Telenor Bredbånd opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Har vært stabilt i måndesvis og kundeservice er behjelpelig. Telenor bygget gratis ut fiber til nesten alle i Fana og er utrolig fornøyd med at de gjorde det. I forhold til nett i USA som er sykt ustabile og plaget av mye problemer så fungerer nettet fra Telenor så enormt mye bedre. Nettet i seg selv er dønn stabilt. Ruteren har ingenting med selve nettet å gjøre og hvis du opplever å ha forkorte rekkevidde eller noe, gjør som meg og kjøp et MESH nettverk og få veldig bra WiFi også
Dårlig dialog med montør førte til at vi ikke fikk internett før 2 uker etter lovet oppstart. Mye rot med faktura. Ringt flere ganger til kundeservice uten å få svar/hjelp. Vil ikke anbefale bredbånd fra Telenor. Fikk ikke lovet hastighet.
I nærmere et halvt år har vi hatt ustabilt nett hvor det de siste par månende har vært omtrent fraværende. Vi ringer og ber dem om å fikse opp i dette, noe de sier de skal gjøre, i tillegg sier de at de skal kreditere fakturaen. Vi ser på dette som en selvfølge, da man ikke skal trenge å betale for en tjeneste som ikke fungerer. Dette oppleves som god service, helt til 4. gangen du ringer inn, da problemet fortsatt ikke er løst. Har fått melding av dems reperatør om at problemet er fikset to ganger, uten at det er blitt fikset. Fakturaene er heller ikke blitt kreditert som lovet, og når vi ringer sier de at dette ikke står oppført noe sted så vi er nødt til å betale før det blir inkasso. Når vi sier at internettet ikke fungerer sier de at det skal ha blitt fikset av dems reperatør; noe det selvsagt ikke er blitt, for da hadde vi vel ikke ringt?? Utrolig frustrerende. Telenor skryter av dems "Alltid på nett garanti", det er til å le av! Dette oppleves som svindel, og vi vil bytte vår nett leverandør innen kort tid.
Hastigheten er bra, men det hjelper lite, når nettet er så kronisk ustabilt. Telenor kundeservice og teknikere kommer bare med bortforklaringer og evner/ønsker ikke å hjelpe.
Ustabil nett. Vi får mye mindre enn det vi betale for. Hver gang jeg måler på Nettfart får jeg 10 nedlasting og 3 opplasting. Vi betaler for 100 nedlasting og 20 opplasting. Useriøst... Tenkt å bytte ganske snart.
Vi har ikke hatt internett hjemme hos oss i 10 dager nå og kundeservicen tuller med oss hver gang vi ringer. Teknikker som kom til oss var helt håpløst og gjorde ingenting!
Selve produktet fungerer stort sett fint, hastigheten er som avtalt - men der stopper det. Hittil har det vært feil på hver eneste faktura jeg har mottatt. Ved avtaleinngåelse per telefon ble jeg lovet fri etablering, i tillegg til en fast rabatt hver måned. Kort tid etter mottok vi wifi-ruteren, som det viste seg ikke fungerte med trådløse signaler. Jeg sendte denne tilbake og mottok ny i posten etter noen dager. Den første fakturaen jeg mottok var på etableringsavgiften, som jeg var lovet per telefon at jeg slapp å betale... Neste faktura var for de tre første månedene, full pris - nok en gang avvik fra hva vi avtale ved etablering. På den forrige fakturaen hadde de klart å legge inn (nesten) riktig rabatt, men denne gangen hadde de klart kunststykket å legge inn 1000 kroner erstatningsgebyr for wifi-ruteren som ikke fungerte ved ankomst! Til slutt vil jeg si at det har ordnet seg hver gang, men jeg er svært misfornøyd med at jeg må ringe internett-leverandøren min hver gang jeg mottar faktura fordi de prøver å lure ekstra penger ut av meg. Jeg har hatt inntrykk av Telenor som en seriøs aktør, men der tok jeg tydeligvis feil...