Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Viken Fiber
2.4
169 verifiserte omtaler

Viken Fiber omtaler og erfaringer

Positiv trend

Viken Fiber opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.4
Dårlig
169 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#63
Forferdelig
Viken Fiber er rangert
#63 av 67 fiberleverandørerer
22%
Dårlig
22% anbefaler Viken Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 169 omtaler om Viken Fiber

FILTRER OMTALER
21
14
25
33
76
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Viken Fiber
Viken Fiber har 169 verifiserte omtaler på Bytt.no

Stor fornøyd

Omtale av  Labib

I forhold til Telia, 9/10. Var veldig fornøyd med stabilt nett og sjeldent problemer. Her har vi ustabilt nett og mister nett i flere timer grunnet «feil». Skjedd nå har jeg opplevd feil hos Telia omtrent 3 ganger så mye mer enn med Viken Fiber innenfor kortere tidsrom. Begeistrende at Norges største selskaper er så ille.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Viken Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uten nett i 1 uke.

Omtale av  Øystein

Har vært uten nett i 1 uke. Melder en onsdag morgen. Får mld torsdag om montør mandag. (virkedager). Juks. Fredag er 3 virkedager. De sier det er i orden tirsdag, men det er det ikke. De gidder ikke sjekke før de drar. Ny runde. 1 uke uten nett...

"Langvarige forsinkelser og manglende kommunikasjon fra Viken Fiber/Altibox"

Omtale av  Nithan K

Vi bestilte fibernett gjennom Viken Fiber/Altibox den 3. juli, med løfte om installasjon av TV og internett innen en uke. Prosessen har dessverre vært preget av betydelig rot og forsinkelser. Vi har blitt henvist mellom ulike aktører som Netel og Nimbus på grunn av intern forvirring hos Viken Fiber/Altibox. Til tross for utallige telefonsamtaler og mye frem og tilbake i løpet av sommeren, ble fiberkablene til slutt installert. Nå har vi fått beskjed om at vi må vente ytterligere to uker før en montør kan komme den 27. august. Gjennom hele sommeren har vi flere ganger fått forsikringer om at problemet ville bli løst raskt, men nå har vi fått beskjed om at vi eventuelt kan bytte leverandør, noe som vil medføre en utsettelse av oppstartsdatoen med opptil 12 måneder. Dette er ekstra frustrerende siden vi har vært uten nett og TV med to barn i snart 1,5 måned. Hadde vi blitt informert om denne muligheten i juli, kunne vi valgt en annen leverandør, som Telenor, som kunne levert tjenester innen én uke. Dette har vært en svært skuffende opplevelse.

Bra, men dyrt

Omtale av  Mikael

Litt pendlende internetadgang, men spesielt litt dyrt

Ansvarsfraskrivelse

Omtale av  Michael

Har fått merkbart dårlig wifi de siste månedene. Gradvis blitt værre og værre. Fikk tilbud om å leie utstyr for å fikse det. Synes det er litt frekt. Da dette er ett problem som har oppstått uten at det har skjedd noe som skulle tilsi ytre påvirkninger. Fikk da denne meldingen: Du kan forsøke en reset av sentralen ved å holde inne reset-knappen med en binders e.l i 20 sekunder, men dersom det ikke hjelper, så må jeg opplyse om at vi ikke garanterer trådløse signaler da disse kan bli påvirket av flere faktorer vi ikke kan gjøre noe med (avstand/fysiske hindringer/støy/ditt utstyr). Både hastighet og kvalitet kan derfor variere. Link til vilkår (se punkt 9.2), https://www.altibox.no/privat/kundeservice/vilkar/generelle-vilkar/ De tar altså ikke ansvar for dårlig wifi dekning.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen internett

Omtale av  Ane

Har ingen internett, og ingen fra kundeservice har forsøkt fikse det på 2 døgn

Kostbart

Omtale av  Christopher S

Synes det er alt for dyrt med over 800kr for en 150/150 linje

Viken Fiber har 169 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Viken Fiber mener

Viken Fiber

Har ikke tilegnet profilen
Viken Fiber deltar ikke på Bytt.no

Viken Fiber har ikke tilegnet sin profil på Bytt.no for å besvare spørsmål, løse problemer eller vise takknemlighet til nye og eksisterende kunder.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no og dermed vise nye og eksisterende kunder at de bryr seg om tilbakemeldinger. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Viken Fiber besvarer ikke omtaler

Viken Fiber har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Viken Fiber henter ikke inn tilbakemeldinger

Viken Fiber benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR