Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Krevende kundeservice. Pakken solgt via Telenor selger på døra hjem. Ved raske problemer med TV signal, fikk vi høre at det var Eltel som var ansvarlig for kablingen i huset. Telenor med utstyret. Utallige gjennomganger med hjelperne på Telenor service. Aldri noe galt å finne med utstyret deres. Så kom Eltel, de sier det ikke er noe galt med deres kabling.. Vi sier; vi har jo ikke TV signaler og vet ikke hvorfor? Telenor nekter å ta helhetlig ansvar. Jeg har flere ganger kranglet og krevet det. Noen ganger møter en imøtekommende hjelpere.. som gjør alt de kan.. Mange ganger har bokser og router blitt byttet ut. Det har bedret seg.. En kabel var en gang med en klemme for stram! Oppdaget tilfeldig.. Bare trøbbel og utmattelse i hjelpen. Det har også vært problemer med at de og Canaldigital slo seg sammen.. Da ble jeg dobbeltfakturert.. og henvist frem og tilbake... Tv signaler ustabile... internett hakker og er treigt til tider.. 250/250 skulle holde sies det.. Nå virker det som om de ønsker jeg skal si opp. Har gjort det i dag.. Går tilbake til Rikstv og antennne .. Da var det aldri noen problemer... Fælt å måtte gjøre.. fordi vi hører at Fiber er fremtiden.. Vurderte annen leverandrør nå.. men ser at Nexgentel og Homenett viser til de samme erfaringene jeg har med Telenor.. Ingen finner feilen her.. og dette surret siden 2012.. har kostet meg enormt med kroner og forbannelse... Attpåtil er en kvinne over 60-- Føler også sterkt at det gjør at enkelte jyplinger bare avfeier en.. og egentlig bare er lettet over at en sier opp.. Hva ønsker du da svarte nr 4 idag, i den 7 far i huset virksomheten de har? Jeg ønsker bare å ha TV signaler som virker.. uten at jeg må stå på hue og feilsøkte bytte her og der.. hver gang det er noe problem.. At TV fryser og hakker, er ikke noe de kan gjøre noe med. Begynner å bli vant med det.. Nå har vi vært uten TV siden før pinsen.. I dag sa jeg opp.. Men vil ikke ha samme problemene som jeg hører andre har. Ønsker meg en leverandør som tar ansvar for leveransen. At den virker.. At kablingen er som den burde... og sjekker at alt er i orden.. Hvis ikke blir det antenne Tv for meg. Nå er jeg tvilsom til at noen leverandører tar det ansvaret jeg ønsker. Om ikke er det uaktuelt med alle de tilbakemeldingene jeg nå har lest. En av de fire i dag i Telenor. Sier at det er nytt utstyr. Som vil gjøre det lettere. Det har det vært en del av de årene siden 2012.. Kunne selvsagt sagt ja til å prøve det. Men tør ikke.. og har avbestilt.. Får bruke sommeren på å finne ut av ting. Har likevel nett tv, gjennom Telia mobilt bredbånd. Godt å ha når Telenor fiber er treigt og hakker. Kjempemisfornøyd i 7 år! Værste jeg har vært med på.. og så mye penger brukt på tøvet.. når vi hadde det bra på Rikstv.. og bredbånd fra Telenor.. Fiber er fremtiden sies det.. Hvorfor ikke hos oss? Ingen kan svare på det..
Får ikke oppgitte hastigheter på 10/1 men 5/0,3. De sier alltid de skal skru opp hastigheten, funker i 2 uker før nettet bare forsvinner og kommer til bake på 5/0,3. Linjen er godkjent for 20mbit. Det er bra Svorka kommer og legger fiber 100/100 til 40kr mer en Telenor skal ha for 5/0,3. Kommer aldri til og bruke Telenor mer.
Jeg hadde ADSL-internett fra NextGenTel. Jeg prøvde å bestille fibernett fra Telenor da de var ferdige med utbyggingen av fiber i mitt område og etter jeg fikk fiberkabelen i luftstrekk. Jeg prøvde i 10 dager å bestille fra Telenor via nettet men kommer alltid feilmelding (504 Gateway Time-out – The server didn’t respond). Etter jeg klarte å bestille, fikk jeg e-post fra dem 5 dager etter bestillingen som sier: Ordren vil ligge på vent hos oss til vi mottar en tilbakemelding fra deg fordi vi har et aktivt abonnement på adressen du har oppgitt. Hvis jeg svarer og gir tilbakemelding, så svarer de ikke meg. Hvis jeg ringer til Telenor, så du må høre 3 sanger til Justin Bieber og intet svar. Kanskje tenkte de om den forrige huseieren, men han solgte huset for ett år siden, og området hadde ikke fibernett, ... Dårlig kommunikasjon og dårlig kundeservice er roten til mye vondt. Hold deg unna ellers får du hjerteinfarkt.
Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.
Ved bestilling av bredbånd ble det avdekket linjebrudd på coax i nabolaget som Telenor nekter å reparere. De krever at kunde betaler for å skifte ut HELE kabelen over 3-tre eiendommer. UHØRT å akseptere! Treffer ny person hos kundeservice hver gang som må få repetert saken (8-10 henvendelser til nå og jeg STRYKER TELENOR som aktuell leverandør). UPERSONLIG og 0-NULL INTERESSE FOR KUNDEN. Takk for meg - TELENOR OVER OG UT!!!
Nettet faller ut i ny og ne. Utallige meldinger om utbedringer og stenging av nett. Mye mer å klage på, men gidder ikke en side om hva jeg er misfornøyd med. Nå har de også økt farten med 25Mb og regningen med 40 kr, noe jeg ikke trenger eller spurte om. Merker ikke forskjell om jeg har 50 eller 100Mb.
Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også