Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De lover deg ting de ikke klarer å holde! Lover at det skal ordne med feilen til den angitte datoen. Nå sitter jeg her uten internett i over 10 dager! Ringer dem for å høre om de kan gjøre noe med det, får igjen mang forskjellige svar fra inkompetente folk... Ringer og ringer for å fortelle at nå er det nok og jeg vurderer å si opp avtalen får svar igjen at de skal undersøke saken og at de ringer tilbake (noe som aldri skjer). Kommer aldri til å anbefale Telenor..
Faller ut av nett. ADSL forbindelse blir borte. Etter gjentatte episoder gir man nesten opp. Noe av problemet tror jeg er at feilene er periodiske, da hjelper det ikke å "overvåke" i noen timer. I tillegg, linjen ble oppgradert til 16mbit, men etter en tid kunne de ikke levere dette, så ble satt tilbake til 10mbit permanent. Flere hendelser etter dette også hvor de måtte "sette" ned farten for å få linjen stabil, for så å øke hastigheten gradvis opp til 10mbit igjen.
Nå er jeg lei av Telenor, dessverre er de den eneste leverandøren i området og jeg har valget mellom dem eller ikke å ikke ha internett. Som regel så går det bra, men en gang i blant (4-5 ganger i året) faller hastigheten fra 5MB/s til 150-200KB/s og da blir det slik i 2-3 uker hvor jeg stadig må ringe til Telenor å spørre hva som skjer, da får jeg varierende svar som "vi skal skru opp hastigheten, men det vil ta noen dager før den er på normalt nivå" og "Beklager, det er det høyeste hastigheten du kan få"... Tuller du med meg?! Når jeg vanligvis har 5MB/s så gir det ikke mening alt jeg nå maks kan få 200KB/s. Etter noen uker kommer jeg til en kompetent person som faktisk kan hjelpe meg, så er vi tilbake til vanlig nett i noen uker.
God kvalitet på utstyr og linjer, god hastighet. Leverer til avtalt tid. Pris er noe høy. Dvs. at de er i det øverste prissjiktet i forhold til konkurrenter. Konklusjon, betaler gjerne litt mer for kvalitet og oppetid. Enn så lenge det ikke er fiber tilgjengelig forblir jeg kunde.
Telenor er bra, intet mer å si. Raske til å svare, raske til å hjelpe, og alltid på nett garanti. Blir man uten nett ei helg, får man avslag på pris og i tillegg ekstra data til mobilt bredbånd. Telenor er for meg tryggheten og nesten like billige som de som skriker høyest om pris.
Skulle få koblet til 1.9-16. Etter 100 samtaler med Telenor har jeg ennå ikke fått fiber, men regninger får jeg. Elendig. Ikke kan de si når det forventes ordnet og ikke kan de slette regningene. Vær innstilt på en laaaaaang prosess.
Gode på kundeservice, nettet er stabilt og hastigheten god. Litt dyrt, men god verdi for pengene.