Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Telenor prøver å konkurrere med Altibox og feiler på de fleste måter. Kort fortalt så er Telenor dyrere, samt de leverer en vesentlig dårlig TV tjeneste (T-we). De skal ha månedlig leie av alle bokser på toppen av alt. Hastighet leveres (350 Mbit) som forventet, men priser hadtigheten høyere enn Altibox sin 500 Mbit! Det virker for meg at Telenor ikke er vant til å konkurrere mot andre fiberleverandører. Vi trodde vi var heldig som har hus med 2 fiberkabler inn. Men den har ingen verdi når de overpriser seg til de grader.
Hatt telenor bredbånd i 6 år, blir dyrere og dyrere, men konkurrentene blir billigere. Tv+bredbånd koster 100kr mer enn kun bredbånd, ingen vil ha TV i 2021, i alle fall ikke en tv-boks eller t-we man må leie. Kundeservicen er lang ventetid på, og man må ringe flere ganger til forskjellige avdelinger om man har problemer, ingen snakker med hverandre hos telenor, de bare videresender deg.
Forferdelig kundehåndtering. Har hatt problemer med nettet, skulle få xmåneder fri bruk sa de til meg på tlf, samt gratis etablering på nye adressen jeg skulle flytte til. Jeg ble allikevel fakturert for alt og fikk beskjed i etterkant at jeg må påse å få alle tilbud skriftlig fra dem da de ikke kan ta ansvar for hva deres kundekonsulenter sier... Så ikke bare er det 1t venting for å prate med dem, men de har tydeligvis ingen tyngde i hva de sier. Jeg bytter leverandør helt klart, og etter mange andre dårlige opplevelser opp gjennom med dem kommer jeg til å fraråde alle på min vei å bruke Telenor. men denne tok kaken.
I går slo lynet ned her, og det gikk utover internett her hjemme som er levert av Telenor. Så jeg og min familie er uten Tv og internett. Det viser seg også at Telenor ikke begynner feilretting før 3’dje virkedag og det var ikke sikkert de rakk til det heller. Kundeservice viser ingen velvillighet til noen ting og sier bare at sånn er det. At Telenor ikke har noen på vakt i helger og helligdager er jo helt bak mål. Så anbefaler ikke Telenor til noen. Så de får 0 og stryk på alt fra meg/oss hvertfall.
Internettet er helt elendig etter Telenor skulle «fikse det». Det verste jeg har vert borti, hvorfor betale for noe så ikke funker? Hva som kan bli bedre er å faktisk gjøre slik at i internettet funker. Misfornøyd, har aldri hatt verre internett før. Anbefales ikke! Med mindre du vil betale for mye for noe som ikke funker.
Fryktelig dårlig. Ustabilt, faller ut ofte og lenge. Kundeservice er en vits. Om mulig anbefaler jeg alle å styre langt langt unna Telenor.
Skulle overta et abonnement i fra huseier i kollektivet vi bor i. Det viste seg å være særdeles vanskelig. Var i kontakt med 6-7 kundebehandlere som lovet forskjellige ting, ga forskjellige priser, løy om hvilket abonnement de kunne gi, svarte plutselige ikke på e-post, hadde hoven og arrogant tone på telefonen og som overhodet ikke var innstilt på god kundeservice. Det verste var følelsen av å måtte få hjelp av telefonselgere som ikke var ute etter og hjelpe, men å hefte vårt nye abonnement på deres egen provisjon. Oppsummert opplever jeg Telenors kundeservice til å ha totalt fravær av integritet, arbeidsmoral, empati, service og logikk. At de i tillegg monopoliserer i Norge gjør at de kan sammenlignes med Sovjetunionen eller kommunist-Kina.