Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg hadde ADSL-internett fra NextGenTel. Jeg prøvde å bestille fibernett fra Telenor da de var ferdige med utbyggingen av fiber i mitt område og etter jeg fikk fiberkabelen i luftstrekk. Jeg prøvde i 10 dager å bestille fra Telenor via nettet men kommer alltid feilmelding (504 Gateway Time-out – The server didn’t respond). Etter jeg klarte å bestille, fikk jeg e-post fra dem 5 dager etter bestillingen som sier: Ordren vil ligge på vent hos oss til vi mottar en tilbakemelding fra deg fordi vi har et aktivt abonnement på adressen du har oppgitt. Hvis jeg svarer og gir tilbakemelding, så svarer de ikke meg. Hvis jeg ringer til Telenor, så du må høre 3 sanger til Justin Bieber og intet svar. Kanskje tenkte de om den forrige huseieren, men han solgte huset for ett år siden, og området hadde ikke fibernett, ... Dårlig kommunikasjon og dårlig kundeservice er roten til mye vondt. Hold deg unna ellers får du hjerteinfarkt.
Nettet er ustabilt og leverer ofte langt under minstekravet for det jeg betaler for. Da går det så tregt at jeg i praksis ikke har nett-tilgang. Kundeservice klarer ikke å gi en forklaring, men forsøker å selge dyrere løsninger framfor å rette feilen slik at jeg får det jeg betaler for. Men de klarer ikke å sende meg eventuelle tilbud på e-post, for e-postkonto har ikke Telenor, sier de. Seriøse firmaer i 2019 som ønsker tilfredse kunder, klarer vel å sende tilbud, bekreftelser og annet på e-post, vil jeg tro. Forklarer jeg problemet på chat, stenger de chat-en uten å svare på spørsmålet. De har flere ganger ment at feilen ligger hos meg, men det har den ikke gjort. Modemet har blitt byttet flere ganger fordi det ikke fungerer slik det skal. Ringer man den såkalte Telenoreksperten som til ca. 30 kroner minutte skal hjelpe med tekniske spørsmål, tar det lang tid (da betaler du jo mye) uten at de klarer å svare på enkle utfordringer. Best å finne en annen leverandør.
Ved bestilling av bredbånd ble det avdekket linjebrudd på coax i nabolaget som Telenor nekter å reparere. De krever at kunde betaler for å skifte ut HELE kabelen over 3-tre eiendommer. UHØRT å akseptere! Treffer ny person hos kundeservice hver gang som må få repetert saken (8-10 henvendelser til nå og jeg STRYKER TELENOR som aktuell leverandør). UPERSONLIG og 0-NULL INTERESSE FOR KUNDEN. Takk for meg - TELENOR OVER OG UT!!!
Nettet faller ut i ny og ne. Utallige meldinger om utbedringer og stenging av nett. Mye mer å klage på, men gidder ikke en side om hva jeg er misfornøyd med. Nå har de også økt farten med 25Mb og regningen med 40 kr, noe jeg ikke trenger eller spurte om. Merker ikke forskjell om jeg har 50 eller 100Mb.
Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også
Dårlig dialog med montør førte til at vi ikke fikk internett før 2 uker etter lovet oppstart. Mye rot med faktura. Ringt flere ganger til kundeservice uten å få svar/hjelp. Vil ikke anbefale bredbånd fra Telenor. Fikk ikke lovet hastighet.
I nærmere et halvt år har vi hatt ustabilt nett hvor det de siste par månende har vært omtrent fraværende. Vi ringer og ber dem om å fikse opp i dette, noe de sier de skal gjøre, i tillegg sier de at de skal kreditere fakturaen. Vi ser på dette som en selvfølge, da man ikke skal trenge å betale for en tjeneste som ikke fungerer. Dette oppleves som god service, helt til 4. gangen du ringer inn, da problemet fortsatt ikke er løst. Har fått melding av dems reperatør om at problemet er fikset to ganger, uten at det er blitt fikset. Fakturaene er heller ikke blitt kreditert som lovet, og når vi ringer sier de at dette ikke står oppført noe sted så vi er nødt til å betale før det blir inkasso. Når vi sier at internettet ikke fungerer sier de at det skal ha blitt fikset av dems reperatør; noe det selvsagt ikke er blitt, for da hadde vi vel ikke ringt?? Utrolig frustrerende. Telenor skryter av dems "Alltid på nett garanti", det er til å le av! Dette oppleves som svindel, og vi vil bytte vår nett leverandør innen kort tid.