og fikk da greie på at det var fult mulig å få internett med fiber på min adresse. Riktignok ikke fra NextGenTel, men flere andre leverandører, bl.a. Altibox, kunne tilby dette. Jeg følte meg ført bak lyset, og ville forsøke å komme i kontakt med NextGenTel, for å få stoppet avtalen som var inngått, men det skulle vise seg nokså umulig. På NextGenTel sin hjemmeside skal man kunne gå inn på MIN SIDE, for å kunne administrere abonnement osv. Det hjelper ikke mye, så lenge det brukernavnet jeg har fått tildelt ikke fungerer. Kundenummer hadde jeg heller ikke fått tilsendt på dette tidspunktet, så min eneste mulighet for å komme i kontakt med NextGenTel var å forsøke å ringe. Alle som har forsøkt det, vet jo hvor godt det fungerer. Vel, jeg hadde ikke tid til å sitte timesvis og vente i kø, så dette ga jeg ganske enkelt opp! Jeg valgte heller å fylle ut det angreskjemaet som jeg hadde fått, sammen med en bekreftelses-mail. Dette skjemaet ble datert og signert 4 dager etter inngåelsen av avtalen, og ble sendt til oppgitt adresse i Bergen samme dag. Jeg håpet at saken nå var ute av verden, men så var selvsagt ikke tilfelle. NextGenTel fortsatte med å sende meg informasjon, om at utstyret nå var sendt, og at jeg kunne regne med at montør vil være hos meg på en angitt dato. Montøren skulle ta kontakt med meg pr tlf. dagen føre for å avtale nærmere. (I alt som ble sendt ut var det passet nøye på at jeg ikke kunne få mulighet til å svare på noe, hverken med en e-post, eller et telefonnummer) Jeg fikk etterhvert melding om at pakken var ankommet post i butikk der jeg bor. 3 sms varsel ble sendt om det. Men jeg valgte å ikke hente noe, siden forsendelsen automatisk ville returneres dersom jeg ikke hentet innen en viss dato. Datoen for avtalte montering har nå kommet og gått, og jeg har ikke blitt kontaktet av noen montør. Jeg regnet derfor med at saken nå var opp og avgjort, siden jeg hadde benyttet meg av angreretten min i god tid innenfor tidsfristen. Stor er derfor overraskelsen i dag, når jeg plutselig får en faktura fra NextGenTel inn i e-posten min.. Fakturadato og betalingsdato er identisk, og den er satt til i går.. De fakturer meg her bl.a for; Linjeleie, ruterleie, og shipping.. NextGenTel prestere her altså å sende meg en faktura på tjenester og utstyr som jeg ikke har fått. Jeg har riktignok bedt om det i utgangspunktet, men under falske premisser, og har dessuten benyttet meg av angreretten innenfor tidsfristen. Jeg forsøker på nytt å komme i kontakt med noen i NextGenTel, men igjen; De har gjort det så å si umulig å komme i kontakt på normale måter. Til og med Chatte-funksjonen krever en pålogging med et brukernavn og passord, noe som jeg ikke har! Noe av den dårligste kundebehandling jeg har opplevd på lenge! Dvs: Jeg kommer jo ikke i kontakt med NextGenTel, så det kan jo knapt kalles kundebehandling. Det siste i saken er at jeg nå har fått sendt de en mail, siden jeg fikk lokket fram en mail-adresse fra en som chattet på salgsavdelingen. Etter 2 uker har jeg også fått et svar. Her hevder de at de ikke har mottatt mitt angreskjema, (beleilig nok) Og at jeg dermed må betale det de har fakturert meg, og eventuelt si opp abonnementet. .. Jeg er nesten målløs....

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig

Omtale av  Sindre

Bestilte 10/5 bredbånd fra Nextgentel, det var kjempebra den første uken, de greide å levere 8 mbps. Etter det har det såvidt fungert. Helt nede på vanligvis 2 mbps. Routeren slår seg også av når den ønsker det selv. Vi fikk 3 mnd gratis som kompensasjon så det er greit det, men det går ikke å se på en serie på viaplay engang. Så nå blir de sagt opp!

Kundeservice en spøk

Omtale av  Brede

Min gamle ruter gikk i stykker. Nextgentel sender så først en feil ruter, jeg bruker halve dagen på å komme i kontakt med dem før jeg får svaret. De sender så en ny, jeg får knapt nok internettilgang og kundeservice ringer ikke tilbake. 2,5 timer å vente på tlf :) Chat er håpløst også. Nå blir det bytting.

NextGenTel har 2 200 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel mener

NextGenTel

Har tilegnet profilen
NextGenTel deltar på Bytt.no

NextGenTel har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
NextGenTel besvarer omtaler

NextGenTel har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
NextGenTel ønsker tilbakemeldinger

NextGenTel benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR