Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Klarer ikke p komme på noe som er bra nå, da den lenge behandlingstiden er håpløs. Har inne en forsikrisngsak på en skoletur, som har kostet meg dyrt. Andre i samme forsikringsselskap har fått pengene sine tilbake, men ikke meg og flere med meg.
Meget god og rask behandling, etter skade på bil. Helt topp
Forrige gang var det service og fart fra begynnelse til slutt. Et og ett halvt år senere er det absolutt ikke det, med neste nøyaktig samme sak. Det kommer helt an på saksbehandler.
Fremtind har hittil hatt kjapp og presis behandling av skader. Denne gangen var jeg uenig i tolkingen av ordlyden i forsikringsvilkårene. Forsøkene på å bli enig førte til bortforklaringer, selvmotsigelser og forbløffende dårlig presisjon. Etter to e-poster fikk jeg tydeligvis implisitt beskjed om at nesten skritt var en formell klage. Synd, for jeg mener vi kunne kommet til enighet – men for meg var det mange penger og da er vi nødt til å være presise i tolkning av vilkår. Saksbehandler kommer jo ikke til orde her, vedkommende hadde sikkert hatt en annen vinkling. Denne gangen svært skuffa, og lei meg for at neste skritt er en formell klage – det føles så alvorlig og fiendtlig. Neste gang er jeg kanskje mindre skuffa. Men jeg ble oppfordra til å legge ut min mening her, så … Basert på akkurat denne opplevelsen anbefaler jeg ikke å bli kunde i dette selskapet. Jeg vil også revurdere mitt eget kundeforhold. Det har kanskje med selvrespekt å gjøre? Men som sagt: neste gang er de kanskje tilbake i god kundebehandling. Jeg har fått avvist skadesaker tidligere, og da har jeg vært enig. Prisen på nytt produkt var 999 kroner, egenandelen var på tusen kroner og derfor ble det ikke noe – helt i orden! Men denne gangen: svakt.
Det som jeg finner grunn til å fremheve er saksbehandlers innsikt og evne til å forklare den forsikringsmessige siden av saken. De gangene jeg har kontaktet Fremtind har jeg hatt kontakt med forskjellige saksbehandlere som har det til felles at de er meget serviceinnstilt og har vært i stant til å løse saken på en hyggelig og grei måte. Kommer ikke på noen spesielle forhold eller situasjoner hvor det kunne vært grunnlag for forbedringer av saksbehandlingen.
Rask behandlingstid. Ikke noe mas eller kjas om årsak.
Medmenneskelige og raske å ordne opp i en vanskelig situasjon.