Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
I forhold til Telia, 9/10. Var veldig fornøyd med stabilt nett og sjeldent problemer. Her har vi ustabilt nett og mister nett i flere timer grunnet «feil». Skjedd nå har jeg opplevd feil hos Telia omtrent 3 ganger så mye mer enn med Viken Fiber innenfor kortere tidsrom. Begeistrende at Norges største selskaper er så ille.
Har vært uten nett i 1 uke. Melder en onsdag morgen. Får mld torsdag om montør mandag. (virkedager). Juks. Fredag er 3 virkedager. De sier det er i orden tirsdag, men det er det ikke. De gidder ikke sjekke før de drar. Ny runde. 1 uke uten nett...
Vi bestilte fibernett gjennom Viken Fiber/Altibox den 3. juli, med løfte om installasjon av TV og internett innen en uke. Prosessen har dessverre vært preget av betydelig rot og forsinkelser. Vi har blitt henvist mellom ulike aktører som Netel og Nimbus på grunn av intern forvirring hos Viken Fiber/Altibox. Til tross for utallige telefonsamtaler og mye frem og tilbake i løpet av sommeren, ble fiberkablene til slutt installert. Nå har vi fått beskjed om at vi må vente ytterligere to uker før en montør kan komme den 27. august. Gjennom hele sommeren har vi flere ganger fått forsikringer om at problemet ville bli løst raskt, men nå har vi fått beskjed om at vi eventuelt kan bytte leverandør, noe som vil medføre en utsettelse av oppstartsdatoen med opptil 12 måneder. Dette er ekstra frustrerende siden vi har vært uten nett og TV med to barn i snart 1,5 måned. Hadde vi blitt informert om denne muligheten i juli, kunne vi valgt en annen leverandør, som Telenor, som kunne levert tjenester innen én uke. Dette har vært en svært skuffende opplevelse.
Litt pendlende internetadgang, men spesielt litt dyrt
Har fått merkbart dårlig wifi de siste månedene. Gradvis blitt værre og værre. Fikk tilbud om å leie utstyr for å fikse det. Synes det er litt frekt. Da dette er ett problem som har oppstått uten at det har skjedd noe som skulle tilsi ytre påvirkninger. Fikk da denne meldingen: Du kan forsøke en reset av sentralen ved å holde inne reset-knappen med en binders e.l i 20 sekunder, men dersom det ikke hjelper, så må jeg opplyse om at vi ikke garanterer trådløse signaler da disse kan bli påvirket av flere faktorer vi ikke kan gjøre noe med (avstand/fysiske hindringer/støy/ditt utstyr). Både hastighet og kvalitet kan derfor variere. Link til vilkår (se punkt 9.2), https://www.altibox.no/privat/kundeservice/vilkar/generelle-vilkar/ De tar altså ikke ansvar for dårlig wifi dekning.
Har ingen internett, og ingen fra kundeservice har forsøkt fikse det på 2 døgn
Synes det er alt for dyrt med over 800kr for en 150/150 linje