Eika Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Prisen i Eika Forsikring er bra, men det hjelper lite når man må bruke forsikringen. Kjøpte et hus som hadde mus over alt i 2014. Dette gikk da på forrige eiers forsikring, - EIKA! Det hadde vært mus i hele huset (Sokkeletasje, hovedetasje og loft). På grunn av inn- og utlekting kunne de springe fritt over alt. Jeg fikk legeerklæring på at jeg ble syk av all museurinen som hadde bygd seg opp i huset i fra 1973 til 2014. Jeg får utbetalt 190 000 for å rive alle vegger, to himlinger, skifte all isolasjon og bygge opp alle vegger - finner dessverre ikke noen snekker som vil utføre jobben og koste alle materialene for denne summen. Har klaget seks ganger og fått to ulike takstmenn. Den siste takstmannen fra Østlandstakst skriver ting i rapporten som ikke stemmer og er rett og slett helt motbydelig i sine uttalelser. Jeg blir meget provosert når han hevder jeg har sagt ting jeg ikke har sagt. Man kunne blitt sykemeldt av mindre. Fælt at det skal være slik. Det er på grensen til psykisk terror og personangrep. Jeg er meget, meget skuffet over at man kan behandle andre mennesker på denne måten. Nå blir det intern klagenemnd og deretter Finansklagenemnda, - dette finner jeg meg ikke i. Men uansett, - det blir ikke noe mer Eika Forsikring samme hvor billig det er!
Veldig bra og raskt oppgjør når skaden var ute. Kjempeservice.
Huset mitt brant mens jeg var forsikra i Eika. Dette var starten på et mareritt der jeg ble forsøkt svindlet gang på gang. De sendte inn en takstmann som konsekvent løy om alt mulig. Ovnen var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 30% dekning, parketten var så gammel at jeg ikke kunne forvente mer enn 20% dekning, jeg hadde helt sikkert ødelagt murpipa og forårsaket brannen sjøl, det ville bli dyrt å sette i stand huset igjen. Kort sagt, jeg satt igjen med et inntrykk av at forsikring var bortkastet. Så viste det seg at takstmann hadde invitert en venn av seg fra ISS (nå Recover) til å vurdere skadeomfang og utbedringsprosess. Takstmannen sto i gangen i hvitskjorta si mens en som hovedsakelig hadde jobbet med klesvask de siste 12 årene vurderte hvordan huset mitt skulle settes i stand igjen. Det viste seg også at Eikas saksbehandler hadde redusert størrelsen på huset mitt uten mitt samtykke "for å kunne tilby meg rimeligere forsikring." Har i ettertid prata med flere som har oppdaget at husene deres plutselig er forsikret i andre kommuner etc, sannsynligvis av samme årsak. Dette er juks, og burde bli anmeldt. Problemet er imidlertid at forsikringsloven fritar forsikringsselskaper og deres ansatte for skyld ved denne type "feil". Derimot er det du som forsikringskunde som får skylda om du ikke leser forsikringsbeviset, og påpeker denne type feil... Jeg avsatte både takstmann og ISS etter kort tid. Livet er for kort til å slite med inkompetente og løgnaktige svindlere. I dag er jeg forsikret hos Gjensidige.
Jeg er fornøgd, har ikke hatt noe ulykker. Så langt har det fungert, vet jo ikke før det skjer noe.
-Hyggelige og hjelpsomme. -Synes de øker prisene litt heftig årlig, men kan gi mulighet til forhandling:) -Har ikke hatt uhell, så har ingen erfaring ang de der.
Personlig kontakt ved behov, lokalt kontor, blir kontaktet hvert år for eventuelle forandringer i forsikringsbehov.