NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ba spesifikt om abonnement uten binding ved bestilling, da jeg skulle få fiber 2mnd etterpå og bare skulle ha noe i mellomtiden. Bestilte pakke på 10 mbs men fikk i realiteten 0,5-0,8 noe som var totalt ubrukelig. Sa opp internettet da jeg fikk fiber, og 1 mnd etterpå kom det bruddgebyr på nesten 2000 kr i posten. Har prøvd å diskutere fram og tilbake men kommer ingen vei da all kontakt hadde vert muntlig. Anbefaler alle å styre laangt unna denne svindelbedriften som lever på å lure folk.
Hei Kalle. Jeg beklager at du har hatt en uheldig opplevelse av oss. Alle nybestillinger medfører en bindingstid på 12 måneder som fremgår i ordrebekreftelsen. Angreretten gjelder 14 dager fra og med mottatt ordrebekreftelse. Dette er bransjestandard for internettleverandører og øvrige tjenesteytere. Bakgrunnen for dette er at når du bestiller et bredbåndsabonnement hos oss har vi betydelige kostnader knyttet til både reservasjon av linjen og oppkobling. Vi kan derfor ikke tilby kun et abonnement for en måned. I slike tilfeller anbefaler vi normalt sett mobilt bredbånd hos vårt datterselskap Telio. Mobilt bredbånd kan kjøpes uten bindingstid. Når hastigheten på linjen er lavere enn avtalt feilmeldes linjen til netteier så snart vi er gjort oppmerksom på feilen. Dette gjelder forøvrig kun dersom feilen skyldes feil på linjen, eller med ruteren og ikke forhold som internkabling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Etter 35 min i kø ga jeg opp. Makan til mangel på respekt! Jeg er fly forbanna.
Hei Ole. Vi har respekt for våre kunder og ønsker ikke at du skal måtte vente så lenge neste gang. Vi holder på med opplæring av flere nye ansatte og flere andre tiltak for å bedre ventetiden. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Linjen detter stadig ut. Maks hastighet ved normal drift er ca 1,5 Gbit/sek.
Hei Arve. Abonnementet ditt hos oss skal være stabilt og ikke dette ut slik du skriver. Eventuelle feil med linjen blir feilmeldt videre til netteier. Jeg håper at du tar kontakt med oss så skal vi hjelpe deg videre med feilen du opplever. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det var veldig god kundeservice og rask tilbakemelding.
Hei Abeba. Takk for tilbakemeldingen og de fine ordene. Det setter vi pris på! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Nå er tålmodigheten tatt slutt... Har hatt problemer med ruter i snart 3 mnd uten at noen inngrep har blitt tatt. Ringt en rekke ganger og blitt lovet både teknisk hjelp på døren samt nytt moden. Ringer i dag og viser seg at alt er kansellert. Dere har en siste sjanse på og få orden på dette, bytter leverandør til uken om ikke modemet har kommet. Den tekniske hjelpen dere tilbydde kan dere bare glemme. Tull, direkte løgn og en elendig behandling fra start! ORDNE OPP!!!
Hei Karle. Det er leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse av oss og det er så klart ikke noe vi ønsker. Vi lyger ikke ovenfor våre kunder, men det kan oppstå problemer i forbindelse med leveransen og det skal vi rette opp i. Takk for at du gir oss en sjanse til og jeg håper og tror at vi kan endre inntrykket ditt så snart tjenesten er levert. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har alltid fått god hjelp, men har hatt en del internettproblemer, men nå ser det ut til å ha fikset seg.
Hei Mathias. Godt å høre at problemet løste seg. Det er bare å ta kontakt om du mot formodning opplever noe problemer ved en senere anledning så skal vi få løst det også. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det er lenge siden det ble inngått avtale om tilknytning til fiber, avtalen er ikke blitt overholdt, og jeg har brukt ekstremt mye tid til å få kontakt med NGT for å prøve å finne ut hva som skjer, og i dag fikk jeg beskjed om at «denne installasjonen kan vi dessverre ikke utføre». Skal jeg starte helt på nytt med en annen leverandør, eller vil NGT omgående ordne opp i dette? Mine leieboere er mildt sagt fortvilet!!!
Hei Ottar. Jeg kjenner ikke til saken, eller årsaken til at installasjonen ikke kan utføres og hvorvidt dette skyldes forhold som burde vært avklart på forhånd. Jeg kan derimot si at vi på ingen måte ønsker å avvise bestillinger, eller være vanskelig med tanke på levering. Vi ønsker deg gjerne som kunde og at du skal være fornøyd med oss. Hva som skjer videre i saken din kan jeg heller ikke svare på uten å vite hva den gjelder. Her er det lurt at du tar kontakt med oss for å høre nærmere. Om ønskelig er vi ikke bare tilgjengelig over telefon, men også chat, sosiale medier og i vår NextGenTel-app. I NextGenTel-appen kan du også få full innsikt i saker og logger tilknyttet din bestilling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel