Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Erstatningsbeløpet etter tyveri i bolig var langt under den reelle verdien
Sømløst. Enkelt forsikringsskjema og rask respons.
Som vanlig har selskapet brukt en velkjent kynisk strategi for å nekte meg det jeg har krav på.
Ikke bra. Får jo se hvor lenge vi er forsikret her
Rask og effektiv behandling. Grei kommunikasjon og god portal for dialog
Brukt forsikring ved skade på mobiltelefon og nettbrett og lar meg imponere av behandlingstiden og selve prosessen som går utrolig kjapt.
Absurd lang saksbehandlingstid på alle forsikringene. Utbetalingene også. Vanskelige og tverre saksbehandlere, som slett ikke «var der når krisen oppsto, for å gjøre det enklere» eller hva slagordet deres var. Null veiledning for handling eller normer når skaden oppsto. Som igjen førte til avkorting og rettighetstap på forsikringen, og de saksbehandlerne viste bare til «bransjenorm». Eksempelvis når kloakken kom opp på badet til leietakerne, og vi besørget hotell for leietakerne under skade og utbedring, slik vi er pålagt å gjøre jf. husleieloven, fikk vi ikke refundert hotellutgiftene våre i forbindelse med skaden. Fremtind Dnb henviste til «bransjenorm» at vi skulle pålegge leietakerne våre å ta inn på hotell via deres innboforsikring, for så skulle deres innboforsikring kreve regress fra vår husforsikring (topp villa) med utleieforsikring. Vi leier ut til studenter i et kollektiv, de har ikke innboforsikring. Ikke er det rett eller lov å gjøre det slik heller. De mente også at vi skulle betale 80 % egenandel på skaden, fordi saksbehandler fremtind dnb, bestred hva fremtind dnbs egen takstmann hadde skrevet rapport om og lagt ved bilder på. Saksbehandler mente det var gamle rør, når dokumentasjonen sa rør fra 2012. Det tok 7 uker intensiv krangling med saksbehandler for å få skaden dekket. Hotellutgiftene til 4 stk. leietakere, pluss oss selv fikk vi aldri dekket selv om det var utgifter direkte knyttet til skaden. Styr unna, bare problemer.