NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har alltid fått god hjelp, men har hatt en del internettproblemer, men nå ser det ut til å ha fikset seg.
Hei Mathias. Godt å høre at problemet løste seg. Det er bare å ta kontakt om du mot formodning opplever noe problemer ved en senere anledning så skal vi få løst det også. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Det er lenge siden det ble inngått avtale om tilknytning til fiber, avtalen er ikke blitt overholdt, og jeg har brukt ekstremt mye tid til å få kontakt med NGT for å prøve å finne ut hva som skjer, og i dag fikk jeg beskjed om at «denne installasjonen kan vi dessverre ikke utføre». Skal jeg starte helt på nytt med en annen leverandør, eller vil NGT omgående ordne opp i dette? Mine leieboere er mildt sagt fortvilet!!!
Hei Ottar. Jeg kjenner ikke til saken, eller årsaken til at installasjonen ikke kan utføres og hvorvidt dette skyldes forhold som burde vært avklart på forhånd. Jeg kan derimot si at vi på ingen måte ønsker å avvise bestillinger, eller være vanskelig med tanke på levering. Vi ønsker deg gjerne som kunde og at du skal være fornøyd med oss. Hva som skjer videre i saken din kan jeg heller ikke svare på uten å vite hva den gjelder. Her er det lurt at du tar kontakt med oss for å høre nærmere. Om ønskelig er vi ikke bare tilgjengelig over telefon, men også chat, sosiale medier og i vår NextGenTel-app. I NextGenTel-appen kan du også få full innsikt i saker og logger tilknyttet din bestilling. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Prøvde å få innstilling så raskt, men fikk ikke det. Ansattene som svarte meg var ikke hyggelig å snakke med kunden.
Hei Wassim. Jeg syns kollegene mine er svært hyggelige og hører stadig trivelige samtaler, men det er dumt å høre at du ikke syns det var hyggelig å snakke med konsulenten. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Nekter å overføre til annen operatør. Har prøvd 5 ganger uten resultat, nå er abonnementet sagt opp.
Hei Kjerstin. Nå er jeg ikke helt sikker på om jeg forstår det rett, men vi setter oss ikke på bakbena om du ønsker å bytte leverandør. Dette styres gjennom et statlig organ og det er strenge rutiner knyttet til dette. Ved overføring til en annen leverandør er det eksempelvis viktig at det er samme juridisk eier på gammelt og nytt abonnement, i likhet som om du bytter mobiloperatør. Ta gjerne kontakt med oss vedrørende årsaken til at overføringen din har blitt avvist. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Fryktelig dårlig håndtering når det oppstår problemer. Ingen kompensasjon og få. Har hatt store problemer med router som kobler seg ut og ustabil linje, og først når linja kobler seg helt ut gjør de noe med det. Var ikke hjelp å få samme hvor mange ganger jeg kontaktet dem.
Hei Lovise. Vi refunderer ved feil på linjen fra du meldte inn feilen til den er rettet. Ustabilitet kan skyldes flere forhold utenfor den fysiske linjen inn mot ruteren som problemer med den trådløse dekningen, internkabling eller manglende kapasitet etter ditt behov. Ta gjerne kontakt med oss igjen så er jeg trygg på at vi kan rette en eventuell linjefeil, eller gi tips til hva du kan gjøre for å bedre forholdet dersom det er utenfor vår kontroll. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Har utstyr i bestilling som er i prosess får jeg beskjed om. Får ikke svar på hvor lang tid denne "prosessen tar og om jeg får utstyret i morgen eller i uke 58.
Hei Andreas. Vi skal gi deg noe å forholde deg til vedrørende din bestilling og forventet leveringstid. Dersom du ikke fikk noe mer konkret enn dette ber jeg om at du tar kontakt med oss igjen. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel
Dårlig erfaring. Ikke den nødvendige hjelp jeg trengte. Vurderer nå å skifte til annen leverandør
Hei Steinbjørn. Dumt å høre at du vurderer å bytte. Dersom du opplever problemer med å motta innkommende e-poster gjennom Broadpark-tjenesten så kan du benytte webmail.broadpark.no hvor du får direkte tilgang til e-posten. Dersom du benytter en tredjepartsløsning som Windows Mail, Outlook eller ligenende har vi ikke mulighet til å løse dette for deg da det må gjøres fra din side. Vi har derimot gode veiledninger for dette på hjelpesidene våre. Du trenger kun å legge inn oppsettet på nytt: https://www.nextgentel.no/privat/hjelp/internett#entry1294 Det kan være jeg bommet på problemstillingen din her da det ikke er helt lett for meg å si hva det gjelder basert på anmeldelsen her. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel