Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
For en kundeservice! Vi hadde problemer med koplingen dekoder (altibox) og tv. Ringte til viken fiber og fikk svar etter < 1 min. Han gikk tolmodig gjennom flere sekvenser (ca 30 min) før han sa vi skulle få ny fjernkontroll. Den kom dagen etter! Jeg prøvde å pare den med tv/dekoder, men fikk det ikke helt til. Ringte viken fiber som (lørdag kl 16) svarte innen 1,5 min!!! Jeg fortalte hva jeg hadde gjort og han gikk gjennom (tålmodig og vennlig - jeg er 72 år) et par sekvenser (10 min) som ikke sto i brukerveiledningen - og det løste seg fullstendig!! Hvis problemet gjenoppsto skulle bi få ny dekoder. For en kundeservice, teknisk hjelp og vennlig tolmodighet!!
Får alltid svar når det er noe jeg lurer på. Fiberbredbåndet er veldig stabilt. Stopp eller feil skjer nesten aldri.
Fiber fra Viken Fiber og innhold fra Altibox. Bra: -Stabil og kjapp linje ut/inn fra huset og ingen bekymringer i tordenvær. -Kundeservice er veldig bra, med kjapp respons nesten hele døgnet, hele uka. -Ingen begrensninger på hvor mye man bruker nettet, i motsetning til med trådløst (5G) nett fra mobilselskapene. Dårlig: -Altfor dyrt uansett om man velger med eller uten tv-pakke. -Må også regne med å ha flere rutere enn bare hjemmesentralen man får med, hvis man har et vanlig hus og vil kjøre trådløst fordi det er begrenset hvor lang rekkevidde den har. -Hastigheten er bare mulig å velge 500/500 mbps eller 1000/1000 og begge deler er bortkastet kapasitet for folk flest - det er såklart kjekt akkurat når man skal laste ned oppdateringer til de største dataspillene eller til PCene, men til hverdags ville 50/50 vært mer enn godt nok, og vi er en familie på to voksne og to nesten voksne, tre av oss gamer og vi bruker alle hjemmekontor/digital skole, og konsumerer nok mer data enn de fleste... -Enkelte selgere vil også forsøke å argumentere med at lyd og bilde blir bedre om man velger 1000/1000 fremfor 500/500, men det er faktisk bare tull.
Fungerer helt supert, men må betale 5000kr for å fjerne fiber fra luft strekk til bakke, enda trekkerrør ligger klart, så det er eneste grunn til at jeg tenker på å bytte leverandør. Synes det er rart at viken fiber ikke er mere fleksible for å beholde eksisterende kunder, eventuelt tilbyr å legge om fiber fra luft til bakke mot binding av abbonemang
Veldig dårlig dekning og servise når man ta kontakt. Jeg holder på å finne en bedre leverandør for å bytte så fort det la seg å gjøre.
For dyrt siden jeg ikke trenger tv kanalene og kun internett kobling
Stor prisøkning bundet til Altibox som gir liten mening