Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte Telenor i sommer, forsinkelse, nedetid og helt elendig kundeservice fulgte de første to måndene. Neste 4 måndene med tull på faktura... Pga den veldig dårlig kundeservice har jeg nå valgt å bytte til ett annet selskap.
Vi har bestilt fiber den 13 oktober og det tok lang tid før de finner igjen huset vårt i deres system selv om alt ligger allerede klar for kobling. Montør skulle komme tidspunkt innen 6 uker eller 4 dersom alt ligger allerede klar. tidspunkt ble endret hele tiden og nå utsatt til JANUAR!!! Telenor selv mente at det ikke går an at de skal få fikse det. HELT ELENDIG!
Nettet har vært nede her i over to uker, og Telenor svarer kun med tåkeprat. De nekter å gi skriftlig informasjon, hver gang jeg ber om det svarer de "ring oss". Når jeg ringer får jeg heller ikke konkret eller forpliktende informasjon, forskjellen er bare at Telenor slipper at det blir dokumentert. Alltid på nett-garantien er verdiløs, gir i praksis overhodet ingen garanti for noe annet enn at man kaster bort tiden.
Kontaktet Telenor sommer 2019 om at vi nærmet oss ferdigstilling av bolig(desember 19). Vi ønsket da et tilbud på fiber(rør og kabel ligger allerede til skap ute og det ligger rør inn til sikringskap), vi fikk et godt tilbud, men han sa at vi kunne vente med avtalen og ba meg ringe igjen i oktober. 10.oktober ringer jeg igjen, får samme tilbud men da finnes ikke adressen i systemet, så de må undersøke litt. To uker går uten svar, jeg ringer da å spør og får påstått at det ikke er gravd fiber til husvegg, jeg kontrer da med at jeg fysisk står å holder i røret med fiber, han tror ikke noe særlig på det men skal sende ut folk til å kontrollere. 2 nye uker går uten tilbakemelding, jeg ringe for status og da viser det seg at saken ligger hos prosjektavdelingen og da kan ikke kundeservice se fremgang og jeg får heller ikke noe telefonnummer fra den avdelingen.. Etter dette har jeg ringt ukentlig og de kommer med det samme svaret gang på gang.. Nå er det desember og 4 dager til innflytting og jeg har fremdeles ikke håp om fiber i 2019.. komisk og amatørmessig! Dessverre er Telenor eneste tilbyder av fiber her..
Hastigheten går ned til 2-4 Mbit av og til, satses for lite på utbygging av nett.
Syns man betaler for mye for dårlig hastighet. 20/2 med alt 650-, pr mnd.
Fikk selger på døra i juni 2018 og tegnet meg på fiber og fikk beskjed om at Høsten 2019 ville jeg ha fiber innlagt har siden september. Vært i kontakt med Netel/Telenor om å få ett gult rør som skal graves ned, vedkommende skulle sjekke opp men det kokte vel bort i kålen, så det blir ikke noe fiber før til Sommeren 2020. Er ingen som gidder og stå å grave ned kabel med spade i Desember og i snø og tæle, men abbonementet på det gamle internettet har økt noe voldsomt med 150 kr pr mnd så det er vel derfor de trenerer for å tjene ennå mere på oss. Spørsmålet er vel om jeg i det hele tatt gidder og grave ned røret som kabelen skal inn i.