Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har prøvd å få Telenor til å sjekke fiberen/boksene deres siden våren 2018. Konstante brudd på 2 min helt sporadisk som slår ut bredbåndet (jeg har kontakt med routeren), T-WE og IP-telefonen. Enten er alt vekke eller så er noe vekke. Alt startet med at Telenor gjorde om 60/60 linje til 100/100. Med 60/60 linjen greide de å levere 75/75....men med 100/100 og nå 150/150 er det helt sporadisk hva som blir levert. De har "pinget" fiberlinjen til min router (levert av Telenor) og da "fungerer" selvsagt alt ok og det er utstyret mitt sin feil. Kanskje de bør få litt selvinnsikt: SJEKK switchene rundt om i fibersystemet deres. Pleier å være en del "brente" deler der, som de ikke klarer å fange opp. Restart hjelper ikke på problemet, for det tar 5 min., men linjene er fine igjen oftest etter ett par minutter. Forstå det den som vil, men føler Telenor svikter totalt. Har ikke annet valg. Med annen leverandør må jeg fortsatt leve med fiber "s**ten" fra Telenor. Og ja, vi hadde Canal Digital fiber på annen adresse før, da virket alt 100%.
Bestilte mobilt hjemmebredbånd og ble lovet montør til antenne pga. dårlig dekning, men han kom ikke til avtalt tid og det er umulig å få en ny tid til tross for utallige henvendelser. Utrolig dårlig.
1. Det tar en evighet å komme frem til kundeservice. Når du endelig har kommet fram forklarer du problemet og blir satt over til en annen, og ventingen begynner på nytt. 2. De hoder ikke avtaler! Hadde avtale om montering av fiber i August nå er det 30.09. fremdeles ikke noe fiber.
Det er blitt en tradisjon å ringe klage på nettet som er nere ofte. Men er det oppe så er det maxs en persson som kan surfa på nettet dvs lese dagbladet eller vg. Å se på HBO det går ikke. Netflix som trenger vesentlig mindre tar laaangtid innen det kommer opp noe som helst. Kunde jag skulle jag har skiftet før lenge siden. Vi har ikke fiber vi har trådmatning til huset. Der er mye kjappare og bedre att surfa på telefonen med Phonero.
Bestilte TV og Bredbånd. Får først etter et montør har vært her beskjed om at hver utleierdel må betale eget abonnement. Dette står ikke klart på nettet noe sted. Dårlig med informasjon fra både Telenor og deres underleverandør OneCo networks, Deres underleverandør OneCo networks sa at de skulle installere 5 punkter på samme dag, men endte opp med å installere 1 på grunn av dårlig tidsplanlegging. Kundeservicen til Telenor legger også på når man ikke har løst saken ordentlig. Hastigheten vi bestilte var 300 mbps, men ikke uvanlig at den dropper ned til en tredjedel av dette før den går opp igjen.
Mistet fibernettet i en uke, fikk SMS om halv pris på neste faktura. Da neste regning kom, var det full pris. Måtte kontakte de for å minne dem om prisavslaget, virket som det ikke var registrert. Hadde heldigvis tatt vare på SMSen, henviste til datoen da jeg fikk den tilsendt. Min erfaring er: Stol ikke på Telenor.
Når kundeservicen spør meg om naboen har kjøpt ny mikrobølgeovn, og lurer på om kanskje det er problemet som gjør at jeg ikke får den hastigheten jeg betaler for. (300/300mb/s) Det er HODELØST! De økte for øvrig hastigheten min fra 250/250Mb/s uten å høre med meg først. Merker ingen endring på hastigheten min, kun på prisen på fakturaen min. Bytter gledelig til andre seriøse leverandører.