NextGenTel opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ufattelig dårlig kundeservice, tror ikke de ansatte har kunnskap om det de skal tilby. Fikk tilbud om bredbånd 20 eller bredbånd 30, og han mente at bredbånd 20 ville være godt nok. Da dette viste seg å være ekstremt tregt tok jeg kontakt for å oppgradere, og fikk beskjed om at dette ikke var mulig i området jeg bodde i. Da hadde selvfølgelig også angreretten gått ut. Generelt har også internettet vært ustabilt og dårlig, og ikke fungert i perioder på opp til flere dager. Dette har det ikke vært noe kompensasjon for, og sakene jeg har opprettet i appen har de bare lukket uten å besvare, noe jeg opplever som ekstremt frekt. Vil absolutt ikke anbefale nextgentel. Ja det er billig, men du vil få raskere og mer stabilt nett av å dele mobildata med pcen, og å oppgradere til fri data på mobilen vil også være billigere. Hvis du absolutt må ha nextgentel så sørg for å få alle avtaler og tilbud skriftlig, selv om de sikkert vil finne en måte å lure deg der og.
Skikkelig dårlig dekning, nettet faller ut hele j***a tiden, aldri vært så misfornøyd! Døtrene mine bruker mobildata istedenfor nettet her hjemme for det funker så dårlig, enda vi har kjøpt en nettforsterker også!!! Går jeg 5 meter unna boksen så funker det dårlig, nettet faller ut hele tiden. søppel!!
Akkurat bytta tilbake til Telenor som vi hadde før Nextgentel. Ble dårlig informert om datoer som overganger ble på, ble mye styr der før vi fikk informasjonen vi måtte ha. Og så maser de på at de bil ha utstyret tilbake. Og koster 100kr for og sende den… Ble litt sjokkert! Trodde ikke det var vanlig?! Men tenker nå at den kan de få tilbake, og trenger nok ikke og tenke på sende oss en ny en i fremtiden!
Nextgentel øker prisene uten å varsle kundene. Vi inngikk en avtale der vi betalte 543 i mnd for 30mbps, de skrur opp prisen til 573 uten noe forvarsel. Vi er koblet til internett via internettkabel og ikke trådløs wifi her hjemme og likvel viser speedtest 15mbps i gjennomsnitt de siste 6 månedene av abonnementet vårt. Vi ringer kundeservice og ber om en forklaring og de sier at siden bredbåndet vårt fortsatt går på kobber måtte de skru opp prisen fordi ingen leverer internett gjennom kobber lenger. Selv om det vi faktisk ønsket å vite var hvorfor de ikke ga oss noen form for prisvarsel. Vi bor i en 70 kvm leilighet og en liten wifi boks dekker ikke engang vår lille leilighet. Jeg må koble meg til wifi boksen via kabel. Har hatt 10 ulike samtaler med 10 ulike ansatte med kundeservice og alle fremstår som om de ikke får nok opplæring på jobb. Jeg som kunde har mer kunnskap om internett enn de ansatte på Nextgentel. Kundeservice klarer ikke å kompensere for mangel på forklaring til hvorfor en wifi boks ikke kan dekke hele leilieheten på 70kvm, de ansatte har en nedlatende tone eller fremstår som de ikke kunne brydd seg mindre. Dessverre er det slik at de som bor i Oslo ring 1 ofte ikke har fiber og har nødt å velge gammeldags bredbånd som fortsatt går på kobber, det er ikke til å legge skjul på at det vi som går på kobber-bredbånd blir nedprioritert i de grader hos Nextgentel.
Jeg ble forespeilet opp mot 100 Mbps men mottar kun ca 40 Mbps. Jeg skal skifte ruter og håper dette enrer seg med det. Dårlig at ikke leverandør og montør ikke sørget for at ny ruter ble levert sammen med montasje av 5G-antenne.
Det går ikke an å snakke med noen der og hastigheten er ikke det som blir forespeilet. Alt i alt et MØKKA firma
My husband asked them to set up my mom’s internet speed while we rented out the apartment for a couple of months in her behalf. They did with no question, no authorization from my mom, even though it’s her name on the account. When we asked them to set it back down, they refused without her authorization. Makes sense right? We also asked them to email us the invoices because we did not have access to the mailbox. They agreed. Did they actually do it? Of course not. So the invoices went to inkasso. When we explained the situation to 3 different people, we finally got one to admit they made a mistake and she agreed to remove the extra fees for inkasso and sending the invoice in the mail. This was in March 2022. 2. May 2022, we get an email saying they are shutting off our internet completely. We didn’t get a warning they were doing so so that we had time to contact them and correct the situation. They just shut it off. 4th of May and we are still waiting for them to turn it back on. We are forced to use them through the apartment complex we live in. Their basic speed is covered in the monthly costs to the apartment association so it’s not like we weren’t paying them. We also paid the invoices for the increased speed, just not the extra fees incurred because of their mistakes. What the hell is this company doing? Stay away from them if you can.